چگونه وفاداری عاطفی کلید موفقیت شرکت های فناوری دیجیتال است؟

معرفی

من بیش از 10 سال است که در صنعت فناوری دیجیتال مبتنی بر محصول کار می کنم و چندین برنامه وفاداری برای مشتریان ایجاد کرده ام، از جمله یک برنامه ارجاع (برنامه همتا) و یک برنامه معامله گر. من شخصا از همان ابتدا وفاداری عاطفی را با کاربران ایجاد کردم.

بسیاری از بازاریابان و متخصصان محصول حفظ را با وفاداری اشتباه می گیرند. تفاوت در این است که حفظ اقدامی با هدف ایجاد شرایطی است که تحت آن مشتریان به استفاده از محصول یا خدمات ادامه می‌دهند، در حالی که وفاداری مشتری شکل‌گیری یک وابستگی عاطفی به محصول یا خدمات است. وفاداری نتیجه راهبردهای حفظ مشتری، حمایت و جذب مشتری است.

دستیابی به وفاداری مشتری بسیار دشوارتر از حفظ است زیرا وفاداری افراد را مجبور می‌کند نه تنها اغلب از یک محصول استفاده کنند، بلکه آنها را تحریک می‌کند تا دست به اقدامی بزنند، به عنوان مثال، بازخورد گذاشتن، آوردن مشتریان جدید (ارجاع آنها) و تبدیل شدن به حامیان برند عمومی.

بر اساس گزارش 2024 Statista در برترین محرک های وفاداری، داشتن یک رابط کاربر پسند از یک پلت فرم یا ارائه قیمت های پایین به اندازه ارائه محصولات یا خدمات خوب مهم نیست (رتبه اول، 61 درصد از پاسخ دهندگان) و ارائه پشتیبانی خوب از مشتری (رتبه دوم، 47 درصد از پاسخ دهندگان).

رانندگان برتر وفاداری، گزارش Statista، 2024رانندگان برتر وفاداری، گزارش Statista، 2024

اهمیت توسعه …

Source link