چگونه وبلاگ غذایی خود را برای سئو بهینه کنیم • Yoast

وبلاگ های غذایی از جمله محبوب ترین وب سایت هایی هستند که می توانید در اینترنت پیدا کنید. غذا بخشی ضروری از زندگی ما است، بنابراین طبیعتاً می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. و چه راه بهتری برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود از وبلاگ نویسی در مورد آن وجود دارد! با افزایش تعداد وبلاگ های مواد غذایی، برجسته شدن کار آسانی نیست. در این پست، مواردی را بررسی خواهیم کرد که به وبلاگ غذایی شما فقط کمی اضافی برای هر دو کاربر می دهد و از نظر سئو

روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید

این ممکن است مهم‌ترین توصیه‌ای باشد که می‌توانیم به شما بدهیم: روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید. این تاثیر زیادی بر روی سئو وبلاگ غذایی شما خواهد داشت. تعداد وبلاگ های مواد غذایی هر روز بیشتر می شود. اما مشکل اصلی این تعداد زیاد وبلاگ های غذایی این است که شما واقعاً برای رتبه بندی نیاز به تمرکز دارید. شما باید جایگاه ویژه خود را پیدا کنید و محتوای عالی در مورد آن جایگاه بنویسید تا در صفحه اول گوگل ظاهر شود. این واقعا سخت است. هرچه جایگاه بهتر و منحصر به فردتر باشد، رتبه بندی آن آسان تر خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر در گوگل عبارت «پیتزا پپرونی درست کنید» را جستجو کنید، حدود 67 میلیون نتیجه جستجو دریافت خواهید کرد. اما اگر به جای آن پیتزای پپرونی را کمتر چرب کنید جستجو کنید، گوگل حدود 2.9 میلیون نتیجه را برمی گرداند. در حال حاضر، این یک عدد بزرگ است، اما هنوز هم بسیار کوچکتر از 67 میلیون است. اگر مقاله خوبی بنویسید تا به مردم کمک کنید تا پیتزای پپرونی خوشمزه با چربی کمتر درست کنند، قطعا شانس بیشتری برای رتبه بندی خواهید داشت! از این رو، تمرکز بر روی دم بلند به وبلاگ غذایی شما مزایای بسیار زیادی در سئو می دهد.

آیا نام Yoast Google Suggest Expander را شنیده اید؟ شما می توانید از این ابزار برای یافتن همه چیزهایی که گوگل هنگام تایپ یک پرس و جو در گوگل پیشنهاد می کند استفاده کنید. با این ابزار، ممکن است کلمه کلیدی طاقچه یا دم بلندی را که می‌خواهید برای آن بهینه کنید، پیدا کنید. برای مثال، اگر «paleo» را جستجو کنید، ابزار کلمات کلیدی مانند «کوکی‌های کره بادام پالئو» را برمی‌گرداند. این یک مثال کاملاً افراطی است، اما اگر آن عبارت کلیدی را برای پیشنهادات بررسی کنید، بیش از 30 موضوع/دستور پخت دیگر برای نوشتن پیدا خواهید کرد. همه اینها را می توان کلمات کلیدی دم بلند در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: چرا روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنیم؟ »

غذا را برجسته کنید!

به این فکر کنید: هزاران نفر در روز از وب سایت های مواد غذایی بازدید می کنند. هزاران نفر هیچ سرنخی در مورد آنچه در آن شب بخورند ندارند. در مورد آنچه به عنوان یک میان وعده سالم برای کودکان درست کنیم. در مورد اینکه چه نوع کیکی مناسب مناسبت آنهاست.

غذا پایین ترین و ضروری ترین لایه هرم مازلو است. غذا احساس است. این احساس باید با انتخاب موضوع شما منعکس شود. اگر در حال پختن کاپ کیک هستید، باید از طراحی بازیگوش تری نسبت به پست کردن دستور پخت BBQ استفاده کنید. در کنار آن، غذا شخصی است. بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما تصویر واضحی از خودتان و توصیفی از علاقه شخصی شما به غذا دارد. چه نوع غذایی شما را خوشحال می کند؟ اطمینان حاصل کنید که این از همان ابتدا بسیار واضح است تا مخاطب خاصی را به وب سایت شما متصل کند. یک برچسب زیبا به هدر خود اضافه کنید که دقیقاً این را بیان می کند: وب سایت شما درباره چه نوع غذایی است.

این علاقه بسیار به آن غذای خاص را می توان با عکاسی عالی برجسته کرد. چیزی که بسیاری از مردم واقعاً در مورد وبلاگ های مواد غذایی دوست دارند این است که برای هر مرحله از فرآیند پخت و پز عکس وجود دارد. اینها می‌توانند عکس‌های سریع گرفته شده با گوشی هوشمند یا عکس‌های بسیار اختصاصی باشند که با تنظیمات «حرفه‌ای» (دوربین خوب، تجهیزات نورپردازی) گرفته شده‌اند. هر کاری که انجام می‌دهید، فقط مطمئن شوید که آخرین شات شما از آن کیک کاپ کیک شگفت‌انگیز یا تاکوی خوشمزه، پول شماست. بدون خواندن پست شما، آن تصویر باید بازدیدکننده را گرسنه کند. و این باعث می شود که او بخواهد پست شما را بخواند. حتی اگر پست شما در مورد تغذیه باشد و حتی یک دستور غذا نباشد!

دستور پخت

ما نمی گوییم که وبلاگ غذا به خودی خود درباره دستور العمل ها است، اما باید اعتراف کنید که اکثر وبلاگ های غذایی که خوانده اید حاوی نوعی دستور العمل هستند. ما قبلاً در وبلاگ خود در مورد Schema.org صحبت کرده ایم. در اصل، این راهی برای نشانه گذاری محتوای شماست تا موتورهای جستجو خیلی سریع تشخیص دهند که صفحه شما در مورد چیست. گوگل، بینگ و یاندکس طرحی از دستور العمل مخصوصا برای وب سایت هایی مانند شما ایجاد کرده اند.

با اجرای صحیح داده های ساختار یافته دستور، گوگل می تواند دستور پخت شما را بهتر درک کند و آن را به روش های مختلف به کاربران ارائه دهد. دستور العمل های شما می توانند در نتایج جستجوی گوگل و تصاویر گوگل ظاهر شوند. این برای وبلاگ غذایی شما بسیار خوب است، زیرا بازدیدکنندگان می توانند از طریق این قطعه های غنی از سایت شما بازدید کنند. در حال حاضر، پیاده سازی داده های ساخت یافته در وب سایت شما، به خصوص برای مبتدیان، پیچیده است. خوشبختانه افزونه Yoast SEO این کار سخت را برای شما بر عهده می گیرد تا نگران آن نباشید.

همچنین خوب است توجه داشته باشید که افزودن داده‌های ساختاریافته تضمین نمی‌کند که دستور پخت شما به‌عنوان قطعه‌های غنی در Google نشان داده شود. شما واقعاً نمی‌توانید روی این موضوع تأثیر بگذارید، بنابراین کاملاً به Google بستگی دارد. صرف نظر از این، این یک تمرین سئوی خوب برای وبلاگ غذایی شما است، بنابراین توصیه می کنیم آن را بررسی کنید.

عناصر یک دستور غذا

همیشه ایده خوبی است که اطلاعات دقیقی در مورد دستور پخت خود مانند زمان پخت و پز، مواد تشکیل دهنده داشته باشید. طرح دستور غذا شامل انواع اطلاعات خاص در مورد دستور پخت شما است که می توانید لیست کامل آنها را اینجا بیابید. شما همیشه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دستور پخت خود داشته باشید. اما به منظور سئو، خوب است اطلاعات دستور پخت ذکر شده در طرح دستور غذا را دنبال کنید. ما می خواهیم شما را به چند مورد از این عناصر برجسته اشاره کنیم:

  • اطلاعات تغذیه: اطلاعات واقعاً عمیق در مورد اینکه چقدر دستور غذای شما سالم است. این اطلاعات ممکن است برای مخاطبان سلامت محور شما مفید باشد.
  • تصویر: همانطور که قبلا ذکر شد، یک تصویر عالی واقعا به پست شما کمک می کند. نه تنها به این معنا که بازدیدکننده شما را تحریک می کند، بلکه در Google Images و به عنوان مثال Pinterest نیز کار می کند. بیشتر در مورد اجتماعی بعدا.

یک نکته دیگر در مورد تغذیه اگر در مورد افزودن اطلاعات تغذیه ای به دستور العمل های خود یا سایر موارد در مورد غذا جدی هستید، Google Knowledge Graph به شما کمک می کند. این اطلاعات اضافی را ارائه می دهد که می توانید از آنها به عنوان مرجع برای دستور پخت خود استفاده کنید:

وبلاگ های غذایی: نمودار دانش گوگل

تمام سمت راست به شما اطلاعات بیشتری در مورد درشت مغذی ها، ویتامین ها، کالری ها می دهد. فقط یک نکته!

پست های فصلی خود را برنامه ریزی کنید

“تعطیلات نزدیک است.” اگر پست های وبلاگ غذایی خاصی برای مناسبت های فصلی مانند کریسمس دارید، باید زود برنامه ریزی کنید. اگر وب سایت شما باید در چند هفته قبل از کریسمس رتبه بندی برای همه دستور العمل های کریسمس را شروع کند، خیلی دیر شده اید. اکنون می دانیم که این ممکن است سخت باشد، به خصوص زمانی که در سال اول وبلاگ نویسی خود هستید. اما اگر چند سالی است که وبلاگ نویسی کرده اید، تبلیغ هر از چندگاهی این دستور العمل ها در طول سال سودمند خواهد بود. تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم زودتر شروع به برنامه ریزی برای کریسمس می کنند.

در کنار آن، ببینید آیا می توانید غذاهای فصلی را بدون ارتباط مستقیم با تعطیلات نیز پیدا کنید. دسته بندی هایی مانند «برای یک عصر زمستانی» یا «یک روز بارانی» نیز ممکن است برای مخاطبان شما مناسب باشند. به عنوان مثال، برای خوردن پوره سیب زمینی، بوقلمون کبابی یا ژامبون پخته نیازی به صبر کردن تا کریسمس ندارید. می توانید از آنها در یک روز سرد فوریه یا در آخر هفته در ماه می لذت ببرید. البته، این کلمات کلیدی ترافیک کمتری را در خارج از فصل به شما می دهند. با این حال، هنوز هم می‌توانید با چنین غذاهای فصلی/تعطیلاتی ترافیک ایجاد کنید و مخاطب ایجاد کنید، فقط به این دلیل که مردم همچنان جستجو می‌کنند و می‌خواهند آن غذاها را بخورند! بنابراین، این فرصت سئو را برای وبلاگ غذایی خود از دست ندهید.

نکته دیگری که ما داریم این است که از Google Trends برای تحقیق در مورد آنچه مردم در زمان های مختلف سال جستجو می کنند استفاده کنیم. با بازگشت به مثال غذاهای کریسمس، می‌توانیم ببینیم که تعداد جستجوهای آن غذاها در ماه اکتبر/نوامبر افزایش یافته است. و شما به وضوح می بینید که در طول ماه های تابستان، آن کلمات کلیدی ترافیک کمتری به شما می دهند. در این مواقع مردم باربیکیو و بستنی دوست دارند.

خط آخر: به گوگل اجازه دهید به موقع این پست ها را داشته باشید. و به هر حال، یک پست/دستور غذای کریسمس را دوباره منتشر کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای پست را بررسی کرده اید، در صورت لزوم آن را به روز کنید و همان لینک را نگه دارید. اگر پستی را به‌روزرسانی می‌کنید، به سادگی تاریخ انتشار را تغییر دهید و آماده هستید. ممکن است به آن پست «قدیمی» بازدیدکنندگان جدیدی بدهد.

وبلاگ غذایی و رسانه های اجتماعی شما

روزانه چند پست در مورد غذا در شبکه های اجتماعی می بینید؟ احتمالاً حداقل یکی از ده پست در جدول زمانی فیس بوک شما در مورد غذا یا نوشیدنی است. درباره آشپزی یا رستوران. در اینستاگرام، مردم از برچسب‌هایی مانند #yummy، #foodporn، #instafood، #foodpic و انواع مختلف #(om)nomnom زیاد استفاده می‌کنند. جستجوی «سالاد» در Pinterest باعث می‌شود تا ساعت‌ها دستور العمل‌ها را مرور کنید.

اگر وبلاگ غذایی دارید، شما نیاز داشتن برای استفاده از رسانه های اجتماعی ببینید مخاطب مورد نظر شما از چه پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کند و شروع به تعامل کنید. به نظر می رسد پینترست و اینستاگرام واقعاً خوب کار می کنند. اما چرا از سایت هایی مانند allrecipes.com نیز استفاده نمی کنید؟ ما قبلاً در مورد برندینگ نوشته‌ایم و سایت‌هایی مانند آن ممکن است به شما کمک کنند تا نام خود را مشخص کنید.

یوتیوب را فراموش نکنیم. تقریباً 2,180,000 مشترک برای BarbecueWeb و بیش از 3,080,000 مشترک برای MyCupcakeaddiction! این فقط می تواند انگیزه شما را برای شروع ضبط ویدیو ایجاد کند. کانال خود را راه اندازی کنید، آن را از طریق وب سایت و سایر رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و ببینید آیا برای شما کار می کند یا خیر. لطفا توجه داشته باشید که اعدادی مانند آن نیاز به کار سخت و تلاش زیادی دارند. آن را بهترین شات خود در نظر بگیر.

امیدواریم این مقاله نکاتی را برای وبلاگ غذایی شما به شما ارائه دهد. می توانید داستان های موفقیت وبلاگ غذایی خود را از طریق رسانه های اجتماعی یا بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید. ما مشتاقانه منتظر اینها هستیم!

به خواندن ادامه دهید: چگونه وب سایت رستوران خود را بهینه کنیم »