چگونه هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی دانش را از طریق اتاق های اکو شکل می دهند و حباب ها را فیلتر می کنند

چکیده و مقدمه

کار مرتبط

رسانه ، حباب ها و اتاق های اکو

اثرات شبکه و آبشارهای اطلاعاتی

سقوط مدل

تعصبات شناخته شده در LLMS

الگویی از فروپاشی دانش

نتایج

بحث و منابع

ضمیمه

مقایسه عرض دمها

تعیین فروپاشی دانش

این فناوری مدتهاست که بر نحوه دسترسی به دانش تأثیر می گذارد و نگرانی در مورد تأثیر آن بر انتقال و ایجاد دانش را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، بله منگ تی ، در قرن دوازدهم استدلال كرد كه ظهور كتاب ها منجر به كاهش در عمل به خاطر سپردن و جمع آوری متون می شود كه منجر به كاهش بورس تحصیلی و تکرار خطاها می شود (چرنیاك ، 1994 ، ص .48 -49). حتی پیش از این ، بحث در فیدروس افلاطون در نظر می گیرد که آیا انتقال از سنت شفاهی به متون خواندن برای حافظه ، تأمل و خرد مضر است (هاکفورت ، 1972).

ما بر روی کار اخیر بر نقش سیستم عامل های دیجیتال و تعامل اجتماعی تمرکز می کنیم و فقط در تصویب ادبیات در مورد نوآوری ها و دانش های تاریخی ذکر می کنیم (به عنوان مثال Ong ، 2013 ؛ Mokyr ، 2011 ؛ Havelock ، 2019) و ادبیات گسترده در چاپخانه (به عنوان مثال دیتمار ، 2011 ؛ آیزنشتاین ، 1980). مانند سایر انتقال رسانه ها قبل از آن (وو ، 2011) ، ظهور الگوریتم های جستجوی اینترنتی و رسانه های اجتماعی نگرانی هایی را در مورد …

Source link