چگونه هوش مصنوعی مدیریت محصول را متحول خواهد کرد

تکامل نقش مدیریت محصول

نقش مدیر محصول برای مدت طولانی وجود داشته است، اما در طی 20 تا 25 سال گذشته به یک ستون اصلی در شرکت های فناوری تبدیل شده است و از همان ابتدا به طور مداوم تکامل یافته است. یک مدیر محصول سنتی مسئول نظارت بر کل چرخه عمر محصول، از مفهوم تا عرضه به بازار، با تعریف استراتژی محصول، همکاری با تیم‌های متقابل، و حصول اطمینان از اینکه محصول نهایی نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، با تمرکز بر ایجاد ویژگی‌ها و عملکردهای اصلی است. برای پرداختن به نقاط درد کاربر و در عین حال همسویی با اهداف بلند مدت بازار؛ اساسا به عنوان نقطه تماس اصلی برای تمام تصمیمات مربوط به محصول در طول توسعه عمل می کند. پس از انقلاب چابک در اوایل دهه 2000، نقش مدیر محصول به نقش‌های فرعی مختلفی مانند:

انواع مدیران محصول (منبع: Education Edge)انواع مدیران محصول (منبع: Education Edge)

انواع نقش ها:

  • فنی: آنها به شدت درگیر جنبه های فنی محصول هستند و اطمینان حاصل می کنند که تیم توسعه شرایط فنی را درک کرده و برآورده می کند.
  • رشد: تمرکز اصلی بر تقویت KPIهای حیاتی مانند تعامل کاربر، درآمد، منابع مدیریت پروژه و نرخ تبدیل
  • دیجیتال/پلتفرم: آنها در محصولات دیجیتالی مانند اپلیکیشن ها، وب سایت ها و پلتفرم های آنلاین مشارکت دارند. آنها ممکن است در مشاغل مختلفی کار کنند، اما اصلی آنها …

Source link