چگونه می توان دید در SERP های ترکیبی گوگل را به حداکثر رساند

سئو امروزه در مورد داشتن هر چه بیشتر املاک و مستغلات در یک چشم انداز جستجوی دائما در حال تحول است.

همانطور که هوش مصنوعی نتایج جستجو را به تجربیات پیچیده و چند بعدی تغییر شکل می دهد، درک و بهینه سازی ویژگی های SERP بسیار مهم شده است.

این مقاله چگونگی سازگاری برندها با این تغییرات و پیشرفت را با استفاده از هر فرصتی برای دیده شدن در سال 2025 و پس از آن شرح می دهد.

فراتر از رتبه بندی: تسلط بر قابلیت مشاهده SERP

هدف اصلی سئو این است که در معرض دید بیشتر و ترافیک بیشتر برای رشد کسب و کار شما قرار گیرد.

خرد متعارف نشان می‌دهد که با رتبه‌بندی بالاترین صفحه ممکن به این هدف دست یابید و شانس دریافت کلیک را به حداکثر برسانید.

با این حال، نتایج جستجوی مدرن بسیار پیچیده تر از 10 پیوند آبی ساده گذشته است.

همانطور که گوگل هوش مصنوعی را تا سال 2025 و بعد از آن در جستجو ادغام می کند، نتایج به طور فزاینده ای شخصی و چند بعدی خواهند شد.

امروزه، مردم به روش‌های متنوعی مرور می‌کنند و هر ویژگی در صفحه نتایج باید هدفی را دنبال کند – در غیر این صورت خطر حذف شدن وجود دارد.

هنگام ساخت یک استراتژی سئو و برنامه اقدام سئو، مهم است که نه تنها رتبه بندی های سنتی بلکه هر ویژگی SERP مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود را نیز در نظر بگیرید.

هدف سئوی مدرن دو چیز است:

  • تا حد امکان به صورت برجسته در صفحه ظاهر شوید.
  • به حداکثر رساندن دید در چندین عنصر روی صفحه (ویژگی های SERP).

همانطور که جستجو تکامل می یابد، استراتژی های سئو نیز باید در این چشم انداز پویا موثر باقی بماند.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه SERP های گوگل را تجزیه و تحلیل کنیم

نتایج جستجوی گوگل در سال 2025 و پس از آن

نتایج سئو امروزه شامل فهرست‌های کلاسیک (لینک‌های آبی) و بسیاری از ویژگی‌های SERP است که روش‌های جدیدی را برای کشف و مرور محتوا در اختیار کاربران موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

داده های حسگر Semrush نشان می دهد که 99٪ از SERP ها دارای برخی از ویژگی های SERP هستند.

این یک ویژگی حاشیه ای نیست. اگر ویژگی های SERP را در نظر نمی گیرید، در حال حاضر عقب افتاده اید.

بسیاری از ویژگی‌های SERP وجود دارد، برخی از آن‌ها بسیار خاص به هدف پرس و جو با نوردهی کلی کم هستند (مثلاً پروازها و دستور العمل‌ها)، اما رایج‌ترین ویژگی‌ها در زیر به تفصیل آمده است.

  • 93% جستجوهای مرتبط
  • 72 درصد لینک های سایت
  • 57٪ “مردم هم می پرسند” (PAA).
  • 55% نظرات
  • 50 درصد تصاویر
  • پنل دانش 20%
  • بسته محلی 18 درصد
  • ویدیو 18 درصد
  • 15 درصد محصولات
  • 7٪ مروری بر هوش مصنوعی.
  • 4٪ قطعه برجسته.
  • 4٪ داستان های برتر.
  • چرخ فلک 1 درصد.

این داده ها بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار کاربر و ویژگی هایی ارائه می دهد که کاربران موتورهای جستجو را درگیر می کند. به عنوان مثال:

  • رواج جستجوهای مرتبط نشان دهنده ارتباط آنها در کمک به کاربران برای اصلاح جستجوهای خود است.
  • پیوندهای سایت نقاط ورودی دقیق تری را به یک سایت ارائه می دهند.

ویژگی‌های برجسته‌ای مانند نظرات، کادرهای «مردم همچنین می‌پرسند» و تصاویر فرصت‌های قابل توجهی را برای بازاریابان جستجوگر باهوش ایجاد می‌کنند.

حتی ویژگی‌های کم‌تکرار ممکن است در جهان کلیدواژه شما بسیار مرتبط باشد. برای سایت های تجارت الکترونیک، بسیاری از عبارات جستجوی هدفمند احتمالاً شامل لیست محصولات ارگانیک می شوند.

نکته کلیدی درک فراوانی و ارتباط ویژگی های SERP در موضوعات متمرکز و بهینه سازی بر اساس آن است.

نمونه هایی از SERP های ترکیبی

در زیر نمونه‌های جالبی از پروژه‌های اخیر و برخی از مرورهای خودم آورده شده است.

مثال: “پله شیشه ای”

ما می توانیم ببینیم که SERP در اینجا به صورت زیر تجزیه می شود:

  • تبلیغات متنی 4 برابری
  • 8 بار خرید (ارگانیک).
  • 6 برابر تصاویر
  • 4x “مردم هم می پرسند.”
  • 9 برابر ارگانیک (پیوندهای آبی).
  • 16 بار خرید (ارگانیک).
  • 3 برابر مردم نیز از.
  • 8 برابر خرید ارگانیک.
  • تبلیغ متنی 1 برابر
  • 6x “افراد همچنین جستجو می کنند.”
چهار ویژگی اول ارگانیک (خرید، تصاویر، «مردم هم می‌پرسند» و فهرست ارگانیک)چگونه می توان دید در SERP های ترکیبی گوگل را به حداکثر رساند
چهار ویژگی اول ارگانیک (خرید، تصاویر، «مردم هم می‌پرسند» و فهرست ارگانیک)

این صفحه مملو از ویژگی‌هایی است، از جمله مجموعه‌ای از فهرست‌های ارگانیک با تصاویر، که اهمیت تصاویر بصری را برای این جستجو برجسته می‌کند.

Google SERP - فهرست راه پله های شیشه ای با تصویرGoogle SERP - فهرست راه پله های شیشه ای با تصویر

و از آنجایی که عبارت جستجو دارای هدف تجاری بالایی است، ما لیست های خرید را نیز مشاهده می کنیم.

نکته کلیدی این است که اولین فهرست ارگانیک سنتی به عنوان نتیجه نوزدهم در صفحه ظاهر می شود و در هنگام محاسبه حداکثر 8 آگهی خرید یا متنی، به گزینه 27 نزدیک تر است.

مثال: “پن بال دزد”

SERP در اینجا کمی متفاوت تجزیه می شود و ما می بینیم:

  • تبلیغات خرید 5 برابری
  • 3 برابر ارگانیک
  • 3 برابر تصاویر
  • 4x “مردم هم می پرسند.”
  • خرید 8 برابر
  • 6 برابر ارگانیک
  • 8x “افراد همچنین جستجو می کنند.”

این مثال کمتر تجاری است و شامل ترکیبی از نتایج است، مانند:

  • انواع بازی های پین بال.
  • یک مدخل ویکی پدیا
  • بازی های آنلاین پین بال.
  • جادوگران پین بال.
  • سوالات مرتبط
  • گزینه های پین بال خانگی با قیمت پایین تر.
  • حتی یک نوار پین بال محلی.

این مردم نیز جستجو می کنند نتایج بینشی را در مورد هدف جستجوی گسترده ای مانند “پین بال دزد” ارائه می دهد، که نشان می دهد احتمال تغییر کاربران به سمت بازی ها و برنامه های دیجیتال به جای ماشین های پین بال واقعی.

گوگل گوگل

همچنین شایان ذکر است که از آنجایی که من در بریتانیا هستم، پین بال در اینجا نسبت به سایر کشورها محبوبیت کمتری دارد، که در نتایج منعکس شده است.

این مجموعه ترکیبی از نتایج نشان می‌دهد که جستجو بخشی از سفر کاربر است که احتمالاً بیشتر به سمت هدف خاصی مانند بازی‌های دیجیتال یا میزهای پین بال برای فروش اصلاح می‌شود.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


رتبه بندی برای چندین ویژگی SERP

علاوه بر شاخص های کلیدی عملکرد سئو رایج، یک هدف کلیدی برای سئو در سال 2025 باید به حداکثر رساندن دید در کل صفحه نتایج جستجو باشد.

اگر قبلاً در نتایج ارگانیک استاندارد قابل مشاهده هستید، تقویت حضور خود در چندین ویژگی در همان صفحه می تواند نسبتاً ساده باشد.

نکته کلیدی درک نتایج با ارزش ترین کلمات کلیدی شما است.

فرآیند زیر نحوه شناسایی و بهینه سازی هر ویژگی SERP را تشریح می کند.

3 مرحله برای بهینه سازی دید در ویژگی های مختلف SERP

فرآیند SAO (جستجو، تجزیه و تحلیل، بهینه سازی) یک رویکرد ساده برای افزایش قرار گرفتن در معرض ویژگی های مختلف SERP در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

جستجو: کلمه کلیدی فروتن

کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید. می‌توانید از استراتژی تحقیق کلمات کلیدی ترجیحی خود استفاده کنید یا آنها را از تحقیقات موجود، گزارش‌های رتبه‌بندی یا داده‌های PPC استخراج کنید (به خصوص اگر داده‌های تبدیل دارید).

کنسول جستجوی گوگل همچنین می‌تواند اطلاعات بینشی برای برنده شدن آسان ارائه دهد.

می توانید کلمات کلیدی خود را با استفاده از این الگوی سند سازماندهی کنید:

تجزیه و تحلیل: نقشه طرح SERP

برای هر کلمه کلیدی، ویژگی های SERP مربوطه را شناسایی کنید و الگو را برای هدایت تلاش های بهینه سازی خود به روز کنید.

بهینه سازی: افزایش دید

با درک اهمیت سایر ویژگی‌های SERP، اکنون می‌توانید روی افزایش قرار گرفتن در معرض تمرکز خود تمرکز کنید.

نکات بهینه سازی ویژگی SERP

بهینه‌سازی ویژگی‌های SERP مستلزم تطبیق استراتژی شما با ویژگی‌های مرتبط با اهداف شما است.

در حالی که این مقاله همه ویژگی‌های SERP را پوشش نمی‌دهد، در اینجا نکات کاربردی برای مقابله با برجسته‌ترین آنها وجود دارد.

  • کلمات کلیدی و عبارات مرتبط معنایی را در محتوای خود ادغام کنید تا با جستجوهای مرتبط بالقوه هماهنگ شوید.
  • این جستجوها را برای کلمات کلیدی اصلی خود دنبال کنید، محتوای موجود را بهینه کنید یا مطالب جدیدی ایجاد کنید تا آنها را به طور مؤثر هدف قرار دهید.
  • بازاریابی محتوایی و سئوی خود را به طور یکپارچه تراز کنید تا این شرایط را به حداکثر برسانید.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای ساختاری واضح و منطقی با عناوین توصیفی، زیرعنوان ها و پیوندهای داخلی قوی است.
  • این به گوگل کمک می کند تا روابط و اهمیت صفحات کلیدی شما را درک کند و احتمال ایجاد لینک سایت توسط سایت شما را افزایش دهد.

“مردم هم می پرسند”

  • SERP ها را تجزیه و تحلیل کنید تا سوالات رایج مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید.
  • محتوای پرسش‌های متداول را با پاسخ‌های مختصر و آموزنده ایجاد کنید تا شانس خود را برای حضور در جعبه‌های PAA افزایش دهید.

بررسی ها

  • از نشانه گذاری طرح بازبینی در صفحات محصول یا خدمات برای نمایش رتبه بندی ستاره ها در نتایج جستجو استفاده کنید.
  • مشتریان راضی را تشویق کنید تا نظرات مثبت خود را بنویسند.
  • برای افزایش اعتبار، از هر دو بررسی انبوه و منفرد استفاده کنید.

تصاویر

  • نام فایل های تصویری، متن جایگزین و ارتباط با محتوای خود را بهینه کنید.
  • نقشه های سایت تصویری ایجاد کنید تا به گوگل کمک کنید آنها را به طور موثر ایندکس کند.
  • برنامه ریزی سئو را در ساختار سایت خود بگنجانید تا ارتباط متنی واضحی برای تصاویر فراهم کنید.

پنل دانش

  • اطلاعات دقیق و ثابتی را در مورد کسب و کار خود در منابع معتبر حفظ کنید.
  • نمایه کسب و کار Google (GBP) خود را ادعا و بهینه کنید و از داده های ساختاریافته برای ارائه جزئیات واضح در مورد نهاد خود استفاده کنید.

بسته محلی

  • فهرست GBP خود را با اطلاعات دقیق از جمله آدرس، شماره تلفن و ساعت کاری خود به روز نگه دارید.
  • کلمات کلیدی محلی را در وب‌سایت خود بگنجانید، نظرات مشتریان را تشویق کنید و به‌روزرسانی‌های منظم را برای ایجاد تعامل ارسال کنید.

ویدیو

  • ویدیوهای با کیفیت بالا و مرتبط ایجاد کنید، آنها را در پلتفرم هایی مانند YouTube میزبانی کنید و عناوین، توضیحات و برچسب ها را با کلمات کلیدی هدف بهینه کنید.
  • برای افزایش دید، ویدیوها را در سایت خود جاسازی کنید.
  • اگر محتوای ویدیویی در SERP ها وجود ندارد، با ایجاد و بهینه سازی محتوای ویدیویی، از مزیت حرکت اول استفاده کنید. چارچوب SCAMPER می تواند به شما کمک کند تا اشکال جدیدی از محتوای موجود ایجاد کنید تا برنامه ریزی محتوای ویدیویی جدید را ساده کنید.

محصولات

  • از نشانه گذاری طرح محصول برای ارائه اطلاعات دقیق محصول در نتایج جستجو استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که عناوین، توضیحات و قیمت‌ها دقیق و جاری هستند.
  • برای مشاهده بهتر، فیدها و انواع محصولات را به Google Merchant Center ارسال کنید.

مروری بر هوش مصنوعی

  • بر ایجاد محتوای جامع و با ساختاری که مستقیماً به سؤالات کاربران پاسخ می دهد تمرکز کنید.
  • رتبه‌بندی بالا برای عبارات هدف، احتمال درج در فهرست‌های مرور کلی هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.
  • از چارچوب ارزش پیشنهادی برای ایجاد محتوای برتر و برجسته استفاده کنید.
  • محتوای خود را طوری ساختار دهید که مستقیماً به سؤالات خاص پاسخ دهد، با استفاده از زبان مختصر، فهرست‌ها، جداول یا نقاط گلوله برای مطابقت با قالب‌های قطعه برجسته.
  • دقت و وضوح را در اولویت قرار دهید و صفحات را برای رتبه بندی بالا برای جستجوهای هدف خود بهینه کنید.

داستان های برتر

  • مطالب به موقع و خبرساز منتشر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما به عنوان یک منبع خبری توسط گوگل شناخته شده است.
  • پیاده سازی نشانه گذاری طرح واره مقاله و ارسال نقشه سایت خبری برای بهبود نمایه سازی.
  • مجموعه‌ای از قطعات محتوای مرتبط با نشانه‌گذاری طرحواره مناسب برای نشان دادن رابطه آنها ایجاد کنید، و آنها را قادر می‌سازد در قالب‌های چرخ فلکی ظاهر شوند.

رویکرد خود را به ویژگی‌های SERP که برای اهداف شما مهم‌تر است، تنظیم کنید.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌های SERP وجود دارد، درک الزامات آنها و همسو کردن استراتژی شما برای به حداکثر رساندن دید و تعامل کلیدی است.

استراتژی در مقابل تاکتیک: نکته نهایی

هنگام کار برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض کلمات کلیدی که برای تجارت شما مهم هستند، مهم است که تعامل بین استراتژی و تاکتیک ها را تشخیص دهید.

گاهی اوقات، دستیابی به دید بیشتر نه تنها به تنظیمات سئو، بلکه به ارزیابی مجدد استراتژی محصول شما نیز نیاز دارد.

به عنوان مثال:

کیت راه پله

  • شرکتی که کیت‌های پلکان سفارشی می‌فروشد، متوجه شد که SERP‌های خود تحت سلطه کیت‌های ارزان قیمت DIY هستند که در تبلیغات خرید و فهرست‌های ارگانیک نشان داده می‌شوند.
  • آنها برای رقابت، کیت های ساده و مقرون به صرفه را به عنوان یک استراتژی «اسب تروا» معرفی کردند و از آن برای افزایش دید و فروش بیشتر مشتریان به راه حل های کاملا سفارشی خود استفاده کردند.

چمن مصنوعی درجه یک

  • کسب‌وکاری که چمن مصنوعی گران‌قیمت ارائه می‌کند با چالش مشابهی روبرو شد، زیرا نتایج جستجو تحت سلطه جایگزین‌های بسیار ارزان‌تری قرار گرفتند.
  • برای حفظ دید، آنها محصولات کم‌هزینه‌تر را برای افزایش درخواست‌های نمونه معرفی کردند و از این فرصت برای آموزش مشتریان در مورد مزایای ارتقا به گزینه‌های برتر استفاده کردند.

تنظیمات پیشنهادات محصول برای بهبود دید جستجو در هر دو مورد کلیدی بود.

سئو فقط یک تاکتیک مستقل نیست. این می تواند بینش ارزشمندی را در مورد استراتژی محصول گسترده تر شما ارائه دهد و یک حلقه بازخورد ایجاد کند که دید را افزایش می دهد و نتایج بهتری را ایجاد می کند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link