یک چالش بزرگ برای بسیاری از متخصصان سئو این است که تشخیص دهند برای حرکت دادن سوزن چه چیزی باید تغییر کند.
این مقاله موضوعی را از ارائه SMX Advanced من در مورد تعیین URL هایی که باید برای Core Web Vitals اولویت بندی کنید خلاصه می کند.
اولویت های سئو کیفی در مقابل کمی
من از طرفداران بزرگ تغییرات کمی در سئو هستم که هزاران URL را به طور همزمان تحت تأثیر قرار می دهد (مخصوصاً برای وب سایت های سطح سازمانی).
با این حال، ایجاد بهبودهای کمی در هزاران URL به این معنی نیست که تغییراتی که ایجاد می کنید در واقع URL ها را بهبود می بخشد و باعث عملکرد پایین یا ضعیف می شود.
اینجاست که نقشه فرصت Core Web Vitals وارد عمل می شود.
با نقشه «بهترین فرصت» Core Web Vitals آشنا شوید
برای تعیین اینکه کدام اقدام را باید انجام دهید، باید مشخص کنید کدام URL ها امتیازاتی دارند که معیارهای Core Web Vitals شما را کاهش می دهد.
یک قدم جلوتر بروید، URL هایی را بررسی کنید که بیشترین پتانسیل افزایش را دارند.
نمودار بالا بخش های مختلف داده را نشان می دهد که باید برای بهبود Core Web Vitals در نظر گرفته شود.
توجه داشته باشید که اگر معیارهای Core Web Vitals بهبود یابد، این دو بخش آخر سمت راست هستند که فرصت افزایش ترافیک را دارند:
- URL هایی با فرصتی برای بهبود رتبه بندی ارگانیک در صورت بهبود نمرات نظارت کاربر واقعی (RUM).
- URL هایی با بیشترین پتانسیل افزایش.
در زیر یک منبع مفید برای کمک به درک هر بخش و شناسایی بخشی که توجه کیفی شما را تضمین می کند وجود دارد.
برای خلاصه کردن جدول بالا:
- بسیاری از SEO ها به Core Web Vitals برای هر URL قابل نمایه سازی نگاه می کنند. در واقع، شما باید URL های Core Web Vitals را که دارای داده های RUM در Google CrUX هستند، اولویت بندی کنید (و تجزیه و تحلیل کنید). متأسفانه، این بخش دارای URL های بسیار زیادی است که افزایش رتبه و درآمد را تجربه نمی کند.
- بسیاری از سئوکاران بر روی هر URL قابل نمایه سازی با معیارهای Core Web Vitals کم امتیاز از CrUX تمرکز می کنند. با این حال، این بخش همچنین دارای URL های بسیار زیادی است که باعث افزایش رتبه و درآمد نمی شود.
- بهترین رویکرد شناسایی بخشی از URL ها با موارد زیر است:
- دادههای RUM در Google CrUX با امتیازهای «نیاز به بهبود» یا «ضعیف».
- در صورت بهبود معیارهای Core Web Vitals، فرصتی برای بهبود رتبه بندی.
- کلمات کلیدی نگاشت شده به URL با حجم جستجوی بالا (که به معنی ترافیک بالا و پتانسیل درآمد است).
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
چگونه URL هایی را با “بزرگترین پتانسیل افزایش” شناسایی کنیم
URL هایی که بیشترین پتانسیل افزایش را دارند آنهایی هستند که فرصتی برای افزایش ترافیک و درآمد دارند. ویژگی های این URL ها عبارتند از (اما به آنها محدود نمی شود):
- URL در حال حاضر رتبه اول برای کلمات کلیدی هدفمند با حجم جستجوی بالا نیست.
- کپی صفحه ای که غنی از کلمات کلیدی است، احتمالاً به این دلیل که بهینه شده است.
- برای یک کلمه کلیدی هدفمند معین: نمرات رتبهبندیهای برتر بالا هستند، اما URL شما که با کلمه کلیدی نگاشت شده است، امتیازات Core Web Vitals پایینی دارد.
شروع تحلیل کیفی برای تغییرات کمی
نحوه انجام یک تحلیل کیفی برای تغییرات کمی خارج از حوصله این مقاله است. اما، برای شروع، در اینجا مراحل بعدی وجود دارد:
- نشانیهای وب را به گروههایی از کدهای مشترک تقسیم کنید (مثلاً صفحه دسته، صفحه شبکه محصول، صفحه جزئیات محصول، مقاله، و غیره).
- URL ها را در هر گروه از طریق Google Page Speed Insights و WebPageTest.org تجزیه و تحلیل کنید. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از WebPageTest.org وارد شوید. تمام نتایج آزمایش شما را ذخیره می کند.
- اگر در استفاده از CrUX API به اندازه کافی زرنگ هستید، دریافت داده در مقیاس بسیار آسان تر خواهد بود.
از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل URL های فردی و شناسایی پیشرفت هایی که می توانند در مقیاس اعمال شوند استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تا تغییرات کمی را در صدها یا هزاران URL به طور همزمان ایجاد کنید.
نتیجه کلیدی این تجزیه و تحلیل این است که “بهترین فرصت ها” را برای بهبود URL هایی با بیشترین پتانسیل افزایش پیدا می کند (بزرگترین فرصت های افزایش ترافیک و درآمد).
چند نکته برای تجزیه و تحلیل URL ها در Google Page Speed Insights
- تأیید کنید که دادههای Core Web Vitals گزارش شده برای URL است، نه منشاء این امر توسط سئوکاران و توسعه دهندگان کمتر با تجربه به راحتی نادیده گرفته می شود و باعث می شود آنها به جای داده های URL، داده های مبدا را ارزیابی کنند.
- تعیین کنید کدام معیارها نیاز به بهبود دارند و از فیلترها برای شناسایی توصیه هایی برای بهبود معیار استفاده کنید.
- از نقشه درختی برای شناسایی کدهای استفاده نشده استفاده کنید.
چند نکته برای تجزیه و تحلیل URL ها در WebPageTest.org
WebPageTest.org گنجینه ای از بینش برای بهبود کل تجربه سرعت صفحه است. در اینجا فقط چند نکته برای استفاده از WebPageTest.org برای Core Web Vitals آورده شده است.
- تا آخرین لحظه منتظر نمانید. همه تستها در یک صف انجام میشوند و در پایان ماه و زمانهای خاصی از روز، آزمایشها ممکن است کمی طول بکشد.
- نمای فیلم استریپ برای توسعه دهندگان فوق العاده است. آنها می توانند ببینند که چگونه صفحه به صورت بصری بارگیری می شود، و در زیر آن نمودار آبشاری وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی بارگذاری شده است.
- از صفحه Web Vitals به عنوان حلقه هایلایت برای توضیح مهم ترین مسائلی که باید پرداخته شود استفاده کنید. این یک صفحه خلاصه بسیار زیبا است. همه فرصت های شما را پوشش نمی دهد، اما شروع خوبی برای مسائل رایج است.
- صفحه مشاهده Web Vitals به شما امکان می دهد به راحتی ببینید که مشکل (های) CLS کجا هستند. این تصویری عالی برای توسعه دهندگان است که به سرعت مشکل را درک کنند.
بعدش چی؟
ارزیابی داده های Core Web Vitals را متفاوت شروع کنید و توجه خود را به URL هایی با بیشترین پتانسیل افزایش اولویت دهید.
برای به دست آوردن این داده ها، باید به CrUX API دسترسی داشته باشید و آن را در بخش های معنی دار برای تجزیه و تحلیل (با استفاده از کد/الگوهای مشترک) تنظیم کنید.
سپس، شروع به جستجوی الگوهایی از مشکلات برای تجزیه و تحلیل کنید که معیارهای Core Web Vitals را در بسیاری از URL ها بهبود می بخشد. شما اغلب فقط نیاز دارید که به چند URL نگاه کنید تا موارد اقدام واضح را مشاهده کنید.
این چهارمین مقاله از مجموعه من بود که ارائه SMX من را در مورد شناسایی موارد عمل در داده های فنی SEO خلاصه می کند. ممکن است قسمت 1، قسمت 2 و قسمت 3 برای شما مفید باشد، مخصوصاً برای سئوکاران فنی جدید و جدید در تیم شما که به دنبال سرعت بخشیدن به مهارت های خود هستند.
مقاله بعدی (و پایانی) این مجموعه موارد استفاده فنی سئو و نحوه استفاده از ابزار برای سناریوهای مختلف برای کشف مشکلات را مورد بحث قرار خواهد داد.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.