چگونه عوامل هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال را متحول می کنند

عوامل هوش مصنوعی (AI) قرار است با ارزش ترین همراهان شما شوند.

بر اساس آخرین پیش بینی هوش مصنوعی بیل گیتس، عوامل هوش مصنوعی به طور بالقوه می توانند عملکردهای جستجوی گوگل و آمازون را مختل کنند.

این به این دلیل است که عوامل هوش مصنوعی می توانند وظایف و اهداف مورد نظر را انجام دهند، ارتباط برقرار کنند، با هم همکاری کنند و مشکلات را در زمان واقعی بدون دخالت انسان حل کنند و اطلاعات را در قالب مورد نظر سریعتر و کارآمدتر ارائه دهند.

این مقاله شامل موارد زیر است:

  • ماهیت عوامل هوش مصنوعی
  • چارچوب عاملی
  • مراحل توسعه موارد استفاده برای عوامل هوش مصنوعی.
  • چگونه یک استراتژی سازمانی برای راه اندازی عوامل هوش مصنوعی ایجاد کنیم.
  • روش های اندازه گیری تاثیر عوامل هوش مصنوعی

عوامل هوش مصنوعی چیست؟

عامل هوش مصنوعی یک برنامه نرم افزاری است که برای پردازش داده ها و انجام اقدامات مستقل برای دستیابی به اهداف خاص طراحی شده است. عملکردی مشابه دستیار مجازی دارد که داده ها را جمع آوری می کند، تصمیم می گیرد و بدون دخالت مستقیم انسان اقداماتی را انجام می دهد.

عوامل هوش مصنوعی مشکلات را با موارد زیر حل می کنند:

  • تجزیه و تحلیل موضوع.
  • شکستن آن به قطعات کوچکتر.
  • ایجاد یک راه حل گام به گام.
  • اجرای این مراحل

سپس نتایج را ارزیابی می‌کنند، در صورت لزوم راه‌حل را اصلاح می‌کنند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب، فرآیند را تکرار می‌کنند.

عوامل هوش مصنوعی به ویژه برای رسیدگی به وظایف پیچیده، پویا و تکراری، که در آن با چندین سیستم تعامل دارند و به ورودی های کاربر (مانند خواسته ها یا دستورات) برای رسیدن به اهداف خود پاسخ می دهند، موثر هستند.

به عنوان مثال، یک عامل هوش مصنوعی می تواند به طور مستقل بلیط هواپیما را بر اساس معیارهای مشخص شده رزرو کند.

از منظر بازاریابی، عوامل هوش مصنوعی می‌توانند سیگنال‌ها و داده‌های هدف کاربر را جمع‌آوری کنند تا به شما کمک کنند تجربیات شخصی‌سازی شده را به مخاطبان خود ارائه دهید.

همچنین می توانید از عوامل هوش مصنوعی برای برنامه ریزی سفر و ساخت برنامه سفر استفاده کنید. اینها تنها تعدادی از راه‌هایی هستند که عوامل هوش مصنوعی می‌توانند تلاش‌های بازاریابی شما را افزایش دهند.

چارچوب عاملی چیست؟

چارچوب عاملی یک مدل مفهومی یا معماری برای توسعه و درک عوامل هوش مصنوعی است.

به عنوان مثال، چارچوب‌های منبع باز مانند Lang Graph به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا عوامل هوشمندی ایجاد کنند که می‌توانند دستورالعمل‌ها را درک کنند و به طور مستقل اقداماتی را انجام دهند.

یک چارچوب هوش مصنوعی تخصیص منابع محاسباتی و حافظه لازم را مدیریت می کند و به عوامل اجازه می دهد تا وظایف خود را به طور موثر انجام دهند.

هر تعامل کاربر با یک عامل (برنامه) یک مکالمه (یا رشته) را آغاز می کند، که می تواند در دوره های طولانی باشد.

در طول این مکالمات، عامل باید زمینه (از طریق حافظه و مدیریت حالت) را برای ارائه پاسخ های مرتبط حفظ کند.

چارچوب‌های عامل به حفظ مستقل این زمینه‌ها کمک می‌کنند، حتی زمانی که چندین مکالمه به طور همزمان انجام می‌شوند.

علاوه بر این، این چارچوب ها امکان نظارت بر عملکرد و عملکرد هر عامل را فراهم می کند. آنها به کنترل رفتار خود اجازه می دهند، با گزینه هایی برای شروع، توقف یا اصلاح اقدامات در صورت لزوم.

به این دلایل، انتخاب چارچوب هوش مصنوعی مناسب برای دستیابی به مقیاس‌پذیری قابل اعتماد و با کارایی بالا، به ویژه هنگامی که از هزاران کاربر به طور همزمان پشتیبانی می‌شود، بسیار مهم است.

کاوش عمیق تر: آیا هوش مصنوعی مولد در زمان، پول و منابع در سئو صرفه جویی می کند؟

تفاوت بین عوامل هوش مصنوعی، چت بات ها و چند عامل

ai-agents-chatbots-multiagents.jpgچگونه عوامل هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال را متحول می کنند

در حالی که عوامل هوش مصنوعی، ربات‌های گفتگو و چند عامله همگی از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما از نظر پیچیدگی، عملکرد و کاربرد تفاوت‌های قابل توجهی دارند.

  • عوامل هوش مصنوعی: می تواند به طور مستقل در جهت اهداف خاص «عمل کند» و «فکر کند».
  • چت ربات ها: سیستم‌هایی که برای تعامل و مکالمه اولیه طراحی شده‌اند و پاسخ‌هایی را به سوالات ساده کدگذاری شده ارائه می‌دهند.
  • چند عاملی: سیستم های هوش مصنوعی پیشرفته که در آن چندین عامل به طور مشترک در جهت یک هدف مشترک کار می کنند.

چرا کسب و کارها به عوامل هوش مصنوعی و چارچوب عامل نیاز دارند؟

با استفاده از عوامل هوش مصنوعی، کسب و کارها می توانند وظایف پیچیده و تکرار شونده را خودکار کنند، کارایی و تجربه مشتری را بهبود بخشند و تلاش های بازاریابی را به صورت تصاعدی مقیاس کنند.

موارد استفاده برای عوامل هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

فرآیند 9 مرحله ای برای ایجاد عوامل و چارچوب عامل

توسعه عوامل موثر هوش مصنوعی و اجرای چارچوب عاملی نیازمند یک رویکرد ساختاریافته است. در اینجا یک راهنمای نه مرحله ای برای شروع شما آورده شده است.

فرآیند-برای-ایجاد-عامل-هافرآیند-برای-ایجاد-عامل-ها

مرحله 1: موارد استفاده را تعریف کنید

  • مشکلات یا وظایف خاصی را برای نماینده در چارچوب انتخابی شما شناسایی کنید.

مرحله 2: تست دستی

  • موارد استفاده آزمایشی و اقداماتی که عوامل می توانند به صورت دستی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هر مرحله مطابق انتظار عمل می کند.

مرحله 3: زنجیرهای مراحل

  • اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل لازم به درستی ترتیب داده شده اند تا سیستم عامل یا چند عاملی به طور موثر عمل کند.

مرحله 4: چارچوب عامل را انتخاب کنید

  • پس از ایجاد موارد استفاده، تصمیم بگیرید که کدام چارچوب عامل به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

مرحله 5: آموزش متنی

  • با استفاده از اجزای حافظه برای حفظ بافت در سراسر تعاملات، اطلاعات متنی را به عامل ارائه دهید.

مرحله ششم: استدلال و تصمیم گیری

  • فرآیندهایی را برای عامل برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، استنتاج و توسعه برنامه های اقدام پیاده سازی کنید.

مرحله 7: منابع ورودی را تعریف کنید

  • چارچوب را تعیین کنید و تمام منابع ورودی را برای عامل ها مشخص کنید.

مرحله 8: قابلیت های یادگیری

  • عامل را به قابلیت های یادگیری برای بهبود عملکرد بر اساس تجربیات گذشته، با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی مجهز کنید.

مرحله 9: اجرای اقدام

  • اجرای تصمیمات را از طریق تأثیرگذارها یا خروجی ها طراحی کنید تا تعامل مؤثر با محیط را فراهم کند.

در اقتصاد عامل محور، تبلیغ‌کنندگان احتمالاً به‌جای تبلیغات سنتی مانند متن، تصاویر و رسانه‌های غنی، به سمت ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه بیشتر سوق خواهند یافت.

روش های مختلفی برای سنجش ارزش نمایندگی ها وجود دارد، از صرفه جویی در زمان گرفته تا بهبود کیفیت و دقت و افزایش رضایت مشتری.

هشدارهای مربوط به استفاده از عوامل هوش مصنوعی

کسب و کارهایی که در مورد استقرار عوامل هوش مصنوعی فکر می کنند باید اخطارهای زیر را درک کنند:

  • نمایندگان همه نیستند: هر جا که نیاز به تعامل انسانی باشد، عوامل هوش مصنوعی ممکن است باعث تجربه مشتری ضعیف تری نسبت به بهبود آنها شوند. (به مهمان نوازی و مراقبت های بهداشتی فکر کنید.)
  • عامل ها به داده های زیادی نیاز دارند: برای اینکه عوامل موثر باشند، باید حجم قابل توجهی از داده ها در اختیار آنها قرار گیرد. محتوای با کیفیت پایین یا داده های ضعیف ممکن است آنها را بی اثر کند و نتایج ضعیف تری ایجاد کند.
  • نمایندگان به زیرساخت SaaS 2.0 نیاز دارند: عوامل هوش مصنوعی به زیرساخت SaaS 2.0 و یکپارچه سازی داده ها در منابع مختلف داده های متفاوت نیاز دارند. استقرار عوامل با زیرساخت های موجود هنوز امکان پذیر است، اما منجر به تجربه ضعیفی خواهد شد.

آینده بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی

چشم انداز دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال تحول است و عوامل هوش مصنوعی آماده رهبری هستند.

تمرکز به سمت عواملی است که در استدلال عالی هستند و می توانند اقدامات معناداری را از طرف کاربران انجام دهند، همانطور که ساندار پیچای در Google I/O امسال بر آن تاکید کرد. این جهش فناوری فرصتی باورنکردنی برای بازاریابان ارائه می دهد.

با استفاده از عوامل هوش مصنوعی و چارچوب عامل، کسب و کارها می توانند وظایف تکراری و قابل پیش بینی را خودکار کنند و منابع ارزشمندی را برای تمرکز بر استراتژی و خلاقیت آزاد کنند.

این عوامل فقط ابزاری برای کارایی نیستند. آنها نشان دهنده یک تحول اساسی در نحوه تعامل برندها با مشتریان، ارائه تجربیات شخصی و محرک رشد هستند.

ظهور بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی بر نیاز سازمان‌ها برای انطباق و نوآوری تاکید می‌کند و تضمین می‌کند که در یک اقتصاد دیجیتالی پویا و عامل محور رقابتی باقی بمانند.

همانطور که به جلو می رویم، پذیرش این پیشرفت ها کلید باز کردن سطوح جدیدی از اثربخشی بازاریابی و تعامل با مشتری خواهد بود.

عمیق تر بگرد: آژانس سئوی یک نفره میلیارد دلاری: داستان یا آینده؟

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link