چگونه سئو می تواند با تیم های محتوا همکاری کند

بدون محتوا، متخصصان سئو چیزی برای بهینه سازی ندارند.

و احتمال کمتری وجود دارد که محتوا بدون سئو پیدا شود.

بهبود همکاری و ارتباط بین SEO و تیم های تحریریه می تواند به افزایش رتبه سایت، ترافیک و تعامل کاربران کمک کند.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

نقش ها و مسئولیت ها را تعریف کنید

سئو و محتوا ارتباط نزدیکی با هم دارند. بنابراین هماهنگی نزدیک و مسئولیت های روشن ضروری است.

با پرسیدن سوالاتی مانند:

  • انتظار می رود سرمقاله در چه سطحی از تحقیق کلمات کلیدی و عملکرد صفحه انجام دهد؟ آیا آنها برای انجام آن آموزش دیده اند؟
  • انتظار می رود سئو چه سطحی از به روز رسانی محتوا را انجام دهد؟ آیا آنها برای انجام آن آموزش دیده اند؟
  • سئو چقدر باید جزئیات را ارائه دهد؟ آیا آنها باید طرح های اساسی را به اشتراک بگذارند یا مختصرهای دقیق تر؟
  • چه زمانی باید سئو و سرمقاله در طول فرآیند به روز رسانی بررسی شود؟
  • آیا تیم ها می دانند به دنبال چه مسائلی باشند و چگونه نگرانی ها را مطرح کنند؟
  • چه کسی باید به روز رسانی صفحه را در هر پلتفرم منتشر کند؟
  • چه کسی باید بعد از انتشار به‌روزرسانی‌ها، عملکرد صفحه را بررسی و به اشتراک بگذارد؟
  • آیا این روند برای تحریریه در مقابل فریلنسرها باید یکسان باشد؟

ممکن است در نهایت فرآیندهای مختلفی را برای نحوه کار خود در حال حاضر و نحوه کار در آینده ترسیم کنید.

به عنوان مثال، شاید شما در حال حاضر تیمی متشکل از دو نفر دارید که سئو و محتوا را مدیریت می کنند و در فکر استخدام نویسنده یا بازاریاب محتوا در آینده هستید تا تیم شما فقط بر روی سئو تمرکز کند.

گاهی اوقات، چشم انداز آینده شما به زمان، آموزش یا منابع اضافی برای تحقق آن نیاز دارد. اکنون آن سناریوها را طرح ریزی کنید تا بتوانید به سمت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت پیشرفت کنید.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه همکاری سئو و بازاریابی محتوا با هم

تست فرآیندهایی که برای هر دو تیم کار می کنند

بسته به نحوه چیدمان بخش های خود، ممکن است در مورد نقش ها و فرآیندهای مختلف تصمیم بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است شرکت شما بر اساس محصول یا دسته بندی گروه بندی شده باشد، بنابراین هر تیم شامل محتوا و اعضای SEO است. هر غلاف محصول ممکن است فرآیند متفاوتی داشته باشد، اما آنها باید مطمئن شوند که آموخته های کلی را در بین پادها به اشتراک می گذارند.

یا با یک بخش بازاریابی که در آن تیم SEO از تیم محتوا جدا است، هر دو تیم ممکن است نیاز به تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط با یکدیگر داشته باشند.

در مورد فرآیند بازخورد دریافت کنید

به یاد داشته باشید که این روند در سنگ تنظیم نشده است.

هنگامی که روشی برای کار ایجاد کردید که همه نسبت به آن احساس خوبی دارند، آن را امتحان کنید و به طور منظم بازخورد دریافت کنید. مستقیماً از اعضای تیم دریابید که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست. در حین حرکت، تغییراتی در روند انجام دهید.

اگر قبلاً فرهنگی را ایجاد کرده باشید که در آن تشویق می شود روند را زیر سوال ببرید و فعالانه بازخورد را به اشتراک بگذارید، آسان تر است.

سوالاتی مانند:

  • آیا ما مقدار مناسبی را برآورده می کنیم؟
  • آیا افراد مناسبی در آن جلسات داریم؟
  • آیا ما آنچه را که برای هر تیم مرتبط است به اشتراک می گذاریم؟
  • آیا مردم از کار با تیم های دیگر احساس راحتی می کنند؟
  • آیا ما ارتباطات کافی در خارج از جلسات داریم؟
  • آیا ما در مورد چیزهای درست می شنویم؟
  • چه چیزی را از دست داده ایم؟

آیا می خواهید در 10 ثانیه بازخورد دریافت کنید؟ شست رو به بالا یا پایین بخواهید. (این به صورت حضوری یا از راه دور کار می کند.)

آیا این پیام به شما مربوط بود؟ از این جلسه چیزی به دست آوردی؟ آیا هنوز سؤالی در مورد نحوه عملکرد این دارید؟

عمیق تر حفاری کنید: بازاریابی محتوا و سئو: ایجاد یک طرح سئو یکپارچه

راه اندازی کانال های ارتباطی شفاف

به عنوان بخشی از فرآیند خود، جلسات و روش هایی را برای به اشتراک گذاری به روز رسانی ها بین متخصصان سئو و تیم های محتوا تنظیم کنید.

Slack، Teams و حتی Google Chat همگی برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های سریع و ناهمزمان در تیم‌های راه دور در مناطق زمانی مختلف کار می‌کنند.

همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Slack، Trello، Notion یا Asana برای پیگیری حجم کاری، به‌روزرسانی‌ها، انتقال‌ها و پیشرفت استفاده کنید.

چگونه از ابزارهای همکاری بیشترین بهره را ببریم

هرچه تیم شما بزرگتر باشد، به جای تکیه بر پیام های مستقیم به یک نفر، استفاده از کانال های ارتباطی گروهی برای اکثر سوالات مهم تر است.

هنگامی که شخصی در مورد سئو یا محتوا سؤالی می پرسد، به احتمال زیاد یا سؤالی است که شخص دیگری قبلاً پرسیده است یا پاسخ می تواند به دیگران نیز مرتبط باشد.

اگر سؤالات در کانال های گروهی به اشتراک گذاشته می شود، تیم شما می تواند:

  • آن پاسخ را جستجو کنید دوباره در آینده
  • به سوالات همسالان پاسخ دهید، که به تیم قدرت می دهد تا به یکدیگر کمک کنند تا با هم پاسخ ها را پیدا کنند.
  • ببینید مردم چه نوع سؤالاتی می پرسند، که می تواند مناطقی را که در آن به ارتباطات یا آموزش بیشتری نیاز دارید را نشان دهد. اگر کسی سوالی بپرسد که در جلسه سه شنبه گذشته به آن پرداخته شد، چرا جلسه را برگزار کردید؟ آیا کسی باید یادداشت یا ضبط را با گروه به اشتراک بگذارد؟
  • بیاموزید که مردم برای سؤالات خاص به چه کسانی مراجعه می کنند. و اگر آنها تنها متخصص این ابزار هستند، از آنها بخواهید آموزش شخص دیگری را شروع کنند یا مستندات ایجاد کنند.

بهترین ابزار برای تیم های سئو و محتوا

جیرا

اگر می‌خواهید ویژگی‌های سفارشی‌سازی و ردیابی بیشتری را داشته باشید یا با تیم‌های دیگری که قبلاً از این ابزارها استفاده می‌کنند، Jira عالی است.

این ممکن است شبیه ایجاد یک بلیط باشد که از نسخه به انطباق و طراحی به توسعه دهنده می رود. بلیط می‌تواند روی همان تخته با ستون یا مسیر شنای متفاوت برای هر تیم بماند.

جوانب مثبت

  • فیلدها، تابلوها و وضعیت بلیط را سفارشی کنید.
  • چندین ویژگی مانند ردیابی پیشرفت یا حجم کار تیمی.
  • پروژه ها را با برچسب ها، حماسه ها و وظایف مرتبط سازماندهی کنید.
  • پیوندها با Confluence، یکی دیگر از ابزارهای همکاری خوب برای مستندسازی.

منفی

  • راه اندازی و سفارشی سازی پیچیده است.
  • جستجو ساده یا مفید نیست.

ترلو

اگر می خواهید به سرعت با یک ابزار اولیه شروع کنید، Trello ایده آل است. لازم نیست نگران راه اندازی تابلوها، فیلدهای سفارشی یا سطوح مجوز پیشرفته باشید.

جوانب مثبت

  • آسان برای استفاده و اضافه کردن افراد.
  • در عرض چند دقیقه یک صفحه کانبان ساده راه اندازی کنید.
  • رابط کاربری ساده

منفی

  • نه به اندازه قابل تنظیم
  • تخته ها ممکن است سخت شوند.

با برنامه ریزی محتوا همکاری کنید

SEO و سرمقاله باید در تحقیقات کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی با ارزش برای موضوعات جدید و اولویت بندی محتوای موجود که نیاز به به روز رسانی دارند، همکاری کنند.

یک تقویم محتوایی ایجاد کنید که با اهداف سئو مطابقت داشته باشد و از هر دو تیم خرید کنید. زمانی را برای طوفان فکری و به اشتراک گذاشتن ایده ها با هم در نظر بگیرید.

در برنامه محتوایی خود، انواع مختلفی از پروژه ها را بگنجانید و آنها را بر اساس اینکه چه کسی برای کار مناسب تر است، با توجه به نقش های تعریف شده خود تعیین کنید.

نمونه پروژه طرح محتوای سئو

  • صفحات جدیدی که کتابخانه شما را جامع تر می کند.
  • بهبودهای هدفمند در صفحات مهم
  • به روز رسانی صفحات قدیمی تر.
  • به روز رسانی بر اساس اخبار صنعت یا تغییرات کاربر.
  • کار پروژه بزرگی که چندین صفحه را در بر می گیرد.
  • پروژه های کوچک مانند به روز رسانی محتوای کوتاه تر.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه یک چارچوب استراتژی محتوای برنده ایجاد کنیم

ایجاد و بهینه سازی محتوا

لذت واقعی زمانی شروع می شود که نقش ها و برنامه های خود را ترسیم کنید. اکنون تیم می‌تواند برای ایجاد محتوای مفید و باکیفیت که برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شده است، همکاری کند.

چگونه به تیم های سئو و محتوا کمک کنیم تا بیشترین تاثیر را داشته باشند

  • اطمینان حاصل کنید که همه با استفاده از بهترین شیوه های سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و پیوند داخلی راحت هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که هر نسخه به‌روزرسانی الزامات اساسی دستور زبان، املا و دستورالعمل‌های سبک برند را برآورده می‌کند.
  • بررسی سئو و بررسی سرمقاله را در برخی از مراحل به عنوان بخشی از فرآیند خود لحاظ کنید.
  • به همه اجازه دهید تا محتوای وب سایت را مستقیماً ویرایش کنند (مگر اینکه دلیل عمده ای وجود داشته باشد که این امر برای وب سایت شما امکان پذیر نیست).
  • مطالعات موردی و داستان های موفقیت را به اشتراک بگذارید تا تأثیر همکاری مؤثر محتوای SEO را نشان دهید.

سئو و سرمقاله را تشویق کنید تا با هم برای ایده پردازی و آزمایش ایده های جدید برای محتوا و چیدمان در صفحات مهم همکاری کنند. شما ایده ها و دیدگاه های بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد.

این را با تیم خود امتحان کنید: یک نویسنده و یک متخصص سئو را گرد هم بیاورید تا ایده‌هایی را برای صفحه‌ای که عملکرد ضعیفی دارد مطرح کنند یا به صورت گروهی درباره یک موضوع تجزیه و تحلیل عمیق رقبا انجام دهند.

عمیق تر حفاری کنید: راهنمای کامل بهینه سازی محتوا برای سئو (با چک لیست)

به روز رسانی عملکرد را به اشتراک بگذارید

تصمیمات سئو و محتوا باید بر اساس داده ها باشد. با پیگیری موارد مناسب و به اشتراک گذاری زودهنگام و اغلب نتایج، تیم خود را برای موفقیت آماده کنید.

  • KPIها و معیارهای مشترک را برای پیگیری عملکرد محتوا ایجاد کنید.
  • اهداف و معیارهایی را برای تعریف موفقیت تعیین کنید.
  • داشبوردها و گزارش‌هایی ایجاد کنید که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و بفهمند.
  • جلسات بررسی منظم را برای بحث در مورد داده های عملکرد برنامه ریزی کنید.
  • زمانی که داده ها از آن پشتیبانی می کنند، مسیر را تغییر دهید.

به ساخت تیم با آموزش و توسعه ادامه دهید

برای کمک به تیم‌های سئو و تحریریه که از منحنی‌ها جلوتر بمانند، فرهنگ یادگیری مستمر و اشتراک‌گذاری در میان همه اعضای تیم ایجاد کنید.

متخصصان سئو باید جلسات آموزشی برای تیم های محتوا در مورد تغییرات الگوریتم و اصول سئو، مانند تحقیقات رقبا و تجزیه و تحلیل SERP، ارائه دهند.

تیم‌های تحریریه می‌توانند به سئوکاران کمک کنند تا برای مثال با نوشتن ساده و بررسی کلمات کلیدی، کپی‌های مؤثرتری ایجاد کنند.

تیم متخصصان شما می توانند با هدفی مشترک به بهبود و ایجاد یکدیگر ادامه دهند، که باعث می شود در کاری که انجام می دهند سازگارتر و موثرتر باشند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link