چگونه رایانش ابری از تجارت الکترونیک در LatAm پشتیبانی می کند | دانش مرکز داده

دیجیتالی شدن به عنوان یک محرک کلیدی برای نوسازی آمریکای لاتین و افزایش شکوفایی اقتصادی منطقه شناخته شده است. برای دستیابی به این هدف، بانک جهانی یک چارچوب اقتصاد دیجیتال (DE4LAC) با شش ستون اصلی از جمله ساخت زیرساخت دیجیتال (اینترنت مقرون به صرفه و پرسرعت) تنظیم کرده است. ایجاد بسترهای دیجیتال (دسترسی به خدمات عمومی و خصوصی آنلاین)؛ خدمات مالی دیجیتال (ایجاد شمول مالی با حذف موانع جغرافیایی و بازار)؛ کسب و کارهای دیجیتال (برای ایجاد اشتغال و نوآوری)؛ نیروی کار با دانش دیجیتال؛ و یک محیط اعتماد حاکمیتی. پشتوانه تمام دیجیتالی شدن، اهمیت رایانش ابری است. مطالعات نشان می‌دهد که در دسترس بودن رایانش ابری می‌تواند 5.7 درصد تولید ناخالص داخلی در دهه آینده اضافه کند و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مرتبط مانند ابر، شبکه‌ها، ذخیره‌سازی و خدمات حرفه‌ای در طول سال 2023 حدود 12 درصد افزایش می‌یابد که به طور قابل‌توجهی بالاتر از رشد تولید ناخالص داخلی است. 2.1 درصد در سال 2022، هزینه‌های مربوط به رایانش ابری در منطقه LatAm تقریباً 13 میلیارد دلار بود که آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا و مکزیک 84 درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص دادند.

باز کردن فرصت های جدید بازار

میانگین درآمد سرانه در آمریکای لاتین در حال حاضر بیش از 10000 دلار آمریکا است و پایه ای قوی برای اقتصاد دیجیتال در یکی از پویاترین مناطق جهان، هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی ایجاد می کند. این امر مشتریان و فرصت های جدیدی را برای بخش های جدیدی مانند تجارت الکترونیک ایجاد می کند. بر اساس چشم انداز بازار دیجیتال Statista، کاربران تجارت الکترونیک در آمریکای لاتین در سال 2022 به حدود 317.5 میلیون نفر رسید. تا سال 2027، این رقم 22 درصد رشد خواهد کرد و در نتیجه حدود 387.7 میلیون کاربر در سراسر منطقه (Statista) خواهد بود. تعداد تراکنش‌ها در این منطقه بین سال‌های 2019 تا 2023 سه برابر شده است، از 117 میلیون دلار به 364 میلیون دلار با Covid-19 که شتاب را به خود اختصاص داده است. بسیاری از آمریکایی‌های لاتین تجارت الکترونیک را برای اولین بار در این دوره امتحان کردند که منجر به رشد 37 درصدی بازار تجارت الکترونیک از 2020-2021 شد. پیش بینی می شود که بازار تجارت الکترونیک B2C در این منطقه تا سال 2030 از 7.5 تریلیون دلار فراتر رود و فرصت بزرگی را برای بازرگانان فراهم کند تا با ارائه محصولات و خدمات خود در بازارهای جدید به مخاطبان جدید دست یابند.

ساخت زیرساخت

شباهت های زیادی بین آمریکای لاتین و چین وجود دارد. بنابراین، برخی از آموخته‌های خود چین در مورد دیجیتالی‌سازی مربوط به منطقه است و متناسب با نیازهای فردی منطقه و نیازهای هر کشور سفارشی شده است. اینها موضوعاتی هستند که در سراسر چهار اجلاس هواوی کلود در آمریکای لاتین در ماه های نوامبر و دسامبر تکرار شده است. این رویدادها که در برزیل، شیلی، پرو و ​​مکزیک برگزار می‌شوند، بر اخلاق هواوی Cloud “In LatAm, for LatAm” و استراتژی‌های کشور مربوطه تاکید دارند.

هواوی کلود با حمایت از تحول منطقه، در سال 2019 راه اندازی سرویس خود را در شیلی، اولین منطقه ابر عمومی در آمریکای لاتین اعلام کرد. در سال 2021، Huawei Cloud دومین منطقه در دسترس (AZ) خود را در شیلی راه‌اندازی کرد و به تنها ارائه‌دهنده خدمات ابری دوگانه AZ در کشور تبدیل شد که دایره تأخیر کمتر از 50 میلی‌ثانیه برای بهبود تجربه دسترسی دارد. Huawei Cloud مناطق اصلی را در برزیل و مکزیک و مناطق کشوری در آرژانتین و پرو ایجاد کرده است. برنامه ریزی برای مناطق در دسترس بیشتر در منطقه در حال انجام است.

چگونه ابر از رشد کسب و کار حمایت می کند

در تجارت الکترونیک، راه حل های Huawei Cloud تجزیه و تحلیل مصرف کننده و دقت جستجو را افزایش می دهد. برای مثال، غول خرده‌فروشی مواد غذایی شیلیایی SMU پلتفرم تجارت الکترونیکی خود را با استفاده از فناوری‌های بومی ابری هواوی ساخته است. در صنعت رسانه، Huawei Cloud به بهبود بهره وری محتوا، بهبود تجربه کاربر و پرورش نوآوری کمک کرده است. و در طول پخش زنده جام جهانی 2022، Huawei Cloud از 3 ثانیه به 800 میلی‌ثانیه پشتیبانی کرد و تأخیر زنده را کاهش داد، که منجر به پخش‌های زنده بی‌درنگ و بی‌وقفه‌تر شد.

رایانش ابری قرار است باعث رونق اقتصادی در منطقه شود. انتظار می رود رشد تجارت الکترونیک حداقل تا سال 2027 رشد بیش از 10 درصدی را حفظ کند. به طور کلی تجارت جهانی با این منطقه با سهم چین 22 درصد به رشد خود ادامه خواهد داد، در حالی که سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) با هدایت برزیل و سپس مکزیک ادامه می یابد. ، شیلی، کلمبیا، آرژانتین و پرو (بانک جهانی) نشان می دهد که دهه آینده، دهه تحول دیجیتال خواهد بود.