چگونه خود را برای Google Analytics 4 آماده کنید • Yoast

گوگل آنالیتیکس جدیدی به شهر می آید و زمان آماده شدن فرا رسیده است! این آنالیتیکس جدید در نهایت جایگزین یونیورسال آنالیتیکس خوب قدیمی همانطور که ما می شناسیم خواهد شد. اگرچه می‌توانید یک سال دیگر از آنالیتیکس فعلی خود استفاده کنید، اما اکیداً توصیه می‌کنیم فوراً با Google Analytics 4 شروع کنید. در این پست، کمی بیشتر در مورد اینکه چرا باید همین الان شروع کنید، چه انتظاراتی از Google Analytics 4 دارید و چگونه برای آن آماده شوید، به شما خواهیم گفت.

بیش از دو سال و نیم پیش، گوگل برای اولین بار از Google Analytics 4 نام برد. دلایل ایجاد این نوع جدید از تجزیه و تحلیل، تغییرات و پیچیدگی هایی است که اکنون با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به وجود می آید. سفرهای آنلاین افراد پیچیده تر می شود (و در چندین پلت فرم یا دستگاه پخش می شود). علاوه بر این، حریم خصوصی در نحوه جمع آوری داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. به همین دلیل است که آنها این نسخه جدید Google Analytics را معرفی می کنند.

چرا باید Google Analytics 4 خود را اکنون راه اندازی کنید؟

تا 1 ژوئیه 2023 می‌توانید از Universal Analytics استفاده کنید. از آن روز به بعد، دیگر هیچ داده‌ای را پردازش نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که باید تا آن تاریخ منتظر بمانید تا ویژگی جدید Google Analytics 4 خود را ایجاد کنید. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که آن را هم اکنون ایجاد کنید زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به ملک جدید خود را جمع آوری کنید. در غیر این صورت، زمانی که نیاز به تغییر در جولای 2023 داشته باشید، این داده های تاریخی بسیار مهم را از دست خواهید داد.

خوب است بدانید که این ویژگی جدید می‌تواند با ویژگی Analytics فعلی شما همزیستی کند. شروع با Google Analytics 4 به این معنی نیست که دیگر نمی توانید از Universal Analytics خود استفاده کنید. این ویژگی تا زمانی که در بالا ذکر کردیم به کار و جمع آوری داده ها ادامه می دهد. اما در نهایت مجبور خواهید شد تغییر را انجام دهید، بنابراین بیایید به آنچه که این نسخه جدید Analytics، که قبلاً به عنوان “برنامه + وب” شناخته می شد، بپردازیم.

از Google Analytics 4 چه انتظاری باید داشت

«با نسل بعدی Google Analytics آشنا شوید»، این همان چیزی است که گوگل در مورد این جدیدترین نسخه می گوید. آنها در صفحه مرکز راهنمایی خود چند مزیت را نسبت به Universal Analytics ذکر می کنند:

  • برای آینده بادوام است و بر حریم خصوصی متمرکز است
  • از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا اطلاعاتی را در مورد سفرهای مشتری در پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها به شما بدهد
  • برای بهینه سازی عملکرد کمپین، ادغام با پلتفرم تبلیغاتی گوگل را بهبود بخشیده است

بینش به سفر مشتری کامل تر

حتی زمانی که مشتریان از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های متعدد استفاده می‌کنند، سفر مشتری از A تا Z را درک کنید. این به ویژه زمانی جالب است که هم وب سایت و هم یک برنامه دارید. سفر مشتری دیگر توسط پلتفرم های مختلف که در جلسات مختلف استفاده می شوند یا سازماندهی می شوند، تجزیه نمی شود. این به شما درک بهتری از نحوه تعامل و حرکت مشتری با وب سایت و/یا برنامه شما می دهد.

تمرکز لازم بر حریم خصوصی کاربر

به اشتراک گذاری بسیاری از اطلاعات شخصی به صورت آنلاین در طول سال ها بیشتر و عادی تر شده است. کشورهای سراسر جهان برای محافظت از داده‌های افراد و کمک به درک نحوه استفاده از داده‌هایشان، قوانین حفاظت از داده‌ها را وضع کرده‌اند. برای کشورهای اتحادیه اروپا، برای مثال، این GDPR است. این ویژگی جدید Analytics با کنترل‌های حریم خصوصی در سطح کشور ارائه می‌شود تا به شما کمک کند داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کنید و در عین حال مطمئن شوید که از این مقررات حفظ حریم خصوصی پیروی می‌کنید.

علاوه بر این، Google Analytics 4 به شما این امکان را می دهد که شخصی سازی بیشتری برای افرادی که به چه داده هایی دسترسی دارند، انجام دهید. این تضمین می کند که تیم های مختلف یا شرکای خارجی می توانند به داده های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بدون اینکه نیازی به دادن هرگونه دسترسی که مطابق با خط مشی شرکت شما نباشد.

قابلیت های پیش بینی در مورد رفتار کاربر

به لطف مدل‌های یادگیری ماشینی خود، Google می‌تواند از داده‌های شما برای پیش‌بینی اقدامات بعدی که ممکن است مخاطبان شما انجام دهند، استفاده کند. گوگل آنالیتیکس 4 دارای دو معیار پیش بینی کننده است که این امکان را فراهم می کند. اولین مورد احتمال خرید است که احتمال خرید را در هفت روز آینده توسط کاربرانی که از برنامه یا سایت شما بازدید کرده اند را پیش بینی می کند. دومین مورد، احتمال ریزش است، که پیش بینی می کند چقدر احتمال دارد که کاربران اخیراً فعال از برنامه یا سایت شما در هفت روز آینده بازدید نکنند. این معیارهای پیش بینی می تواند به شما کمک کند با پیام مناسب و از طریق کانال مناسب به افراد مناسب برسید.

تعامل بهبود یافته با سایر خدمات Google

این ویژگی جدید با ادغام بهبود یافته با سایر خدمات Google ارائه می شود. خدماتی مانند Google Ads، Search Ads 360 و Display & Video 360. ممکن است از خود بپرسید که با این چه کاری می توانید انجام دهید. خوب، در واقع استفاده از داده های Analytics را برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی آسان تر می کند. این تعامل بهبود یافته به شما اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که می تواند ترافیک و فروش شما را بر اساس بینش واقعی افزایش دهد.

تلاش های بازاریابی خود را با اسناد مبتنی بر داده بهبود بخشید

این ویژگی جدید از اسناد مبتنی بر داده استفاده می کند تا به شما ایده ای از تأثیر فعالیت های بازاریابی فردی بدهد. اسناد مبتنی بر داده به این بستگی دارد که هر تعامل چه سهمی در نتایج تبدیل دارد. بنابراین، این مدل تأثیر فعالیت های بازاریابی شما را محاسبه می کند و به شما کمک می کند تا بفهمید کدام مسیرها را می توانید بهبود بخشید. این در واقع تعیین می کند که کدام نقاط تماس بیشترین احتمال را برای ایجاد تبدیل دارند. همچنین می توانید برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود، این داده ها را به Google Ads صادر کنید.

چگونه خود را آماده…

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، در نهایت، Universal Analytics با Google Analytics 4 جایگزین می‌شود. Google در واقع افراد را تشویق می‌کند که این ویژگی جدید (در کنار ویژگی فعلی شما) را در اسرع وقت راه‌اندازی کنند. پس چگونه می توانید خود را آماده کنید؟ هنگامی که از Analytics استفاده می کنید، نحوه تنظیم آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. اما همچنین نحوه تنظیم آن در زمانی که هنوز از Analytics استفاده نمی کنید.

وقتی قبلاً از Analytics استفاده می کنید

اولین قدم این است که یک ویژگی Google Analytics 4 برای وب سایت خود ایجاد کنید. این را می توان از حساب Google Analytics خود انجام داد. راه‌اندازی این ویژگی جدید به این معنی نیست که دسترسی به تنظیمات تحلیلی فعلی خود را از دست خواهید داد. این تنظیمات یکسان و کاربردی باقی خواهد ماند. ویژگی جدید داده های خود را در کنار دارایی موجود شما جمع آوری می کند و شما می توانید به هر دو آنها دسترسی داشته باشید.

برای کمک به شما در تنظیم ویژگی جدید خود، گوگل در واقع یک جادوگر دستیار راه اندازی GA4 را معرفی کرده است. برای استفاده از این جادوگر، باید یک نقش ویرایشگر در حساب Google Analytics خود داشته باشید. مراحل نحوه دسترسی به این جادوگر، به طور کامل در صفحه Google در مورد نحوه افزودن یک ویژگی Google Analytics 4 (به سایتی که قبلاً آنالیتیکس دارد) توضیح داده شده است.

وقتی ملک جدید خود را ایجاد کردید، چند کار دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آن می برید. همانطور که گفتیم، این نسخه جدید بر روی ارائه بینش بیشتر به سفر پیچیده مشتری و بهبود تلاش های بازاریابی شما متمرکز است. صفحه Google در مورد نحوه تغییر به Google Analytics 4 یک نمای کلی از کارهایی که می‌توانید برای راه‌اندازی صحیح Google Analytics 4 انجام دهید ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید حتی بیشتر بیاموزید، می‌توانید در دوره Skillshop آن‌ها شرکت کنید تا چیزهای جدید Google Analytics را کشف کنید. .

وقتی با Analytics تازه وارد هستید

اگر هنوز از Analytics استفاده نمی کنید و این لحظه خوبی برای شروع به نظر می رسد، باید با راه اندازی یک حساب کاربری شروع کنید. می‌توانید این کار را با رفتن به google.com/analytics و کلیک روی «شروع امروز» انجام دهید. وقتی وارد سیستم شدید، می‌توانید به Admin (چرخ دنده در گوشه سمت چپ پایین) بروید و روی دکمه آبی «ایجاد حساب» در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. شما باید یک نام حساب تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه داده هایی را می خواهید با سایر سرویس های Google به اشتراک بگذارید.

پس از آن، روی “بعدی” کلیک کرده و یک ویژگی را به حساب جدید خود اضافه می کنید. Google نحوه انجام این کار را در صفحه خود در مورد تنظیم Analytics برای وب سایت و/یا برنامه توضیح می دهد. پس از راه‌اندازی حساب و دارایی جدید خود، می‌توانید با Analytics آشنا شوید و در داده‌ها غوطه‌ور شوید تا بینش‌های بیشتری در مورد بازدیدکنندگان سایت خود و رفتار آنها به دست آورید. البته، در ابتدا می تواند طاقت فرسا باشد. اما می توانید اطلاعات و آموزش های زیادی را در بخش آموزش و پشتیبانی گوگل بیابید. یا برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع به پست های وبلاگ ما در Google Analytics مراجعه کنید.

به طور خلاصه

اگرچه هنوز می‌توانید از دارایی Universal Analytics خود تا اول ژوئیه ۲۰۲۳ استفاده کنید، اما اگر قبلاً یک دارایی GA4 را به حساب خود اضافه کنید سودمند است. این به شما کمک می کند تا به این روش جدید تجزیه و تحلیل داده های خود عادت کنید و ویژگی های جدیدی را به همراه دارد که به شما بینش بیشتری نسبت به مخاطبان و عملکرد کمپین های بازاریابی شما می دهد. افزودن این ویژگی جدید Analytics چیزی را در تنظیم فعلی Analytics شما تغییر نمی‌دهد، تا ژوئیه 2023 می‌توانید از هر دو ویژگی استفاده و مشاهده کنید. پس از آن، دارایی قدیمی شما هیچ داده جدیدی را پردازش نمی‌کند و باید به Google Analytics 4 بروید. بنابراین فوراً شروع کنید و از این نسخه جدید Google Analytics بیشترین بهره را ببرید!