نتایج جستجو دائما در حال تغییر و تحول هستند. به طور متوسط، طول عمر یک تبلیغ حدود دو هفته است. در این مدت عملکرد موثری در سیستم تبلیغاتی گوگل دارد. با این حال، هنگامی که کشش را از دست داد، باید بر اساس نتایج آن به روز شده و بهینه شود.
وب سایت های رقیب جدیدی هر روز ظاهر می شوند و همه آنها منصفانه بازی نمی کنند. برخی از برندهای ناشناخته حتی سعی می کنند از برندهای شناخته شده تقلید کنند، که می تواند کاربران را گمراه کند و به طور بالقوه به اعتبار برند شما آسیب برساند.
به همین دلیل است که در صنایع بسیار رقابتی، انجام تجزیه و تحلیل منظم رقبا و نظارت دقیق بر نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم است.
چرا این مهم است؟
نتایج موتورهای جستجو یکی از ساده ترین راه ها را برای مشتریان بالقوه فراهم می کند تا با برند شما روبرو شوند. مردم به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند و برند شما می تواند پاسخی باشد که آنها به دنبال آن هستند.
نظارت مکرر نتایج جستجو به شما امکان می دهد:
- مشخص کنید چه کسانی با برند شما در جستجوی ارگانیک و پولی رقابت می کنند.
- کشف کنید که رقبای شما چه کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند یا از آنها اجتناب می کنند و ببینید برند شما چگونه مقایسه می شود.
- مشخص کنید که کدام دامنه برای کلمات کلیدی مشابه شما رتبه بندی می شود و جایگاه آنها را در نتایج مشخص کنید.
- فراخوانهای اقدام (CTA) که رقبای شما در تبلیغات خود استفاده میکنند را تجزیه و تحلیل کنید و حتی پیشنهادهای جذابتری ارائه دهید.
- اندازهگیری کنید که تبلیغات شما چقدر برای جستجوهای خاص ظاهر میشود.
علاوه بر این، مشاهده چگونگی تغییر این عوامل بسته به فصل، تغییرات در رفتار مصرف کننده و سایر تأثیرات خارجی مهم است.
بیایید بررسی کنیم که چگونه فرآیند نظارت بر نتایج جستجو را خودکار کنید و با یک ابزار تخصصی از رقبای خود جلوتر بمانید.
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که ببینید چه برندهایی با شما در نتایج جستجوی پولی و ارگانیک رقابت می کنند.
درک اینکه چه کسی برای کلمات کلیدی مشابه شما در جستجوی پولی مناقصه می دهد به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه کنید و لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. میتوانید شکافهایی را که تبلیغات شما نمایش داده نمیشوند شناسایی کرده و آنها را تنظیم کنید، به خصوص اگر رقبا کلمات کلیدی برند شما را هدف قرار دهند.
در حالی که جستجوی ارگانیک به طور کلی پایدارتر است، باز هم نظارت بر سایر بازیگران در بازار شما که کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهند بسیار مهم است.
این امر به ویژه در فضاهای رقابتی بسیار مهم است که در آن بازیکنان جدید می توانند به طور مکرر ظاهر شوند. دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی در بین رقبای شما مورد توجه قرار گرفته اند، بسیار مهم است. علاوه بر این، ردیابی اینکه چگونه عوامل خارجی بر محبوبیت این کلمات کلیدی تأثیر میگذارند، برای مرتبط ماندن ضروری است.
تجزیه و تحلیل موقعیت رقیب در جستجوی ارگانیک و پولی
یکی دیگر از عناصر حیاتی تجزیه و تحلیل رقبا نه تنها دانستن اینکه چه کسی برای کلمات کلیدی شما ظاهر می شود، بلکه همچنین در کجا رتبه بندی می شود – و رتبه برند شما در کجا قرار دارد.
با استفاده از این ابزار، می توانید موقعیت تبلیغ کنندگان را در جستجوی پولی و ارگانیک در یک مکان برای هر کلمه کلیدی نظارت کنید.
تجزیه و تحلیل کپی آگهی
تبلیغات شما اولین نقطه تماس بسیاری از مشتریان بالقوه است و نقش مهمی در شکل دادن به اولین برداشت آنها از برند شما دارد.
نسخه ای که برای کمپین های PPC خود می نویسید مستقیماً بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد:
- نسخه تبلیغاتی خوش ساخت مستقیماً با نیازهای مخاطب هدف شما صحبت می کند. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که هم توجه و هم تبدیل آنها را جلب کند.
- از امکان گنجاندن کلمات کلیدی مناسب در نسخه تبلیغاتی خود، بیشتر در سرفصل ها، استفاده کنید تا زمانی که افراد جستجوهای مرتبط را انجام می دهند، تبلیغات شما نمایش داده شود.
- تماس مستقیم برای اقدام، مانند «اکنون بخرید» یا «امروز دانلود کنید»، کاربران را تشویق به اقدام میکند. مطالعه CTA های رقبا به شما ایده می دهد که چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد و به شما کمک می کند CTA هایی ایجاد کنید که باعث کلیک و تبدیل می شود.
برای مثال، بیایید تبلیغات دو رقیب را با هم مقایسه کنیم: World of Tanks و Steampowered. یکی از رقبا در حال مناقصه بر روی کلمات کلیدی مارک از دیگری است.
این استراتژی مجاز است، اما مهم است که رقبای CTA را برای جستجوهای مارک استفاده میکنند تا بتوانید گزینههای رقابتی (یا بهتر) را به همان اندازه ارائه دهید.
برای پرس و جوی جستجو (جهان سپاس)، تبلیغات مختلف دارای CTA های مختلف هستند. منطقی است که فرض کنیم تبلیغات با CTA مستقیم مانند “پرش به بازی رایگان…” ممکن است نرخ کلیک بالاتری داشته باشد.
چرا باید کلمات کلیدی برند را رصد کنید؟
هنگامی که کاربر به طور خاص برای برند شما جستجو می کند، قبلاً علاقه ای به یادگیری بیشتر دارد. در این مرحله، شما نمی خواهید چیزی آنها را از تعامل با برند شما منحرف کند.
و اگر آنها آگهی یک رقیب را در نتایج ببینند و این پیشنهاد بهتر به نظر برسد، ممکن است برای کلیک کردن به این رقابت آسیب پذیر باشند.
به همین دلیل بسیار مهم است که:
- از آنچه رقبای شما در تبلیغات خود ارائه می دهند مطلع باشید و مطمئن شوید که پیشنهادات شما به همان اندازه یا بیشتر فریبنده هستند.
- اگر تبلیغ یک رقیب در رتبه بالاتری قرار گرفت، تبلیغ را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی در موفقیت آن نقش دارد.
- با داشتن یک دید واضح از همه رقبای که برای یک کلمه کلیدی خاص پیشنهاد قیمت می دهند، می توانید تبلیغات خود را برای جذاب تر شدن بهینه کنید.
Bluepear این قابلیت را از طریق بخش تحقیقات تبلیغاتی خود ارائه می دهد.
ماهیت سریع نتایج جستجو، ردیابی دستی را دشوار می کند. خودکارسازی این فرآیند تیم شما را از کارهای تکراری رهایی میبخشد و اطمینان میدهد که هیچ تغییر یا بینش کلیدی را در نتایج جستجو از دست نمیدهید.