مناقصه خودکار در گوگل ادز وعده سادهسازی مدیریت کمپین و افزایش نتایج را میدهد – اما بیخطا نیست.
با استراتژی پیشنهادی مناسب، میتوانید کنترل را در دست بگیرید، عملکرد را بهینه کنید و تبدیلهای بهتری را ایجاد کنید.
بیایید موارد ضروری را برای شروع تجزیه و تحلیل کنیم.
CPC دستی: بهترین نقطه شروع برای کمپین های جدید
سادهترین راه برای راهاندازی یک کمپین جدید، بهویژه در حسابهای جدید یا کمهزینه، شروع با پیشنهاد CPC دستی است.
این به شما امکان میدهد سطوح پیشنهادی راحت را آزمایش کنید و بر اساس نتایج تنظیم کنید.
این کمپین ها را از نزدیک رصد کنید:
- با یک پیشنهاد شروع کنید.
- اگر حجم کم است آن را افزایش دهید.
- موقعیت آگهی، CTR، CPC و تبدیل ها را ردیابی کنید.
به عنوان مثال، اگر تعداد بازدیدها خیلی کم باشد، پیشنهاد شما به احتمال زیاد خیلی کم است.
اگر تبدیلها، کلیکها و Impr قوی را مشاهده کردید. (Abs. Top) ٪، کاهش قیمت پیشنهادی خود را برای کاهش CPC و CPA آزمایش کنید.
این یک تعادل ثابت برای یافتن پیشنهاد بهینه برای بودجه شما است.
میتوانید بر اساس عبارات جستجویی که میبینید کلمات کلیدی منفی اضافه کنید و هزینههای خود را بهتر کنترل کنید، زیرا با میانگین CPC هیچ شگفتیای وجود نخواهد داشت.
با این حال، استراتژیهای مناقصه خودکار مانند به حداکثر رساندن تبدیل در یک کمپین یا حساب تبلیغاتی جدید ممکن است منجر به CPC بسیار بالایی برای کلمات کلیدی هدف شما شود.
به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک ممکن است CPC 100 دلاری را غیرقابل قبول بداند و هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد.
پس از جمعآوری دادههای عملکرد کافی از نمایشها، کلیکها و تبدیلها، میتوانید تغییر به استراتژیهای پیشنهاد خودکار مانند حداکثر کردن تبدیلها را آزمایش کنید.
از طرف دیگر، اگر بودجه بیشتری دارید و آماده هستید که از قبل برای جمعآوری دادهها هزینه کنید، میتوانید بلافاصله با استفاده از حداکثر کردن تبدیل، کمپین جدیدی راهاندازی کنید.
عمیق تر حفاری کنید: مطالعه نشان میدهد هیچ «بهترین» استراتژی پیشنهادی Google Ads وجود ندارد
جفت کردن انواع تطابق کلمات کلیدی و استراتژی های پیشنهاد برای موفقیت
انواع تطابق کلمات کلیدی و استراتژیهای پیشنهاد بسته به بودجه و میانگین CPC در صنعت شما متفاوت است.
کلیدواژههای تطابق گسترده با پیشنهاد خودکار (یعنی به حداکثر رساندن تبدیلها) به طور قابلتوجهی بهتر عمل میکنند، زیرا میتواند بهطور خودکار تغییرات بسیاری از کلمات کلیدی تطابق گسترده شما را برای یافتن بهترین عبارات جستجو با نرخ تبدیل بالا آزمایش کند.
دستیابی به این امر با مناقصه دستی برای کلمات کلیدی تطابق گسترده بسیار دشوارتر است.
برای عبارات خاص تر، که اغلب در تولید سرنخ B2B استفاده می شود، عبارت و مطابقت دقیق ترجیح داده می شود تا عبارات جستجو را متمرکز نگه دارد و از هدر دادن پول برای جستجوهای نامربوط جلوگیری کند.
مناقصه خودکار و دستی می تواند با این نوع تطابق موثر باشد، زیرا ممکن است نخواهید طیف وسیعی از تغییرات یا اصطلاحات مرتبط را هدف قرار دهید.
بسیاری از صنایع بر کلمات کلیدی بسیار خاصی تکیه می کنند که در آن تغییرات جزئی یا اصطلاحات مرتبط دیگر برای هدف گیری معنی ندارد.
صنایعی مانند خدمات خانگی، مشاغل محلی، وکلا، پزشکی، آموزش، بیمه و تجارت الکترونیک اغلب از استفاده از تطابق گسترده با مناقصه خودکار سود می برند زیرا بسیاری از عبارات جستجوی مرتبط در دسترس هستند.
در صورت داشتن بودجه، آزمایش کلمات کلیدی تطابق گسترده با مناقصه خودکار ارزشمند است.
تطابق گسترده به طور قابل توجهی تکامل یافته است، اکنون عناصری مانند:
- فعالیت های جستجوی اخیر کاربر.
- محتوای صفحه فرود.
- سایر کلمات کلیدی در یک گروه تبلیغاتی برای درک بهتر هدف کلمه کلیدی.
در تجربه من، این رویکرد بسیار مؤثرتر از تطابق گسترده قدیمی بوده است، که تلاش میکرد تا به اصطلاحاتی که مرتبط میدانست گسترش یابد.
با این حال، کلمات کلیدی منفی حیاتی هستند و همیشه باید در اولویت هر چک لیست مدیریت PPC باشند.
تبدیل ها را به حداکثر برسانید: مزایا، چالش ها و بهترین شیوه ها
استراتژی پیشنهاد حداکثر تبدیل اغلب برای جمع آوری داده ها برای یک کمپین تبلیغاتی خاص استفاده می شود.
در ابتدا میتواند منجر به CPC و CPA بالا شود، زیرا ترکیبهای مختلفی را آزمایش میکند تا مشخص کند چه چیزی بیشترین تبدیل را در طول زمان ایجاد میکند.
برخلاف CPC و CPA نظارت انسانی در طول راهاندازی کمپین جدید، Google روی به حداکثر رساندن تبدیلها در بودجه شما تمرکز میکند، اما فاقد دادهها برای عملکرد بهینه در ابتدا است.
به عبارت دیگر، Maximize Conversions فوراً نتایجی را که نامش نشان می دهد ارائه نمی دهد.
اگر در طول مرحله یادگیری، تبدیلهای کافی جمعآوری نشود، ممکن است مبالغ قابلتوجهی را بدون تبدیل هزینه کند.
این به این دلیل رخ می دهد که پلتفرم هایی مانند Google Ads، Microsoft Ads یا Meta Ads در حال تلاش برای شناسایی مخاطبان یا کلمات کلیدی مناسبی هستند که می توانند تبدیل شوند.
اگر کلمات کلیدی اولیه یا مخاطبان کار نکنند، سیستم دیگران را آزمایش خواهد کرد.
این یک فرآیند فوری نیست و در برخی موارد، صدها کلیک و هزینه های قابل توجه ممکن است هیچ تبدیلی به همراه نداشته باشد.
در حالی که اگر مخاطبان یا کلمات کلیدی مناسب مورد هدف قرار گیرند، نتایج معمولاً بهبود مییابند، موفقیت تضمین نمیشود.
بسیاری از تبلیغکنندگان، کمپینها را پس از هزینههای تبلیغاتی بیش از حد بدون تبدیل، متوقف میکنند، جایی که ممکن است ابتدا آزمایش مناقصه دستی گزینه بهتری باشد.
به حداکثر رساندن تبدیلها میتواند به ویژه با هدفگیری مخاطب در تبلیغات نمایشی یا کمپینهای ویدیویی برای تولید سرنخ یا تجارت الکترونیک مؤثر باشد.
این انواع کمپین اغلب با حداکثر کردن تبدیل به خوبی راه اندازی می شوند زیرا CPC آنها کم است و اتوماسیون می تواند به طور موثر مخاطبان یا مکان های مختلف را بسیار سریعتر از پیشنهاد CPC دستی آزمایش کند.
برای این نوع کمپینها، اگر استراتژی تبدیلهای زیادی را ارائه میدهد، tCPA یا tROAS ممکن است ضروری نباشد.
پالایش به حداکثر رساندن تبدیل ها با tCPA یا tROAS
پس از اینکه میانگین CPA یا ROAS خود را تعیین کردید، میتوانید یک CPA هدف (tCPA) یا Target ROAS (tROAS) اعمال کنید. یا میتوانید از همان ابتدا حداکثر تبدیل را با tCPA یا tROAS تنظیم کنید – هر دو روش قابل قبول هستند.
با این حال، اگر این تنظیم بر اساس فرضیات بدون پشتیبانی از داده ها باشد، می تواند محدود کننده باشد.
برای جلوگیری از محدود کردن بیش از حد کمپین در اوایل، ممکن است راه اندازی را با tCPA یا tROAS بالاتر از هدف ایده آل خود در نظر بگیرید.
تجارت الکترونیک با مناقصه خودکار ساده تر است زیرا فروش یک فروش است.
با این حال، تولید سرنخ شامل چالشهای دیگری مانند مشکلات کیفیت سرب یا سرنخهای جعلی است.
به همین دلیل، یکپارچه سازی نرم افزار CRM و ردیابی تماس برای نظارت بر کیفیت سرنخ بر اساس منبع و کمپین تبلیغاتی ضروری است.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
افزایش بازده با حداکثر کردن ارزش تبدیل
برای تجارت الکترونیک، حداکثر کردن ارزش تبدیل یک گزینه عالی برای اولویت دادن به محصولات با قیمت بالاتر نسبت به محصولات با قیمت پایین تر به منظور افزایش ROAS کلی شما برای کمپین است.
با این حال، اغلب بهتر است با حداکثر کردن تبدیل شروع کنید و پس از جمعآوری دادههای فروش کافی، به این تنظیمات بروید.
در صورتی که مقادیر متفاوتی به سرنخ های مختلف نسبت داده شود، این گزینه می تواند برای تولید سرنخ نیز اعمال شود.
به عنوان مثال، پر کردن یک فرم برای یک قرار ملاقات می تواند ارزش تبدیل بیشتری نسبت به ارائه یک ایمیل برای دانلود رایگان داشته باشد.
مناقصه نمونه کارها: استراتژی های کمپین های پیچیده
مناقصه نمونه کارها به استراتژی های مناقصه اشتراکی اشاره دارد که می تواند برای یک یا چند کمپین اعمال شود و تنظیمات اضافی را ارائه می دهد که در سطح کمپین موجود نیست.
این استراتژیها بهویژه زمانی مفید هستند که CPCها به سرعت در حال افزایش هستند، زیرا مناقصه نمونه کارها به شما این امکان را میدهد که فوراً به این موضوع رسیدگی کنید.
برخلاف تنظیمات سطح کمپین، مناقصه نمونه کارها به شما امکان می دهد هر دو CPA هدف و حداکثر CPC را به طور همزمان تنظیم کنید.
این امر به ویژه در صنایعی که کلمات کلیدی هدف معمولاً CPC پایینی دارند مفید است.
همچنین می تواند در صنایع رقابتی یا برای کلمات کلیدی گران قیمت برای جلوگیری از CPC های 200 دلاری که می تواند به عملکرد حساب آسیب برساند مفید باشد.
به عنوان مثال، می توانید یک CPA هدف 50 دلار با حداکثر CPC 8 دلار تعیین کنید.
این رویکرد بسیار مؤثرتر از استفاده از استراتژی پیشنهاد حداکثر تبدیل است، که ممکن است CPCهایی را تا 150 دلار آزمایش کند – سه برابر CPA هدف شما.
حتی با نرخ تبدیل 100٪، این با اختلاف زیادی از هدف شما فراتر می رود.
این یک مثال واضح است که در آن اتوماسیون از راهنمایی انسانی برای اطمینان از همسویی با اهداف تبلیغاتی شما سود می برد، زمانی که منطق آزمایش پیش فرض آن منطقی نیست.
مناقصه نمونه کارها همچنین می تواند برای تجارت الکترونیک ارزشمند باشد.
به عنوان مثال، تعیین ROAS هدف 300٪ با حداکثر CPC 10 دلار، اتوماسیون را برای تنظیم پیشنهادها برای دستیابی به ROAS 300٪ و در عین حال محدود کردن هر کلیک روی 10 دلار هدایت می کند.
این امر اتوماسیون را کنترل می کند و روی دستیابی به نتایج دلخواه شما متمرکز می شود.
حداکثر عملکرد: تراز کردن اتوماسیون با داده های کمپین
کمپین های Performance Max همیشه همانطور که از نام آن پیداست “حداکثر عملکرد” را ارائه نمی دهند.
برای کمپینهایی که به شدت به اتوماسیون متکی هستند، معمولاً بهتر است پس از اثبات مفهوم با کمپینهای جستجو، خرید، ویدیو یا نمایش از Performance Max استفاده کنید.
شروع با یک حساب کاربری جدید که فاقد داده های عملکرد است و انتظار از Performance Max برای بهینه سازی همه چیز به طور مستقل خطرناک است.
در حالی که گاهی اوقات می تواند موفق شود، زمانی که توسط داده های عملکرد اثبات شده پشتیبانی می شود، مانند لیست مشتریان برای کمک به مطابقت با مخاطبان هدف شما یا حداقل مخاطبان بازاریابی مجدد از بازدیدکنندگان وب سایت، به طور قابل توجهی بهتر عمل می کند.
بررسی استراتژیهای پیشنهادی کمتر رایج
برخی از استراتژیهایی که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از Target Impression Share که قیمتها را برای به حداکثر رساندن سهم نمایش تنظیم میکند.
این اولویت نشان دادن آگهی شما به دفعات هرچه بیشتر بدون نظارت بر معیارهای دیگر است. در درجه اول توسط مارک های بزرگ با بودجه تقریبا نامحدود استفاده می شود.
حتی برای کلمات کلیدی مارک در کمپین های مارک دار، پرداخت CPC های بیش از حد (100 دلار یا بیشتر) فقط برای حفظ موقعیت برتر عاقلانه نیست.
استراتژی حداکثر کردن کلیک ها، قیمت ها را برای ایجاد بیشترین تعداد کلیک ممکن تنظیم می کند. با این حال، این برای اکثر تبلیغکنندگان مقرون به صرفه نیست، مگر اینکه آنها مارکهای بزرگ با بودجه قابل توجهی باشند.
تغییر از به حداکثر رساندن کلیک ها به حداکثر کردن تبدیل، یک روش معمول، توصیه نمی شود.
کلمات کلیدی که بیشترین کلیک را جذب می کنند لزوماً بیشترین تبدیل را ایجاد نمی کنند. در عوض، با CPC دستی شروع کنید و سپس به حداکثر کردن تبدیل (با یا بدون CPA هدف) بروید.
این یک استراتژی منسجم را تضمین می کند، زیرا هدف هر دو رویکرد بهینه سازی برای تبدیل است.
در مقابل، جمعآوری دادهها از طریق حداکثر کردن کلیکها با اهداف حداکثرسازی تبدیل همخوانی ندارد.
علاوه بر این، Google در حال حذف تدریجی پیشنهاد CPC پیشرفته است. اگر در حال حاضر از این استراتژی استفاده می کنید، توصیه می کنیم در سه ماهه اول سال 2025 به CPC دستی یا یک گزینه خودکار انتقال دهید.
کاوش عمیق تر: 10 ایده استراتژی پیشرفته برای تبلیغات گوگل
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.