چگونه با بهینه سازی موتور مولد برنده شویم و در عین حال سئو را در سطح برتر نگه داریم

یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه سازی موتورهای مولد (GEO)، برادر کوچکتر بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، به ایستگاه رسیده است.

احتمال زیادی وجود دارد که از قبل آشنایی داشته باشید – اگر به گوگل سر بزنید و از آن سوالی بپرسید، احتمالاً یک تار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در بالای نتایج جستجوی خود خواهید دید.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و زمان و منابعی را صرف رقابت برای آن موقعیت جستجوی برتر با سئو کرده اید، این تغییر ممکن است ناامید کننده باشد. آیا برای بهینه سازی محتوای خود برای این نوع جستجوی جدید نیاز دارید که همه چیز را از نو شروع کنید؟

خبر خوب: نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست، اما زمان آن رسیده است که استراتژی را کمی تنظیم کنید.

بهترین شیوه‌های سئو موجود شما بیشتر کارهای سنگین را انجام می‌دهد، اما چند تغییر هوشمندانه وجود دارد تا قابل مشاهده، مرتبط و رقابتی بمانید.

درک بهینه سازی موتور مولد

کلمات اختصاری در دنیای دیجیتال مارکتینگ فراوان است. این جدید به چه معناست و چرا برای آینده مهم است؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

جستجوی مولد بر هوش مصنوعی (AI) برای جمع‌آوری اطلاعات از منابع متعدد و جمع‌آوری پاسخ‌های منحصربه‌فرد و منسجم به پرسش‌های کاربر متکی است.

با جستجوی تولیدی، کاربران خلاصه‌های هوش مصنوعی را با پاسخ‌های مستقیم در بالای صفحه نتایج جستجوی خود به‌جای فهرست سنتی پیوندها دریافت می‌کنند.

زمانی که نتایج جستجوی تولیدی دقیق باشند، می توانند در زمان صرفه جویی کنند و مفید بودن را برای کاربر نهایی افزایش دهند.

با این حال، برای افرادی که محتوای اینترنتی تولید می کنند، این نشان دهنده یک تغییر جزئی است. برای اینکه محتوای خود را در آن خلاصه AI با نتیجه برتر نشان دهید، محتوای شما باید آماده هوش مصنوعی باشد.

ظهور بهینه سازی موتور مولد

بهینه سازی موتور مولد نحوه دریافت محتوای آماده هوش مصنوعی است.

GEO روش های سنتی SEO را با درک چگونگی پردازش و اولویت بندی محتوا توسط مدل های هوش مصنوعی ترکیب می کند. اگر اصول GEO را به خوبی اعمال کنید، محتوای شما برای مشاهده در موتورهای جستجوی مولد مانند Google's AI Overviews و Microsoft Copilot آماده می شود.

خوشبختانه، بهترین شیوه های GEO خوانندگان انسانی را مستثنی نمی کند. شما می توانید (و باید) هم برای مخاطبان انسانی و هم برای مخاطبان هوش مصنوعی بنویسید – اما در یک لحظه بیشتر در مورد آن.

اول: چرا اکنون تمرکز بر این موضوع حیاتی است؟

GEO یک مفهوم کاملاً جدید و حوزه ای از استفاده از هوش مصنوعی است که در حال حاضر درک و ساختار یافته است. یعنی یک وجود دارد مقدار زیادی عدم اطمینان پیرامون اتخاذ این استراتژی ها.

و تعداد زیادی وجود دارد فرصت ها برای کسانی که این استراتژی ها را اتخاذ می کنند تا برجسته شوند.

تغییر آتی در شیوه های سئو

به طور خلاصه، سئوی سنتی به شدت به قرار دادن کلمات کلیدی و بک لینک، ساختار محتوای خوب و بهینه‌سازی سایت فنی بک‌اند متکی است.

اگرچه این عناصر مهم هستند و باقی خواهند ماند، اما زمان آن فرا رسیده است که برای موفقیت با GEO به محتوای خلاقانه، معتبر و مرتبط توجه کنید.

ماموریت شما این است که محتوایی بنویسید که به وضوح مفید و ساختار یافته باشد به طوری که هم هوش مصنوعی و هم خوانندگان انسانی فوراً ارزشی را که به میز می آورید درک کنند. این یک سوال بزرگ است، اما من چند نکته کاربردی برای به اشتراک گذاشتن دارم.

آیا شما علاقه مند هستید که اولین پذیرنده بهترین شیوه های GEO باشید و از این تغییر پارادایم استفاده کنید؟

شروع به ترکیب این شیوه ها در روال تولید محتوای خود کنید.

1. بر روان بودن و ساختار محتوا تمرکز کنید

در اینجا اصطلاحی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: بهینه سازی روانی. این عبارت مرسوم، باعث می‌شود که محتوای شما برای ربات‌ها و انسان‌ها آسان باشد.

در اینجا یک چک لیست سریع برای انجام این کار وجود دارد:

  • مطمئن شوید که محتوای شما روان است. از شر اصطلاحات و جملات طولانی خلاص شوید. (خواندن مطالب خود با صدای بلند یک راه آسان برای شناسایی این موارد است!)
  • اغلب از عناوین و زیرعنوان های واضح استفاده کنید. این عناوین را به صورت توصیفی و ساده بسازید.
  • از نقاط و لیست ها استفاده کنید. اینها اطلاعات را به فرمت های قابل هضم برای بهبود خوانایی تجزیه می کنند.

مرتب نگه داشتن محتوای خود و قابل مشاهده، اطلاعات شما را برای همه خوانندگان، هوش مصنوعی و غیره قابل دسترسی می کند. یک ساختار محتوای استراتژیک و شفاف همچنین باعث می‌شود که در مسیر خود بمانید.

عمیق تر حفاری کنید: تسلط بر کیفیت محتوا: راهنمای نهایی

2. از اصول EEAT استفاده کنید

همانطور که درباره GEO بیشتر می آموزید، EEAT مخففی است که اغلب می بینید.

مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است.

هر چه بیشتر شبیه یک متخصص قابل اعتماد، معتبر و با تجربه در محتوای خود به نظر برسید، انسان ها و هوش مصنوعی تمایل بیشتری به خواندن، به خاطر سپردن و رتبه بندی قطعات شما دارند.

برای انجام این کار، در نظر بگیرید:

  • تجربه: حکایات شخصی و مطالعات موردی را برای نشان دادن دانش عملی به اشتراک بگذارید.
  • تجربه و تخصص: منابع موثق را ذکر کنید و اطلاعات دقیق و دقیق را درج کنید.
  • اقتدار: اعتبارنامه ها، جوایز یا تقدیرنامه های مرتبط با رشته خود را برجسته کنید.
  • امانت: از زبان واضح استفاده کنید، از طعمه کلیکی خودداری کنید و مطمئن شوید که محتوای شما بدون خطا است.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به تکیه می کنند.


3. هم برای انسان و هم برای هوش مصنوعی بهینه سازی کنید

نمودار ون محتوایی که هم برای نویسندگان ماشینی و هم برای نویسندگان انسانی به خوبی نوشته شده است ممکن است یک دایره باشد. زبان خود را ساختاریافته و واضح نگه دارید، با کناره‌های شخصیتی برای لذت بردن از خوانندگان انسانی و سرصفحه‌های واضح و دقیق تا روبات‌ها بتوانند اطلاعات قابل اشتراک‌گذاری را تقویت کنند.

هدف شما این است که استخراج نکات کلیدی برای استفاده در جستجوی تولیدی را برای هوش مصنوعی بسیار بسیار آسان کنید و محتوای خود را برای خواندن انسان ها سرگرم کننده و ارزشمند نگه دارید.

ممکن است این یک دستور بلند به نظر برسد، اما با یکپارچگی، ساختار و وضوح، شما به خوبی در راه خود خواهید بود.

عمیق تر حفاری کنید: 25 نکته برای بهینه سازی محتوای خود برای افراد و موتورهای جستجو

4. در ابتدا استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را برای تولید محتوا در نظر بگیرید

شاید قبلاً این فکر به ذهن شما خطور کرده باشد که اگر حداقل تا حدی برای هوش مصنوعی می نویسید، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن ممکن است یک انتخاب استراتژیک باشد.

این بستگی به آشنایی شما با هوش مصنوعی و راحتی شما به عنوان یک نویسنده دارد. تکیه بر هوش مصنوعی به عنوان دستیار برای طرح مطالب اولیه، طوفان فکری و حتی تحلیل محتوا می تواند ارزشمند باشد. (مطمئناً به سخت ترین بخش هر پروژه کمک می کند – شروع کردن!)

یک کلمه احتیاط: اگرچه هوش مصنوعی می تواند به شما در ایجاد پیش نویس های اولیه یا تکرار سرصفحه های جذاب کمک کند، هنوز باید قبل از انتشار محتوا را ویرایش، بررسی واقعیت و اصلاح برنامه ریزی کنید. برای یک چیز، هوش مصنوعی می تواند چیزهایی را بسازد (یا اطلاعات “توهم”) را ایجاد کند و شما نمی خواهید خوانندگان یا شهرت خود را با محتوای نادرست به خطر بیندازید.

به‌علاوه، تمایز آنچه می‌گویید از حجم رو به رشد محتوای تولید شده صرفاً با هوش مصنوعی در آنجا بسیار مهم خواهد شد. (EAT، یادت هست؟)

عمیق تر حفاری کنید: ایجاد محتوای هوش مصنوعی: راهنمای مبتدیان

دو چیزی که برای موفقیت GEO باید به خاطر بسپارید

همانطور که تجربه خود را با تکنیک های جستجوی مولد گسترش می دهید و محتوای خود را با GEO تغییر می دهید، دو عامل به شما کمک می کند تا موفق شوید:

  • تحصیلات.
  • ثبات.

چرا؟

  • آموزش به شما کمک می کند از هوش مصنوعی بهتر استفاده کنید. سرمایه‌گذاری در آموزش هوش مصنوعی، به‌روز ماندن در مورد جستجوی مولد و توجه به آخرین نکات و ترفندهای هوش مصنوعی به شما (و تیمتان!) کمک می‌کند تا از ابزارهای هوش مصنوعی حداکثر استفاده را ببرید.
  • یادگیری بیشتر در مورد GEO شما را جلوتر از منحنی نگه می دارد. این یک فناوری کاملاً جدید است و بهترین روش‌ها احتمالاً در ماه‌های آینده تغییر خواهند کرد. دانستن در مورد این تغییرات به شما کمک می کند تا از هر یک از آنها استفاده کنید.
  • آموزش منظم باعث کاهش ترس و افزایش پذیرش می شود. اگر کسی در تیم شما نسبت به هوش مصنوعی یا GEO حساس باشد، منطقی است! اینها مفاهیم بزرگی هستند که باید به آن توجه کنید. به تیم خود در مورد مزایای هوش مصنوعی در استراتژی محتوا آموزش دهید، این ایده را تقویت کنید که هوش مصنوعی ابزاری برای تقویت استعدادهای انسانی است (نه جایگزین آن) و با ادغام های هوش مصنوعی کوچک و قابل مدیریت شروع کنید.
  • بازی طولانی را انجام دهید. بکارگیری تکنیک های GEO به نیروی کار اولیه در ازای بازده تاخیری نیاز دارد. به خود و تیمتان یادآوری کنید که حتی اگر پیشرفت تدریجی به نظر برسد، این یک استراتژی حیاتی است که به مرور زمان به نفع شرکت شما خواهد بود.
  • تلاش های SEO و GEO خود را متعادل کنید. GEO پایان سئو سنتی نیست! به سرمایه گذاری در سئو فنی، تحقیقات کلمات کلیدی و استراتژی بک لینک ادامه دهید. اگر ثابت قدم باشید، تلاش‌های شما باعث تقویت یکدیگر می‌شود، بنابراین هر کدام را بخشی از استراتژی محتوای مداوم خود قرار دهید.

جستجوی مولد به صاحبان کسب و کار باهوش فرصتی می دهد تا در دید آنلاین تجدید نظر کنند. با سرمایه گذاری در هر دو تکنیک GEO و SEO، می توانید ارتباط و رقابت محتوای خود را افزایش دهید.

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که محتوای شما باید با کیفیت، معتبر و مرتبط باشد.

نقاط قوت خود را بنویسید و ساختار محتوای واضح را اولویت بندی کنید، و با بهینه سازی موتور مولد به خوبی برنده بازی خواهید بود.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link