تورم همچنان بر مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان فشار می آورد. خرده فروشان در سراسر کشور به دلیل افزایش دستمزدها و هزینه های مواد با حاشیه سود فشرده مواجه هستند.
کسبوکارها برای رقابتی ماندن باید روی تبلیغات سرمایهگذاری کنند، اما این هزینهها نیز در حال افزایش هستند. در طول سه سه ماهه گذشته سال 2024، گوگل گزارش می دهد که نرخ هزینه به ازای کلیک (CPC) نسبت به سال گذشته 4 تا 6 درصد افزایش یافته است که بر فشار مالی افزوده است.
به طور معمول، مشاغل ممکن است با افزایش قیمت ها به افزایش هزینه های CPC پاسخ دهند. با این حال، با توجه به اینکه مصرف کنندگان خسته از تورم از قبل احساس فشار می کنند، افزایش قیمت می تواند مشتریان را از خود دور کند.
چه گزینه هایی برای مشاغل باقی می ماند؟ خوشبختانه، یک راه حل هوشمند وجود دارد: اجرای سقف های CPC. این استراتژی به کسبوکارها اجازه میدهد تا هزینههای تبلیغاتی فزاینده را بدون تحمیل بار مصرفکنندگان جبران کنند.
تجزیه و تحلیل مکانیزم نرخ CPC گوگل
تبلیغ کنندگان PPC با استفاده از فناوری مناقصه هوشمند گوگل، خود را در معرض عملکرد هوش مصنوعی گوگل قرار می دهند. در اینجا مثالی از نحوه کار آن آورده شده است:
تصور کنید کسبوکاری چهار برابر بازده در تبلیغات (ROAS) با میانگین ارزش سفارش (AOV) 200 دلار را هدف قرار میدهد.
اگر هوش مصنوعی “همه چیز” گوگل 100٪ مطمئن باشد که مصرف کننده تبدیل خواهد کرد، حداکثر قیمتی که می تواند برای آن کلیک دریافت کند 50 دلار است.
در حالی که ممکن است برای یک کلیک زیاد به نظر برسد، اما با گذشت زمان، گوگل عادات کسب و کارها را آموخته و بنابراین، ارزش کلیکهایش را میداند، بنابراین این مبلغ را از آنها دریافت میکند.
خوشبختانه، هوش مصنوعی گوگل در واقع همه چیز را (هنوز) نمی داند. بنابراین، ما نباید از خود بپرسیم که کلیک چقدر ارزش دارد، بلکه باید از خود بپرسیم که برای برنده شدن کلیک های با ارزش چقدر هزینه دارد.
اگر بتوانم در همان حراجی شرکت کنم و همان کلیک را فقط با 20 دلار برنده شوم، این یک پیشرفت است. در حالی که هدف من ROAS چهار برابر 20 دلار است، به نرخ بازدهی ده برابری میرسم.
این نشان میدهد که اعتماد بیش از حد گوگل گاهی اوقات میتواند به قیمتهای کلیک فوقالعاده بالا منجر شود، که با اهداف تجاری مطابقت ندارد، همانطور که در این مثال از کلیک 648.94 دلاری بدون تبدیل مشاهده میشود:
برای زمینه بیشتر، قبل از اجرای سقف های CPC، من چندین کمپین عمومی (غیر نام تجاری) مشتریان را تجزیه و تحلیل کردم.
زمانی که نرخ CPC در انتهای پایین طیف قرار داشت، داده ها به طور مداوم بازده بالاتری را در هر مورد نشان دادند. این روند بر مزایای بالقوه تعیین سقف های CPC برای بهینه سازی عملکرد کمپین تأکید می کند.
تجزیه و تحلیل نشان داد که در حالی که “ضایعات” برای برخی از مشتریان نسبتاً کم بود (کمتر از نیم درصد)، برخی از مشتریان بخش قابل توجهی از بودجه خود را در بازده بسیار کمتر از میانگین “هدر میدهند”.
توجه داشته باشید که برخی از کارشناسان جستجوی پولی به این نوع تجزیه و تحلیل اعتراض دارند. آنها استدلال می کنند که کاهش 1500 دلار از Client 5 روی کلیک های بالای 2.50 دلار به عملکرد کمک نمی کند زیرا هیچ جای دیگری برای این 1500 دلار وجود ندارد.
خوشبختانه، ما شواهدی داریم که اینطور نیست.
در مثال بالا از یک جستجوی عمومی، مشتری سقفی معادل 10 دلار تعیین کرده است. این امر مسلماً بخش کوچک اما بیهوده ای از هزینه ها را حذف کرد. حتی بهتر، عملکرد کلی کمپین بهبود یافته است.
عوامل دیگری ممکن است در بهبود عملکرد کمپین نقش داشته باشند، اما من به اندازه کافی این اتفاق را دیده ام تا بتوانم به مشتریان توصیه کنم حداقل یک آزمایش را امتحان کنند.
به خاطر داشته باشید که در طول آزمایش، ممکن است درصد کمی از کلیکهای با ارزش را از دست بدهید. اگر این اتفاق افتاد، می توانید به سادگی به تنظیمات اصلی خود بازگردید.
با این حال، مزیت بالقوه این است که کلیکهایی را که برای آنها هزینه زیادی دریافت میکنید حذف میکنید و ROAS خود را برای آینده قابل پیشبینی بهبود میبخشید.
یکی از اخطارها این است که CPC ها و کلاهک ها در روزهای تعطیل و سایر میله های چادر عملکرد متفاوتی دارند، بنابراین مراقب باشید که کلاهک ها را خیلی پایین قرار ندهید.
بررسی عمیقتر: بر اساس مطالعه، هیچ «بهترین» استراتژی پیشنهادی Google Ads وجود ندارد
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
اجرای سقف های CPC
برای اجرای تست خودتان، با ساختن گزارشی مانند این با محدوده تاریخ انتخاب شده شروع کنید. (من کلیکها را در اینجا فیلتر کردهام تا > 0 را شامل شود.)
سپس گزارش را در اکسل دانلود کنید و در اکسل یک ستون CPC ایجاد کنید که به نزدیکترین سنت گرد شده است.
برای ایجاد سطل های توزیع خود، از فرمولی مانند شکل زیر استفاده کنید. این فرمول با CPC در محدوده ای از کران های بالا و پایین مطابقت دارد.
برای محاسبه ROAS، از فیلدها، آیتم ها و مجموعه ها را فشار دهید تا یک فیلد محاسبه شده مطابق شکل ایجاد کنید.
سپس، جدول را با استفاده از فیلدهایی شبیه به تصویر زیر بچرخانید.
نتیجه باید یک جدول داده مانند این را ایجاد کند، که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا هزینه های معنی دار عملکرد شما را کاهش می دهد یا خیر.
در نهایت، حداکثر CPC را در استراتژی پیشنهاد سبد سهام خود در Google Ads پیاده سازی کنید.
پیکربندی جدول نقطه خرید (POP) را اجرا کنید تا ببینید آیا عملکرد شما بهبود یافته است یا خیر. امیدواریم تا 5 درصد از هزینه های خود را پس انداز کنید.
کار در Google Ads مستلزم دانستن مکانیزمها و تاکتیکهای آن است، مانند اجرای سقفهای CPC برای بهینهسازی و بهبود یک حساب. علاوه بر این، میتواند تضمین کند که از هر دلار تبلیغاتی که سرمایهگذاری میکنید بیشترین بهره را ببرید.
جستجوی عمیق تر: کلمات کلیدی مارک دار: چگونه تبلیغات گوگل CPC ها را افزایش می دهد
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.