تمرکز عمیق بر نیازهای مخاطب، اساساً نحوه توسعه استراتژی های سئو و بهبود عملکرد بلند مدت و کوتاه مدت برند را تغییر می دهد.
بیانیه جسورانه؟
من اینطور فکر نمی کنم.
گوگل در حال ادغام هوش مصنوعی در سیستم رتبه بندی است و باعث می شود الگوریتم مانند یک انسان ارزیابی شود.
شما چاره ای جز درک نیازهای مخاطب نخواهید داشت زیرا گوگل از این هوش مصنوعی برای بهبود نحوه تطبیق محتوا با هدف مخاطبان استفاده می کند.
به همین دلیل است که روابط عمومی دیجیتال برای سئو جایگزینی برای لینک بیلدینگ است.
شما حتی این را در سئوی سازمانی، ادغام روابط عمومی و سئو برای دستیابی و تبدیل مخاطبان به خریداران می بینید.
روش مورد علاقه من برای شناسایی نیازهای مخاطب در حال ظهور استفاده از Google Trends است.
داده های رفتار جستجوی مخاطب در Trends به شدت نشان می دهد که چه چیزی برای یک مخاطب خاص مهم است.
آیا عبارت “پول را دنبال کنید” را شنیده اید؟
این استناد نشان میدهد که وقتی مخاطب اقدامی «معنادار» انجام میدهد، اهمیت آن را نشان میدهد.
یک اقدام معنادار خرج کردن پول یا شرکت در رویدادی است که در مورد آن می خوانید.
رفتارها پنجره ای به قصد هستند.
Google Trends ابزاری برای کسب و کارها برای تجزیه و تحلیل داده های رفتار جستجوی مخاطبان است. در طول زمان نشان می دهد که مخاطب شما به چه چیزی علاقه دارد، به چه چیزی نیاز دارد یا می خواهد.
در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد استفاده از Google Trends و سایر تکنیک ها برای یافتن و رفع این نیازهای مخاطب در حال ظهور آورده شده است.
مرحله 1: دسته مخاطب را انتخاب کنید
مخاطبان شما چگونه به محصولات/خدمات در دسته شما مراجعه می کنند؟
سایت های خود یا رقبای خود را برای شناسایی رتبه بندی کلمات کلیدی صفحه اصلی برای کلمات کلیدی عمومی تجزیه و تحلیل کنید. کلمات کلیدی را جستجو کنید که نام کلی محصول/خدمت را ذکر می کنند.
اما در اینجا متوقف نشوید. زیر مجموعه های محصول را جستجو کنید.
برخی ممکن است این طاقچه ها را بنامند، اما این یک اصطلاح احمقانه است. اینها دسته بندی مخاطبان با علایق و رفتارهای مشترک هستند.
به عنوان مثال، Averton یک برند eBike است که مخاطبان آن عبارت “eBike” را جستجو می کنند.
با این حال، مخاطبان آنها محصولات خاص تری مانند “eBike تاشو” را نیز جستجو می کنند. این دسته می تواند صدها ویژگی داشته باشد.
نکته: مخاطبان ممکن است دسته بندی را با عبارت برند جستجو کنند. به عنوان مثال، مخاطب هنگام جستجوی نام تجاری، «Averton eBike» را در گوگل جستجو می کند.
با در دست داشتن دسته هدف، عمیقتر کاوش کنید و نقاط دردناک یا مشکلاتی که مخاطب در آن دسته دارد را کشف کنید.
مرحله 2: نقاط درد را شناسایی کنید
مشکلات مخاطب در ارتباط با مقوله چیست؟
هر موقعیتی ممکن است به تکنیک متفاوتی برای درک بهتر نیازهای مخاطب نیاز داشته باشد. چند روش عبارتند از:
- گوگل تکمیل خودکار: این می تواند مسائل مربوط به پرس و جو را نشان دهد.
- نظرسنجی اجتماعی: یک نظرسنجی در لینکدین، ایکس یا وب سایت های دیگر انجام دهید.
- پست اجتماعی، سپس تجزیه و تحلیل: مخاطبانی را که با شبکه اجتماعی شما درگیر هستند درباره نقاط درد تجزیه و تحلیل کنید.
من دسته eBike را در زیر بررسی کردم تا چگونگی کشف سریع بینش ها را برجسته کنم.
اول، استفاده از جستجوی تکمیل خودکار برای “eBike” سه مشکل بالقوه را نشان می دهد:
- کلاس ها: دوچرخه های الکترونیکی خطرناک هستند و ممکن است مردم ندانند که چگونه آنها را سوار کنند.
- باتری: این می تواند یک هزینه مداوم باشد
- کیت تبدیل: به جای خرید eBike، تبدیل دوچرخه معمولی به eBike ارزان تر است.
برای بدست آوردن تصویری عمیق تر و معنادارتر از رفتار جستجوی مخاطب، مشخص کنید که آیا علاقه مخاطب در حال افزایش است یا کاهش می یابد.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
مرحله 3: رفتار مخاطب را در مورد موضوع تجزیه و تحلیل کنید
آیا نقاط درد یک روند رو به رشد، روند نزولی یا راکد هستند؟
با بررسی مثال “کلاس های دوچرخه”، علاقه مصرف کنندگان به “کلاس ها” در حال افزایش است.
از آنجایی که تقاضای مصرفکنندگان eBike در حال رشد است و Google Auto Complete شامل «کلاسها» میشود، به نظر میرسد این یک نیاز اساسی برای رسیدگی است.
یک شرکت eBike می تواند از این بینش برای ایجاد یک دوره آموزشی برای بهبود ایمنی استفاده کند. این همچنین می تواند به یک ویژگی آموزشی داخلی جدید با تثبیت کننده ژیروسکوپی منجر شود.
نکته سریع: از این آزمون تورنسل برای تعیین اینکه آیا این روند رشد پایداری دارد یا خیر استفاده کنید.
- آیا الگوی روند مقیاس پذیر است؟
- فوری و حساس به زمان؟
- مشکل عاطفی در مقابل عملی؟
- نبود راه حل های موجود برای حل مشکل؟
استفاده از Google Trends، Autocomplete و Semrush زمان مورد نیاز برای یافتن نیازها و مشکلات در حال ظهور را به شدت کاهش می دهد.
با انتخاب سیستماتیک دسته مخاطبان خود، شناسایی نقاط دردناک آنها و تجزیه و تحلیل روندهای رفتاری، می توانید استراتژی های هدفمندی برای ایجاد ارتباط قوی و واقعی با آنها ایجاد کنید.
و این پول است!
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.