مخاطبان و هدف گذاری پایه و اساس یک کمپین موفق PPC هستند و Google Analytics 4 (GA4) تقسیم موثر کاربران را آسان تر از همیشه می کند.
قبل از غواصی، اطمینان حاصل کنید که:
- حسابهای GA4 و Google Ads شما متصل هستند.
- تبلیغات شخصی فعال است. (لطفاً با کارشناس حریم خصوصی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که با تمام قوانین مربوطه مطابقت دارید.)
Google Analytics 4 و Google Ads اتصال
اتصال GA4 به Google Ads ساده است.
- در GA4 مدیر بخش، کلیک کنید تبلیغات گوگل زیر لینک های محصول، کلیک کنید پیوند در گوشه سمت راست بالا و حسابی را که میخواهید پیوند دهید انتخاب کنید.
- در گوگل ادز این مسیر را دنبال کنید: منو > ابزارها > مدیر داده > اتصال محصول > Google Analytics 4 را انتخاب کنید.
این اتصال دو گزینه قدرتمند در Google Ads در اختیار شما قرار می دهد:
- رویدادهای کلیدی را جذب کنید و از آنها به عنوان تبدیل برای کمپین های خود استفاده کنید.
- مخاطبان GA4 را برای کمپین های بازاریابی مجدد وارد کنید.
اینجاست که سرگرمی شروع می شود.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه GA4 و Google Ads را برای نتایج جستجوی پولی قدرتمند ترکیب کنیم
مخاطبانی که باید برای تبلیغات گوگل ایجاد کنید
سازنده مخاطب یکی از قدرتمندترین دارایی های GA4 است. این به شما امکان می دهد کاربران را به روش های مختلفی تقسیم بندی کنید – از شرایط خاص گرفته تا محدودیت های زمانی و آستانه های ارزش.
مطمئناً، میتوانید بخشهای کلاسیک مانند «به سبد خرید اضافه شد اما خرید نکرد» یا «فرمی را شروع کرد اما ارسال نکرد» ایجاد کنید.
اما شما همچنین می توانید مخاطبان پیچیده تری مانند:
- خریدارانی که بیش از 150 دلار خرج کرده اند.
- مشتریان با بیش از 3 خرید.
- خریدارانی که بیش از ۲ مورد را از یک برند خاص خریداری کردهاند.
- مشتریانی که لوازم جانبی خریداری کرده اند.
- افرادی که چندین بار از یک صفحه محصول پر فروش بازدید می کنند.
- کاربرانی که در هفت روز گذشته از یک صفحه مکان خاص بازدید کردهاند اما تبدیل نشدهاند.
- افرادی که ادعای دانلود رایگان دارند اما خرید نکرده اند.
- کاربرانی که بسته ویدیویی خریداری کردهاند، فروش بیشتری دارند.
- افرادی که برای یک وبینار ثبت نام کرده اند و اسناد راهنما را مشاهده کرده اند.
- بازدیدکنندگانی که صفحههای قیمت یا تماس را مشاهده میکنند اما نسخههای نمایشی رزرو نمیکنند.
- کاربرانی که یک ویدیوی آزمایشی را مشاهده می کنند و از صفحه تماس بازدید می کنند.
زمانی که توانایی های سازنده مخاطب را درک کنید، امکانات بی پایان هستند.
نحوه ایجاد مخاطب در GA4
ای کاش می توانستم بگویم ایجاد مخاطب در Google Analytics 4 ساده بود. اما، مانند بسیاری از چیزها در GA4، کمی ظریف است.
خوشبختانه، من این کار را بارها انجام دادهام و میتوانم تفاوتهای ظریف را برای شما تجزیه کنم.
(یادداشت جانبی: همچنین میتوانید با استفاده از دادههای GA4 مستقیماً در Google Ads مخاطب ایجاد کنید.)
مرحله 1: به Audience Builder بروید
در GA4 مدیر بخش، زیر نمایش داده ها، شما را پیدا خواهید کرد مخاطبان برگه
این همه مخاطبان فعلی شما، تعداد کاربران آنها (این اندازه با اندازه مخاطبان بازاریابی شما یکسان نیست – در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم گفت) و تاریخ ایجاد را نشان می دهد.
برای ایجاد مخاطبین جدید، کلیک کنید مخاطب جدید در گوشه سمت راست بالا
الگوهایی را برای انتخاب یا گزینه ای برای انتخاب خواهید دید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید، که به شما امکان دسترسی کامل را می دهد مخاطب ساز.
مرحله 2: شرایط مخاطب را تنظیم کنید
هنگام ایجاد یک مخاطب سفارشی، صفحهای را میبینید که میتوانید شرایط را برای آن مشخص کنید شامل شود کاربران
کلیک کردن اضافه کردن شرایط جدید یک منوی کرکره ای با (تقریبا) همه ابعاد و رویدادهای جمع آوری شده در دارایی GA4 شما، به علاوه برخی از معیارها را باز می کند.
صرفاً انتخاب یک رویداد شامل هر کاربری می شود که آن را راه اندازی کند. با این حال، انتخاب گزینه های دیگر مستلزم ایجاد شرایطی با استفاده از فیلترهای موجود است که عبارتند از:
- Regex را مطابقت می دهد.
- آغاز می شود.
- پایان می یابد با
- حاوی.
- دقیقا مطابقت دارد.
- یکی از.
- با regex مطابقت ندارد.
- با شروع نمی شود.
- به پایان نمی رسد.
- شامل نمی شود.
- دقیقا مطابقت ندارد.
- یکی از نیست.
- >
- ≥
- ≤
به عنوان مثال، برای ایجاد مخاطبی از بازدیدکنندگان وبلاگ، شرط را به عنوان مسیر صفحه و کلاس صفحه تنظیم کنید شامل وبلاگ (با فرض اینکه پست های وبلاگ شما در یک پوشه وبلاگ هستند).
گنجاندن کاربران بر اساس یک شرط تازه شروع کار است – قابلیتهای Audience Builder بسیار فراتر از آن است.
بیایید ویژگی های آن را بخش به بخش بررسی کنیم تا پتانسیل کامل آن را کشف کنیم.
1. ‘یا عملکرد
آیا می خواهید کاربرانی را که یکی از چندین کار را انجام می دهند گروه بندی کنید؟ را کلیک کنید یا را فشار دهید تا شرایط دیگری ایجاد کنید. این برای موقعیت هایی با شرایط واجد شرایط متعدد عالی است.
به عنوان مثال، زمانی که کاربران علاقه مند به واحدهای ذخیره سازی بزرگ (بیش از 200 متر مربع) را مورد هدف قرار می دهم، از این برای مشتری استفاده کردم.
از آنجایی که اندازه های واحد بر اساس ابعاد (مثل 10×20) به جای کل متر مربع فهرست شده بود، ما استفاده کردیم یا برای شامل تمام گزینه های اندازه مربوطه.
2. عملکرد “و”.
به کاربرانی نیاز دارید که شرایط متعددی را داشته باشند؟ استفاده کنید و عملکردی برای محدود کردن بیشتر مخاطبان
این می تواند کاربرانی باشند که یک کاغذ سفید دانلود کرده اند و صفحه قیمت گذاری را مشاهده کرد (یعنی سرنخ بسیار گرم).
3. «گروه شرط را برای گنجاندن اضافه کنید»
اگر نیاز به انجام ترکیبی از آن دارید از این استفاده کنید یا و و توابع
در حالی که من اغلب از این گزینه استفاده نمی کنم، می تواند به ویژه هنگام مدیریت بسیاری از شرایط مختلف مفید باشد.
4. توالی
اینجاست که همه چیز هیجان انگیز می شود. میتوانید کاربرانی را جذب کنید که اقدامات را به ترتیب خاصی انجام میدهند، حتی در بازههای زمانی مشخص.
در حالی که من از این به طور گسترده برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنم، برای تبلیغات نیز فوق العاده مفید است. به عنوان مثال، میتوانید کاربرانی را هدف قرار دهید که مواردی را به سبد خرید خود اضافه میکنند و سپس بلافاصله از صفحه کوپن بازدید میکنند و به شما کمک میکند خریداران بالقوه فروش را برای کمپینهای ترخیص کالا در آینده شناسایی کنید.
5. تابع ‘Exclude’
شاید قوی ترین ابزار در Audience Builder این باشد مستثنی کردن تابع این به شما امکان می دهد زیرمجموعه های کاربری خاص را از مخاطبان خود حذف کنید.
کلاسیک ترین نسخه این است به شامل شود کاربرانی که به سبد خرید اضافه می کنند و حذف کنند کاربرانی که خرید می کنند سپس، افراد را با یک برد-بک هدف قرار دهید کمپین
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
مرحله 3: مدت زمان عضویت را انتخاب کنید
مدت زمان عضویت تعیین می کند که کاربران چه مدت پس از ایجاد شرایط شما در بین مخاطبان شما باقی می مانند.
پیش فرض 30 روز است، اما می توانید این مدت را تا 540 روز افزایش دهید. هنگام تنظیم این مدت زمان، در نظر بگیرید که چه مدت شرایط شما مرتبط باقی می ماند. در اینجا دلیل آن است:
این را تصور کنید: شخصی از سایت شما بازدید می کند تا در مورد ادغام Zapier شما مطلع شود. سپس، 539 روز بعد، تبلیغ شما را می بینند که همان ادغام Zapier را تبلیغ می کند.
تا آن زمان، آنها احتمالا یا ابزار را به Zapier متصل کرده اند یا با ابزار دیگری ثبت نام کرده اند، درست است؟ بنابراین، دلار تبلیغات پشت آگهی است؟ هدر رفت.
مرحله 4: خلاصه مخاطبان را دوباره بررسی کنید
پس از تنظیم شرایط خود، خلاصه مخاطبان نشان می دهد:
- چند کاربر از 30 روز گذشته در این مخاطبان قرار می گیرند.
- این چند درصد از کل کاربران را نشان می دهد.
- این مخاطبان چند جلسه می توانستند داشته باشند.
اگر از هر دو منطق شامل و حذف استفاده کرده اید، خلاصه تعداد کاربران شامل و حذف شده را نشان می دهد.
به یاد داشته باشید: این اعداد فقط بر اساس 30 روز گذشته هستند.
مرحله 5: مخاطبان را پر کنید
بخش دشوار اینجاست: مخاطبان از صفر شروع میکنند و تنها پس از انتشار آنها شروع به جمع شدن میکنند.
از آنجایی که حداقل تعداد کاربر برای بخش های تبلیغاتی مورد نیاز است، باید اندازه مخاطبان را در بخش تبلیغات GA4 زیر نظر داشته باشید. ابزار همانطور که رشد می کنند.
شما متخصص هستید
من روزهایم را در GA4، Google Tag Manager و Looker Studio کار می کنم، اما من یک متخصص تبلیغات نیستم – شما هستید.
نمونه هایی که من به اشتراک گذاشته ام از تجربیات من سرچشمه می گیرد، اما آنها تازه شروع کار هستند.
من شما را تشویق میکنم خلاق باشید، دادههایی را که دارایی GA4 شما جمعآوری میکند کاوش کنید و گزینههای موجود را آزمایش کنید. امکانات واقعا بی پایان هستند!
عمیق تر حفاری کنید: بهینه سازی کمپین های حداکثر عملکرد با داده های Google Ads، GA4
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.