چگونه از 10 اشتباه رایج در مصاحبه SEO جلوگیری کنید و شغل بعدی خود را پیدا کنید

در طول دهه گذشته، من صدها رزومه را بررسی کرده‌ام، مصاحبه‌های بی‌شماری انجام داده‌ام و تست‌های فنی متعددی را برای داوطلبان سئو انجام داده‌ام.

در طول مسیر، من با بسیاری از متخصصان استثنایی آشنا شده ام – اما همچنین متوجه الگوی تکرار شونده ای از اشتباهات رایج مصاحبه شده ام که می تواند حتی با استعدادترین نامزدها را عقب نگه دارد.

از این 10 اشتباه در طول مصاحبه سئو اجتناب کنید

در زیر اشتباهات رایجی که در مصاحبه‌های سئو مشاهده کرده‌ام و اینکه چگونه می‌توانید به راحتی از آنها اجتناب کنید، آورده شده است.

1. فرافکنی تکبر به جای اعتماد به نفس

اعتماد به نفس عالی است! در حالی که سندرم ایمپوستر در سئو رایج است، مهم است که به طور واقع بینانه به مهارت ها و تجربه خود اطمینان داشته باشید.

با این حال، مرز باریکی بین ابراز اعتماد به نفس و متکبر ظاهر شدن وجود دارد.

به عنوان مثال، در مورد موفقیت های خود صحبت کنید، مانند:

  • پروژه های پیچیده ای که پیمایش کرده اید.
  • نتایج عالی به دست آوردی
  • خرید در شما به دست آورد.

در مورد آنچه به دست آورده اید و چگونه بیان کنید.

دانش نظری خود را نشان دهید. در مورد ایده ها و نظریه ها با مصاحبه کننده خود بحث کنید.

با این حال، تصور نکنید که آنها با شما موافق هستند. این می تواند غرور باشد.

سئو یک روش “یک اندازه مناسب برای همه” نیست.

شما ممکن است تجربیات متفاوتی از مصاحبه کننده خود داشته باشید، که ممکن است هر دوی شما را به نتیجه گیری های مخالف سوق داده باشد. این خوب است. در سئو همیشه اتفاق می افتد.

برخی افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند بحث کردن و رد کردن نظرات دیگران اشکالی ندارد.

این به ندرت در هر محل کار به خوبی جواب می دهد و به ویژه در طول مصاحبه می تواند مضر باشد.

وقتی مصاحبه می‌کنم، به دنبال بازیکنان تیم می‌گردم – با اعتماد به دانش و در عین حال متواضع و آماده یادگیری.

آنها از شواهد جدید استقبال می کنند و در بحث هایی مشارکت می کنند که درک کل تیم، از جمله درک خودشان را بالا می برد.

اگر در طول مصاحبه بیش از حد دچار غرور شوید، ممکن است آموزش یا رهبری برایتان دشوار باشد و بازخورد پذیر نباشید.

2. ارائه جزئیات مبهم در مورد پروژه ها و موفقیت ها

مصاحبه ها زمان شما برای درخشش است. آنها به شما اجازه می دهند برخی از بهترین کارهای خود را به نمایش بگذارید.

اشتباه دیگری که در مصاحبه ها دیده ام این است که فرض می کنیم مصاحبه کنندگان می توانند شکاف ها را پر کنند.

نامزدها در مورد پروژه یا وب سایتی صحبت می کنند که روی آن کار کرده اند اما اهمیت آن را بیان نمی کنند.

آنها مهاجرت های وب سایت را ذکر می کنند و از مصاحبه کنندگان غیر سئو انتظار دارند که پیچیدگی های موجود را درک کنند.

آنها در مورد چرخش رکود ترافیک بدون ارائه هیچ اطلاعاتی بحث می کنند. از این کار اجتناب کنید.

مشخصات رو حتما بگید

یک مخفف خوب برای ساخت پاسخ های مصاحبه به نام STAR وجود دارد. مخفف:

  • موقعیت: مسئله یا فرصتی که با آن روبرو بودید چه بود؟
  • وظیفه: نقش یا مسئولیت شما در این امر و هدفی که برای آن تلاش می کردید چه بود؟
  • اقدام: برای رسیدگی به این وضعیت چه کردید؟
  • نتیجه: به خاطر اقدامات شما چه اتفاقی افتاد؟ چه موفقیت‌ها، آموخته‌ها یا نتایجی را می‌توانید به اشتراک بگذارید؟

با استفاده از این روش، ممکن است به راحتی به تمام نکات برجسته ای که به مصاحبه کنندگان وضوح و دیدگاه می بخشد، ضربه بزنید.

سعی کنید نمونه هایی را انتخاب کنید که نتیجه ای داشته باشند که به آن افتخار می کنید یا حداقل می توانند توضیح دهند که چه چیزی باعث کوتاهی آن شده است.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه در سئو استثنایی شویم

3. نادیده گرفتن سوال

کاندیداها گاهی وقت ندارند به پاسخی برای سوال فکر کنند یا احساس می کنند پاسخی ندارند.

آنها سعی می کنند در مورد سؤال صحبت کنند و آن را به موضوعی برگردانند که احساس راحتی می کنند.

اگر مصاحبه‌کننده‌ای بپرسد: «درباره زمانی صحبت کنید که با یک مهاجرت پیچیده وب‌سایت مواجه شدید و چه کار کردید؟» یا “چگونه با ذینفعی که توصیه های شما را امضا نمی کند، رفتار می کنید؟” این دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند بدانند.

از قرار گرفتن بر روی مماس خودداری کنید و مطمئن شوید که مستقیماً به سؤال می پردازید.

اغلب اوقات، مصاحبه کنندگان لیستی از سوالاتی که از هر نامزد می پرسند دارند.

حتی ممکن است از اینها برای مقایسه نامزدها با یکدیگر استفاده کنند. اگر مستقیماً به آنها پاسخ ندهید، خود را در مضیقه قرار می دهید.

در عوض، کمی زمان بگذارید تا به پاسخ فکر کنید.

توضیح دهید که می خواهید خوب پاسخ دهید و به یک دقیقه زمان نیاز دارید تا افکار خود را سازماندهی کنید.

اگر تجربه ای مرتبط با یک سوال ندارید یا قبلاً با چیزی برخورد نکرده اید، آن را برای مصاحبه کننده توضیح دهید.

به آنها بگویید که «قبلاً وب سایتی را مهاجرت نکرده اید»، اما ذکر کنید که در آن موقعیت چه کاری انجام می دهید.

اگر چیزی را بسازید و آن را به عنوان موقعیتی که با آن روبرو شده اید رد کنید، در معرض خطر قرار می گیرید.

ممکن است از شما جزئیاتی خواسته شود که نمی توانید ارائه دهید، یا ممکن است متوجه شوید که یک مصاحبه کننده باهوش در حال تحقیق در مورد شرکت یا وب سایتی است که شما در مورد آن صحبت می کنید.

4. مخاطبان خود را به خوبی خطاب نمی کنند

ایجاد رابطه با مصاحبه کنندگان کلید یک مصاحبه موفق است.

به سؤالات آنها به روشنی پاسخ دهید تا به راحتی دانش و تجربه شما را تشخیص دهند.

برای انجام این کار به خوبی، باید مخاطب خود را درک کنید.

شما باید با استفاده از زبان و لحنی که آنها به شما می گویند به سؤالات آنها بپردازید و سطح دانش سئو آنها را بسنجید.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که ذینفعان غیر سئو را با اصطلاحات صنعتی تحت تاثیر قرار دهید، اما اگر آنها معنی آن را ندانند، تاثیر کاری که شما انجام داده اید را درک نخواهند کرد.

به طور مشابه، اگر توسط رئیس سئو مصاحبه می‌کنید، تکیه بر پروژه‌های صمیمی یا پیچیده بدون محتوا می‌تواند به‌عنوان غیرصادقانه یا بی‌صلاحیت دیده شود.

5. بی احترامی به پیشرفت سایت(ها)

اگر با سئو دیگری در شرکت یا آژانس صحبت می کنید، تصور نکنید که آنها در رسیدگی نکردن به مشکل جاوا اسکریپتی که در سایت خود متوجه شده اید سهل انگاری می کنند.

فکر نکنید رویکرد آنها به سئو اساسی است زیرا هنوز یک منطقه آشکار برای گسترش وجود دارد.

محترم باش بد نیست اذعان کنید که متوجه این مشکلات در سایت‌های آن‌ها شده‌اید، اما فرض کنید چیزی را که قبلاً نمی‌دانند به آنها نمی‌گویید.

این احتمال وجود دارد که برخی از بلوک های رویه ای یا فنی مانع از رفع آن شوند. در عوض در مورد آن پرس و جو کنید.

این به شما بینشی در مورد چالش هایی که در صورت ادامه کار در آنجا ممکن است با آن مواجه شوید، می دهد.

عمیق تر حفاری کنید: بحران شغلی سئو در راه است: آیا آماده اید؟

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


6. عدم آمادگی برای انواع سؤالات مطرح شده

مصاحبه ها اعصاب خردکن است!

اگر از شما خواسته شود نمونه های خاصی از کار یا دانش خود را به اشتراک بگذارید، قابل درک است.

یکی از ناامید کننده ترین اشتباهاتی که در مصاحبه ها می بینم (و خودم مرتکب شده ام!) این است که نمی توانم جزئیات را به خاطر بسپارم. کامل نمونه ای از پروژه ای که می توانست به سوال مصاحبه کننده پاسخ دهد.

یک راه خوب برای جلوگیری از این امر این است که با پروژه‌ها یا چالش‌هایی آماده شوید که نمونه‌ای از حوزه‌های اصلی سئو هستند که احتمالاً در این نقش با آن‌ها مواجه خواهید شد.

دوباره به لیست مشاغل نگاه کنید و ببینید که آنها امیدوارند که نامزدها چه تجربه ای داشته باشند.

در مورد موقعیت ها و وظایفی که ممکن است در آن نقش با توجه به گستره آن، قدمت و پیچیدگی سایت ها مواجه شوید، فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر برای یک نقش فنی ارشد سئو مصاحبه می کنید، ممکن است بخواهید نمونه هایی از پروژه هایی را که روی آنها کار کرده اید آماده کنید که شامل موارد زیر است:

  • یک مشکل خزیدن، نمایه سازی، تجزیه، یا رندر چالش برانگیز.
  • یک پروژه سئو فنی پیچیده و بزرگ که برای آن نیاز به خرید سهامداران داشتید.
  • کاهش ناگهانی ترافیک یا رتبه‌بندی که نیاز به بررسی داشت.
  • مهاجرت وب سایتی که شما نقش اصلی در آن داشتید.

اگر برای یک مدیر حساب سئو در یک آژانس مصاحبه می کنید، ممکن است بخواهید زمان هایی را آماده کنید که:

  • شما باید کاهش عملکرد و هرگونه اقدام اصلاحی برنامه ریزی شده را برای ذینفعان توضیح دهید.
  • یک پیشنهاد سئو را به گروهی از افراد با سواد سئوی متفاوت ارائه دهید و توضیح دهید که چگونه به آنها کمک کردید تا با این طرح موافقت کنند.
  • شما در یک طرح مشتری ارائه کردید، کارهایی که در این زمینه انجام دادید و نحوه استفاده از آن مشتری.

با پروژه های نمونه ای که می توانید با آنها سازگار شوید آماده شوید.

  • به یک پروژه موفق فکر کنید و اینکه چگونه آن را به نتیجه رساندید.
  • مثالی از یک پروژه ناموفق و کاری که می خواهید انجام دهید را به طور متفاوت بیان کنید.

این ممکن است به معنای نوشتن یادداشت‌هایی در مورد این پروژه‌ها و نکات کلیدی، مانند وظایف و نتایج، باشد تا حافظه خود را آرام کنید.

اساساً، شما می‌خواهید چند نمونه دقیق و سنجیده داشته باشید که بتوانید با استفاده از روش STAR در هنگام مصاحبه، آن‌ها را تطبیق دهید.

7. همه صحبت ها، بدون ماده

وافل. پیچ در پیچ. توقف برای زمان با صدای بلند.

هر چه می خواهید اسمش را بگذارید، این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در مصاحبه ها دیده ام.

شروع به پاسخ دادن به سؤال قبل از دانستن آنچه می خواهید بگویید.

باز هم بسیار قابل درک است. ما احساس می کنیم که باید به محض پرسیدن سؤال پاسخ دهیم.

با این حال، در واقعیت، اشکالی ندارد که ابتدا کمی زمان بگذارید تا به آن فکر کنید.

به سؤال گوش دهید و مستقیماً به آن بپردازید.

آن را یک تکلیف مدرسه در نظر بگیرید که در آن به ازای هر امتیازی که می‌زنید، یک نمره می‌گیرید.

پاسخ های خود را به وضوح ساختار دهید تا به مصاحبه کنندگان کمک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

گاهی اوقات به دلیل اینکه سوال خوب پرسیده نشده است، وافل می آید. شاید کاملاً مشخص نباشد که مصاحبه کننده چه می پرسد.

در دام تلاش برای پاسخ به سؤالی که کاملاً متوجه آن نیستید، نیفتید.

اشکالی ندارد که سؤالات روشنگری بپرسید.

اگر هنوز پاسخی ندارید، می توانید توضیح دهید که این چیزی نیست که با آن برخورد کرده اید یا حتی درباره آن شنیده اید.

با این حال، این چیزی را به شما می دهد که از بین رفته و به آن نگاه کنید.

حتی می‌توانید از مصاحبه‌کننده‌ها بپرسید که در مورد موضوع چه فکر می‌کنند یا در موقعیتی که پرسیده‌اند چه کاری انجام می‌دهند.

اکثر مصاحبه کنندگان به دنبال اعضای تیمی می گردند که مایل به یادگیری و گسترش دانش خود باشند.

در بهترین حالت، آنها تمایل شما را برای یادگیری و رشد از اطرافیانتان خواهند دید.

بدترین حالت، شما جنبه دیگری از تکنیک های سئو یا مصاحبه دارید که باید در مورد نقش بعدی که درخواست می کنید مطالعه کنید!

عمیق تر انجام داد: اگر شغل سئوی خود را از دست دادید چه باید کرد: کتابچه راهنمای اضطراری

8. تلاش برای رشوه دادن یا تهدید مصاحبه کنندگان

این احتمالاً ناگفته نماند، اما همانطور که قبلاً در مصاحبه‌ها با آن برخورد کرده‌ام، حدس می‌زنم که باید گفته شود.

لطفاً به مصاحبه کنندگان خود تهدید نکنید و سعی نکنید به آنها رشوه بدهید.

بسیار بعید است که اگر مصاحبه بد پیش می رود، وعده پیوند از وبلاگ دوست شما به وب سایت شرکت آنها آن را تغییر دهد.

به آنها قول ندهید که اگر شما را استخدام کنند، به اسرار “رویکرد سئوی تضمینی” شما دسترسی خواهند داشت، اگر نتوانسته اید شایستگی خود را از طریق سوالاتی که پرسیده اند نشان دهید.

آنها یا رقبایشان را تهدید به حمله منفی سئو نکنید.

از پیشنهاد اینکه آنها فقط می خواهند با شما مصاحبه کنند تا ایده های شما را بدزدند، خودداری کنید.

فقط بی ادب و بی صداقت نباش. شما شغل را دریافت نخواهید کرد، و در پایگاه داده نامزدهای احتمالی آینده نگهداری نخواهید شد.

9. تماس با همه افراد شرکت برای دریافت “in”

اشتباه دیگری که من دیده ام این است که یک نامزد بیش از حد مشتاق است که از بین مردم متمایز شود.

در انجام این کار، آنها با هر کسی در شرکت که می توانند برای معرفی خود تماس می گیرند.

این عالی است که نشان دهید به شرکت و نقش علاقه مند هستید.

اگر مصاحبه‌کننده‌ها گفته‌اند که اشکالی ندارد که بعد از مصاحبه با آنها تماس بگیرید، کاملاً خوب است.

با این حال، هنگام تماس با مصاحبه کنندگان خارج از فرآیند مصاحبه، مراقب باشید.

ممکن است بسیار مشتاق به نظر برسد، اما این کار را بیش از حد انجام دهید، و پاسخگویی برای افراد دشوار می شود، به خصوص اگر مستقیماً در فرآیند مصاحبه شرکت نداشته باشند.

پیگیری کم و با افراد مناسب اشکالی ندارد، اما هنگام اجرای فرآیندهای استخدام مراقب باشید که مصاحبه کنندگان چقدر مشغول هستند.

اگر مناسب نباشد، نگرش مشتاق شما ممکن است بیش از حد قابل رسیدگی باشد.

10. عدم صداقت در مورد میزان مشارکت در پروژه

در نهایت، من برای جلوگیری از این اشتباه شما را ترک می کنم.

در مورد میزان مشارکت خود در یک پروژه دروغ نگویید.

ادعا نکنید که روی یک پروژه کار کرده اید فقط به این دلیل که در آژانس شما همزمان با کار در آنجا اتفاق افتاده است.

به محض اینکه مصاحبه کنندگان شروع به پرسیدن سوالات عمیق در مورد پروژه کنند، عدم آگاهی شما آشکار خواهد شد.

به جای آن که تاثیرگذار به نظر برسد، با کمبود دانش و عمق در پاسخ خود مواجه خواهید شد.

مصاحبه سئوی خود را انجام دهید و تاثیری ماندگار بر جای بگذارید

با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید خود را به عنوان یک کاندیدای مطمئن، آماده و تیم محور معرفی کنید.

با رویکرد صحیح، موقعیت بهتری برای تحت تاثیر قرار دادن مصاحبه‌گران و به دست آوردن نقش بعدی سئوی خود خواهید داشت.

عمیق تر حفاری کنید: جدیدترین مشاغل در بازاریابی جستجو

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link