چگونه از قدرت جمع آوری داده برای سئو استفاده کنیم؟

جمع‌آوری داده‌ها از طریق تحقیقات اصلی مدت‌هاست که به عنوان ابزار نهایی برای ایجاد پیوند مورد استقبال قرار گرفته است. از آنجایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی رایج تر می شود و سایت هایی مانند Reddit در حال تسلط هستند، تحقیقات اولیه در نهایت ضروری است.

در دنیایی که محتوای منحصربه‌فرد حاکم است، نمی‌توانید ارزش جمع‌آوری داده‌های شخص اول را شکست دهید. این چیزی بیش از طعمه پیوند است. این استراتژی سئوی شما را برای آینده محافظت می کند.

بینش های مبتنی بر داده از نظرسنجی ها و مصاحبه ها محتوای شما را در دریایی از یکسانی ارتقا می دهد. این جذاب تر است و ارزش بی نظیری را ارائه می دهد. مهمتر از همه، هیچ ابزار هوش مصنوعی نمی تواند بینش های حاصل از تحقیقات اختصاصی را تکرار کند.

انتشار تحقیقات اصلی موقعیت شما را به عنوان یک رهبر فکری بهبود می بخشد، اعتماد و اقتدار را در بین مخاطبان ایجاد می کند.

نیازهای خود را شناسایی کنید: انواع جمع آوری داده ها

جمع‌آوری داده‌ها برای سئو می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله نظرسنجی، مصاحبه‌های عمیق یا گروه‌های متمرکز انجام شود.

نظرسنجی ها

اینها برای جمع آوری مجموعه ای استاندارد از اطلاعات از تعداد زیادی از پاسخ دهندگان عالی هستند. آنها کارآمد، آسان برای ایجاد و مدیریت و احتمالا ساده ترین برای تجزیه و تحلیل هستند.

در عین حال، یک نظرسنجی ممکن است نظرات متفاوت یا بینش های دقیق تری را به دست نیاورد. اگر تصمیم بگیرید که با نظرسنجی شروع کنید، سوالات متفکرانه و باز به شما اطمینان می دهد که داده های کیفی برای اطلاع رسانی تلاش های سئو و محتوای خود دارید.

مصاحبه های عمیق

برای بررسی موضوعات خاص و پرسیدن سؤالات عمیق با یک شرکت کننده گفتگوهای انفرادی انجام دهید. این مصاحبه‌ها معمولاً داده‌های جامع و کیفی به دست می‌دهند که برای شناسایی بینش‌های عمیق و منحصربه‌فرد عالی هستند.

با این حال، آنها زمان بر هستند – برای انجام و تجزیه و تحلیل – و این به طور کلی به معنای محدود کردن حجم نمونه برای مدیریت بیشتر امور است.

گروه های متمرکز

گروه‌های کانونی مشابه مصاحبه‌های عمیق هستند، اما گروه کوچکی از شرکت‌کنندگان را به جای یک شرکت‌کننده واحد دربرمی‌گیرند. آن‌ها بحث‌های تعاملی را ترویج می‌کنند و اجازه می‌دهند تا دیدگاه‌ها و نظرات متعدد در یک بازه زمانی کوتاه‌تر ارائه شود.

پویایی گروه اغلب دیدگاه های جمعی منحصر به فرد یا تفاوت در نظرات را آشکار می کند. کلید یک گروه متمرکز عالی، یک ناظم قوی است که می تواند اطمینان حاصل کند که صداهای بیش از حد غالب وجود ندارد و مکالمه در جهت مورد نظر حرکت می کند.

کاوش عمیق تر: راهنمای سئو برای تحقیقات مخاطب و تجزیه و تحلیل محتوا

جمع آوری داده ها: ایجاد سوالات و توزیع

قبل از اینکه به پرسش‌ها، توزیع و جمع‌آوری داده‌ها بپردازید، با تعریف اهداف روشن برای تحقیق خود شروع کنید.

در سطح بالا، هدف این تحقیق این است که اطمینان حاصل شود که داده های جمع آوری شده می تواند استراتژی سئو و محتوای شما را مشخص کند. با در نظر گرفتن این موضوع، از خود بپرسید:

  • آیا به دنبال کشف نقاط ضعف یا ترجیحات مشتری هستید؟
  • آیا می خواهید سفر خریدار را بهتر درک کنید؟
  • آیا به سادگی ایده های محتوای جدید را بررسی می کنید؟
  • آیا موضوع مرتبط یا موضوع پرطرفداری وجود دارد که در نهایت بخواهید تحقیق را روی آن متمرکز کنید؟

هنگامی که مشخص کردید که می خواهید با نظرسنجی به چه چیزی برسید، آماده هستید تا سوالات یا راهنمای بحث خود را تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که سوالات شما واضح، مختصر و مستقیماً با اهداف شما مرتبط است. از سؤالات اصلی خودداری کنید و به طور خاص برای مصاحبه ها و گروه های متمرکز، اطمینان حاصل کنید که سؤالات بعدی را آماده می کنید که عمیق تر از پاسخ های اولیه است.

اکنون آماده توزیع نظرسنجی یا انجام مصاحبه هستید. می‌توانید از کانال‌های مختلفی مانند خبرنامه‌های ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید.

هزاران ابزار عالی – پولی و رایگان – وجود دارد که می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن نظرسنجی خود و/یا یافتن شرکت‌کنندگان از آن‌ها استفاده کنید (اطلاعات بیشتر در مورد آن در زیر).

نظرسنجی ها و مصاحبه ها زمانی بیشترین تاثیر را دارند که با گروه بزرگ و متنوعی از شرکت کنندگان انجام شوند. برای اطمینان از دریافت نرخ مشارکت و تکمیل مورد نظرتان، سعی کنید انگیزه‌ای مانند تخفیف، کارت هدیه یا ورود به یک جایزه ارائه دهید.

ابزار

اگر بودجه دارید، پلتفرمی مانند Qualtrics یک «پلتفرم مدیریت تجربه» جامع عالی است.

با Qualtrics، می‌توانید نظرسنجی‌ها (از جمله استخدام)، جمع‌آوری پاسخ‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های پاسخ را از داخل یک پلتفرم بسازید و توزیع کنید. تجزیه و تحلیل آماری چیزی است که این پلتفرم را متمایز می کند و شناسایی بینش های ارزشمند را بسیار آسان تر می کند.

Respondent یک ابزار استخدام شگفت انگیز است که می تواند به راحتی شرکت کنندگان واجد شرایط را برای نظرسنجی، مصاحبه یا گروه های متمرکز شناسایی کند. این ابزار شما را با شرکت کنندگان مرتبط می کند، سپس می توانید از نظرسنجی ساخته شده بر روی هر ابزاری استفاده کنید – Qualtrics، SurveyMonkey، JotForm، Google Forms و موارد دیگر.

رابط پاسخگوچگونه از قدرت جمع آوری داده برای سئو استفاده کنیم؟

بسیاری از ابزارهای نظرسنجی اگر رایگان نباشند، نسبتاً ارزان هستند و شروع به کار بسیار آسان هستند – SurveyMonkey، Jotform یا Google Forms همگی مکان‌های عالی برای شروع هستند.

تجزیه و تحلیل داده ها

شما می توانید تمام داده ها و تحقیقاتی را که تا به حال رویای آنها را داشتید در اختیار داشته باشید – اما داشتن داده ها به این معنی نیست که شما واقعاً مشتریان خود را درک می کنید. بدون تجزیه و تحلیل و بینش هوشمند، داده ها معنایی ندارند.

هدف شما؟ برای شناسایی الگوها و همبستگی هایی که به طور قابل توجهی بر استراتژی سئو و تلاش های بازاریابی محتوا شما تأثیر می گذارد.

با داده های تمیز و فراوان، همه چیز را تجزیه و تحلیل کنید تا روندها، الگوها، اولویت ها و فرصت های محتوای جدید را کشف کنید. شما اوج داده های کمی و کیفی را خواهید داشت – بدون ذکر مالکیت داده ها و سفارشی سازی.

پاسخ ها را به طور کلی در نظر بگیرید و اینکه آیا آنها نماینده پایگاه مخاطبان بزرگتر شما و همچنین جمعیت شناسی پاسخ دهندگان هستند یا خیر. مطمئن شوید که نتایج را از دریچه اهداف خود در نظر بگیرید. این برای استفاده از اطلاعات برای اطلاع رسانی تلاش‌های سئو و استراتژی محتوا بسیار مهم است.

کاوش عمیق تر: بهینه سازی فراتر از داده ها: تفکر طراحی برای سئو

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


اقدام کنید: تحقیق اصلی را منتشر کنید

ارزش این تحقیق نه تنها در اطلاع رسانی استراتژی سئوی شما در حرکت رو به جلو بلکه در خود محتوای کاملاً منحصر به فرد و اصلی است. ارزش واقعی در داستان هایی است که داده ها می توانند بگویند.

داده‌های ارائه‌شده در چارچوب روایی می‌توانند به‌طور مؤثرتری نسبت به اعداد و آمار توجه را جلب کنند و توجه را به خود جلب کنند. این به مردم کمک می کند تا اهمیت داده ها و پیامدهای آن را درک کنند.

یک داستان خوب می‌تواند داده‌ها را مرتبط‌تر و به یاد ماندنی‌تر کند و به شما کمک کند با مخاطبان خود ارتباط عاطفی برقرار کنید. همچنین با نشان دادن اینکه نتیجه گیری بر اساس شواهد و تجزیه و تحلیل است، به ایجاد اعتماد و قدرت کمک می کند.

داستان سرایی شفاف که منابع داده و روش شناسی را به وضوح برجسته می کند، می تواند اعتباری را نزد مخاطب ایجاد کند.

انتشار تحقیقات اصلی شما در سایت شما می تواند به عنوان یک پست وبلاگ، یک صفحه ثابت که به روز می کنید، یک کاغذ سفید و غیره انجام شود. با این حال، مهم است که به موقع بودن داده ها را در نظر بگیرید و اگر چیزی است که می خواهید مرتباً آن را به روز کنید.

به یاد داشته باشید که برای هضم کردن داده‌ها، تصاویر قوی را ترکیب کنید. گرافیک مناسب می تواند اطلاعات پیچیده را ساده کرده و روابط یا روندها را بهتر نشان دهد. با ترکیب تصاویر بصری با طراحی خوب، می‌توانید داده‌های خود را به طور مؤثرتری ارائه دهید و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

ترویج تحقیقات خود را فراموش نکنید. اگر به صورت کاغذ سفید یا صفحه ایستا منتشر شده است، یک پست وبلاگ برای ارتقا و قابلیت اسکن ایجاد کنید.

از طریق رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی به اشتراک بگذارید. به نشریات صنعتی و همچنین روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مرتبط مراجعه کنید. این نه تنها ترافیک را افزایش می دهد، بلکه لینک های ورودی را از منابع معتبر به دست می آورد و اثبات اجتماعی ایجاد می کند.

یک قدم جلوتر بروید: در استراتژی سئوی خود ادغام شوید

برای اینکه از تحقیقات اصلی خود بیشترین بهره را ببرید، فقط به انتشار یک صفحه جدید بسنده نکنید. شما می توانید از اطلاعات جمع آوری شده برای اطلاع رسانی استراتژی سئو به روش های بسیار بیشتری استفاده کنید.

مخاطب خود را بهتر درک کنید

با تجزیه و تحلیل صحیح، تحقیقات اولیه می تواند بینش باورنکردنی در مورد ترجیحات، رفتارها و نیازهای مخاطبان شما ارائه دهد. در جایی که داده‌های شخص ثالث می‌تواند عمومی باشد، داده‌های شخص اول که از طریق نظرسنجی یا مصاحبه جمع‌آوری می‌شوند، برای کسب و کار، صنعت و مشتریان بالقوه شما تنظیم می‌شوند.

دانستن اینکه مخاطب شما به چه چیزی اهمیت می دهد به شما امکان می دهد مستقیماً به علایق و نگرانی های آنها بپردازید. تجزیه و تحلیل همه چیز در مورد خواندن بین اعداد است تا خواسته ها و نیازها، خواسته ها و مشکلات مشتریان خود را بیابید – و اینکه برند شما چه کاری می تواند انجام دهد تا زندگی آنها کمی بهتر شود.

چگونه می‌توانیم هدف کاربر را هنگام جستجوی آنلاین بهتر مطابقت دهیم؟ آنها به دنبال چه چیزی هستند اما به نظر نمی رسد پیدا کنند؟

آنها از چه عباراتی یا پرس و جوهای طولانی استفاده می کنند؟ چه الگوها یا همبستگی های منسجمی را می بینید؟

آیا جستجوهای بالقوه صفر کلیکی وجود دارد که باید آنها را هدف قرار دهیم؟ و چگونه می توانیم از این بینش ها برای اطلاع رسانی بهتر بهینه سازی سایت از برچسب عنوان تا کپی سایت استفاده کنیم؟

استراتژی محتوای خود را تقویت کنید

یکی دیگر از فرصت‌های مهم جمع‌آوری داده‌ها برای سئو، استفاده از تحقیقات اصلی برای اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای خود است.

این نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها می‌توانند عبارات و اصطلاحات خاصی را که مخاطبان شما استفاده می‌کنند یا حتی موضوعات مرتبطی که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه دارند، آشکار کنند.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را برای رسیدگی بهتر به آنچه که آنها به دنبال آن هستند، اصلاح کنید. همچنین امکان شخصی سازی محتوای منحصر به فرد را فراهم می کند. شما می توانید محتوای سایت را برای بخش ها و جمعیت های مختلف تنظیم کنید و ارتباط و تعامل را افزایش دهید.

نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها همچنین می‌توانند شکاف‌های موجود در محتوای فعلی شما را برجسته کنند یا زمینه‌های کاملاً جدیدی را برای کشف پیشنهاد کنند. بر اساس پاسخ های نظرسنجی، پست های وبلاگ، مقاله یا راهنما ایجاد کنید.

کاغذهای سفید یا مطالعات موردی را ایجاد کنید که می‌توانند با نشریات صنعتی، روزنامه‌نگاران و تأثیرگذاران به اشتراک گذاشته شوند و پروفایل پیوند و اعتبار خود را ایجاد کنید.

در دریای همسانی خودنمایی کنید

استفاده از جمع‌آوری داده‌ها و تحقیقات اصلی برای گفتن یک داستان، یک تاکتیک سئو است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این برای درک بهتر مخاطبان و بهبود استراتژی محتوای شما مفید است. در عصر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، تحقیقات اصلی برجسته است و به شما امکان می دهد محتوایی ایجاد کنید که هیچ ابزار هوش مصنوعی تا به حال نتوانسته است ایجاد کنید.

با ادغام داده ها در یک روایت قانع کننده، می توانید اعداد خام را به یک ابزار قدرتمند تبدیل کنید. گفتن یک داستان از طریق داده ها کلیدی است – شما باید داده ها را انسانی کنید و احساسات را برانگیزید و در عین حال بینش های کلیدی را برجسته کنید.

تحقیقات اصلی می تواند موفقیت پایدار و مبتنی بر داده را تضمین کند و در عین حال قدرت و اعتماد پایدار ایجاد کند. همچنین می تواند با رویکرد منحصر به فرد به محتوای اصلی به شکست Reddit و ناشران بزرگ کمک کند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link