چگالی عبارت کلیدی چیست و چرا مهم است؟ • Yoast

Yoast SEO چگالی عبارت کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی متن شما را بررسی می کند. اما چگالی عبارت کلیدی دقیقا چیست؟ و چرا برای سئوی شما مهم است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. علاوه بر این، در مورد اینکه چه کاری می‌توانید برای بهبود چگالی کلمات کلیدی محتوای خود انجام دهید، بحث خواهیم کرد تا در بررسی چگالی عبارت کلیدی افزونه یک گلوله سبز به‌دست آورید. بیایید شیرجه بزنیم!

آیا برای بررسی چگالی عبارت کلیدی در Yoast SEO چراغ راهنمایی نارنجی یا قرمز دریافت کردید؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم که این بررسی چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان چگالی عبارت کلیدی خود را بهبود بخشید.

چگالی عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی چیست؟

تراکم عبارت کلیدی تعداد دفعاتی است که عبارت کلیدی تمرکز شما در کپی شما در مقایسه با کل متن آن صفحه رخ می دهد. بنابراین اگر متنی دارید که 100 کلمه دارد و 5 تای آن عبارت کلیدی تمرکز شما است، چگالی عبارت کلیدی شما 5 درصد است. ما بهش زنگ میزدیم کلمه کلیدی تراکم، اما امروزه تمرکز روی عبارت جستجویی که از بیش از یک کلمه تشکیل شده است، رایج تر شده است. به همین دلیل است که ما آن را ترجیح می دهیم عبارت کلیدی تراکم در Yoast SEO.

چرا برای سئو مهم است؟

تراکم عبارت کلیدی شما برای سئو مهم است زیرا گوگل سعی می کند پرس و جوی جستجوی کاربر را با بهترین صفحه موجود مطابقت دهد. برای تطبیق صفحات شما با یک جستجوی خاص، گوگل باید بفهمد که صفحه در مورد چیست. به همین دلیل است که باید از عبارت کلیدی خود، عبارتی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، در نسخه خود استفاده کنید. خوشبختانه، این اغلب به طور طبیعی اتفاق می افتد. به عنوان مثال، اگر می خواهید رتبه بندی کنید [bake vegan pancakes] احتمالاً از این عبارت یا تغییراتی از آن در سراسر متن خود استفاده می کنید.

با این حال، اگر عبارت کلیدی خود را بیش از حد در نسخه خود تکرار کنید، خواندن آن ناخوشایند می شود. این چیزی است که همیشه باید از آن اجتناب کنید. پس از همه، شما می خواهید کاربران از کپی شما لذت ببرند و به خوبی درک کنند. تراکم بالای عبارت کلیدی همچنین سیگنالی به گوگل است که ممکن است متن خود را با کلمات کلیدی پر کنید – همچنین به عنوان بهینه سازی بیش از حد شناخته می شود. از آنجایی که گوگل دوست دارد بهترین نتیجه را چه از نظر ارتباط و چه از نظر خوانایی به کاربران نشان دهد، این می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

بررسی چگالی عبارت کلیدی چه کاری انجام می دهد؟

بررسی چگالی عبارت کلیدی در Yoast SEO ارزیابی می‌کند که آیا شما از کلمه(های) عبارت کلیدی فوکوس خود به اندازه کافی در کپی خود استفاده کرده‌اید یا خیر. همچنین بررسی می‌کند که آیا زیاده‌روی نکرده‌اید و اغلب از عبارت کلیدی استفاده نکرده‌اید. خوب است بدانید که طول عبارت کلیدی شما در نحوه محاسبه امتیاز شما نقش دارد. اگر عبارت طولانی‌تری را انتخاب کنید، ممکن است استفاده از آن تعداد دفعات معینی در متن خود بسیار دشوارتر از زمانی باشد که از یک عبارت کلیدی کوتاه‌تر استفاده می‌کنید. چک این را در نظر می گیرد تا خوانایی متن شما حفظ شود.

ما طول عبارت کلیدی شما را به عنوان یک فاکتور وزنی در هنگام محاسبه چگالی عبارت کلیدی در نظر گرفته‌ایم. این بدان معناست که برای دریافت چراغ سبز باید از عبارت کلیدی طولانی‌تر خود کمتر در متن استفاده کنید تا عبارت کلیدی کوتاه‌تر. ما نه تنها به شما می گوییم که قبلاً چند بار از عبارت کلیدی خود در متن استفاده کرده اید، بلکه به شما ایده می دهیم که چند بار باید از آن استفاده کنید.

ارزیابی تراکم عبارت کلیدی در Yoast SEO
نمونه ای از بازخورد ارزیابی تراکم عبارت کلیدی در Yoast SEO

در نسخه رایگان Yoast SEO برای وردپرس، اگر تراکم عبارت کلیدی شما بین 0.5 تا 3٪ باشد، چراغ راهنمایی سبز خواهید داشت. برای شمارش یک تطابق، همه کلمات باید در یک جمله باشند، اما ترتیب کلمات ممکن است متفاوت باشد.

درصد ذکر شده در بازخورد خود را نخواهید دید. در عوض، تعداد دقیق دفعاتی که از عبارت کلیدی خود در متن خود استفاده کرده اید را ذکر می کنیم و آن را با عددی که توصیه می کنیم مقایسه می کنیم. ما احساس می کنیم که اعداد مطلق کار را برای بهبود متن شما آسان تر می کند.

Premium و Shopify: تشخیص فرم کلمه و عبارات کلیدی مرتبط

در برخی زبان‌ها، Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify فرم‌های مختلف کلمات کلیدی شما را تشخیص می‌دهند. برای مثال، [train]، [trained] یا [training]. این بدان معنی است که Yoast SEO این تغییرات را انتخاب می کند و آنها را به عنوان اشکال عبارت کلیدی انتخابی شما می بیند. به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی در مورد موضوع خود بنویسید و کمتر نگران استفاده از عبارت کلیدی خود باشید.

بیایید بگوییم که شما می خواهید برای رتبه بندی [bake vegan pancakes]. اگر بنویسید، «در اینجا، شما یاد خواهید گرفت که چگونه پختن بهترین پنکیک وگان” این به عنوان یک اتفاق عبارت کلیدی محسوب می شود. همچنین، اگر بنویسیدپخت آ پنکیک وگان به اندازه پای آسان است، Yoast SEO Premium و برنامه Shopify ما آن را به عنوان عبارت کلیدی تمرکز نیز می شناسند. به همین دلیل است که مرز بالایی در این ابزارها کمی بالاتر است: 3.5٪ به جای 3٪.

در Premium و برنامه Shopify ما، می توانید عبارات کلیدی مرتبط را نیز وارد کنید. اینها کلمات و عباراتی هستند که به عبارت کلیدی تمرکز شما مرتبط هستند، اما مترادف نیستند. هر عبارات کلیدی مرتبطی که اضافه می‌کنید دارای بررسی چگالی عبارت کلیدی خود هستند. بنابراین اگر چگالی عبارت کلیدی فوکوس شما خیلی زیاد است، به هر عبارت کلیدی مرتبط نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آن ها برای استفاده مناسب تر هستند یا خیر.

به Premium بروید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید!

باز کردن قفل بسیاری از ویژگی ها و با افزونه Yoast SEO Premium به تمام دوره های SEO ما دسترسی پیدا کنید:

چگونه تراکم عبارت کلیدی خود را بهبود ببخشید

اگر نمره تراکم عبارت کلیدی شما خیلی کم است، به این معنی است که به اندازه کافی واضح نیست که متن شما در مورد آن موضوع خاص است. در این صورت، شما باید از عبارت کلیدی (یا تغییرات آن) بیشتر استفاده کنید. کپی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در مورد چه چیزی می نویسید واضح است. در موضوع بمانید! اگر تراکم عبارت کلیدی خیلی زیاد است، شما اغلب از عبارت کلیدی خود استفاده می کنید. متن شما احتمالاً هم برای بازدیدکنندگان وب سایت شما و هم برای Google کاملاً هرزنامه خواهد بود.

استفاده از مترادف ها یک راه عالی برای جلوگیری از تکرار است. مترادف ها در امتیاز چگالی عبارت کلیدی شما به حساب نمی آیند، زیرا به طور انحصاری به استفاده از عبارت اصلی تمرکز واقعی شما می پردازد. اگر از مترادف ها استفاده کرده اید و نگران هستید که ممکن است زیاد باشد، در اینجا یک نکته وجود دارد! نگاهی به بررسی توزیع عبارت کلیدی در Yoast SEO بیندازید. که کلمات کلیدی تمرکز شما را برجسته می کند و مترادف آن در سراسر متن اگر مترادف وارد کرده اید که است. با نگاه کردن به عبارات برجسته می توانید تعیین کنید که آیا عبارت کلیدی شما (به هر شکلی) به اندازه کافی در متن ذکر شده است یا خیر. یک بررسی خوب برای اینکه ببینید آیا تا انتها روی موضوع می مانید یا خیر!

چرا در بررسی چگالی عبارت کلیدی نمره قرمز دارم؟

اگر به دلیل استفاده زیاد یا ناکافی از عبارت کلیدی فوکوس، چراغ راهنمایی قرمز دریافت می کنید و مطمئن نیستید که چرا، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

امتیاز قرمز در بررسی چگالی عبارت کلیدی
نمونه ای از چراغ راهنمایی قرمز بازخورد برای بررسی چگالی عبارت کلیدی
  • ابتدا مطمئن شوید که عبارت کلیدی فوکوس کامل شما در یک جمله باشد تا مطمئن شوید که در حال شمارش است.
  • املای خود را بررسی کنید. اگر استفاده می کنید [pancake] در متن شما، اما نوشته است [pencake] در قسمت عبارت کلیدی فوکوس، افزونه آن را تشخیص نخواهد داد. با استفاده از حروف بزرگ، مانند in [Pancake] یا حتی [PANCAKE] هر چند بر تشخیص تأثیری نخواهد گذاشت.
  • اگر تراکم عبارت کلیدی شما خیلی زیاد است، بهتر از مترادف ها استفاده کنید. مترادف عبارت کلیدی تمرکز شما در نمره کل شما به حساب نمی آید، اما احتمالاً خواندن متن شما را دلپذیرتر می کند.
  • برخی از صفحه سازها در وردپرس با افزونه ما در تضاد هستند. اگر افزونه ما به دلیل صفحه ساز نتواند محتوای شما یا عبارت کلیدی شما را پیدا کند، نتایج مخدوش خواهند شد. سریعترین راه برای رد کردن تضادها، انجام بررسی تضاد است.
  • برخی از زبان های غیر لاتین و غیر ایدئوگرافیک ممکن است به درستی محاسبه نکنند. لطفاً یک اشکال ارسال کنید تا ما را از آن مطلع کنید، بسیار قابل قدردانی است.

من در مورد چگالی عبارت کلیدی خود بازخوردی دریافت نمی کنم. چرا اینطور است؟

اگر بازخوردی در مورد چگالی عبارت کلیدی خود دریافت نکردید، چند نکته وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • آیا عبارت کلیدی فوکوس خود را در قسمت عبارت کلیدی فوکوس وارد کرده اید؟ زیرا این یک نیاز اساسی برای پلاگین برای اجرای بررسی است.
روی فیلد ورودی عبارت کلیدی در Yoast SEO تمرکز کنید
اگر عبارت کلیدی فوکوس را در این قسمت وارد نکنید، افزونه قادر به انجام همه بررسی ها نیست.
  • بررسی چگالی عبارت کلیدی تنها زمانی انجام می شود که محتوای شما حداقل از 100 کلمه تشکیل شده باشد.
  • گاهی اوقات افزونه ما با افزونه دیگری، یک ویژگی در قالب شما یا در موارد نادر، با چیزی در سرور شما تداخل دارد. به عنوان مثال، اخیراً تعداد کاربرانی با افزونه یا موضوعی که صفحه بصری یا سازنده محتوا را ارائه می دهد افزایش یافته است. این ممکن است با تجزیه و تحلیل صفحه ما سازگار نباشد.

نتیجه

مطمئن شوید که از عبارت کلیدی فوکوس به اندازه کافی در کل متن استفاده می کنید. اما در عین حال زیاده روی نکنید. شما نمی خواهید گوگل فکر کند که متن خود را با کلمات کلیدی پر می کنید. این تجربه کاربری عالی ایجاد نمی کند و به رتبه بندی شما آسیب می رساند.

اگر تراکم عبارت کلیدی شما خیلی کم است: عبارت کلیدی فوکوس خود را بیشتر به متن خود اضافه کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا متن شما در موضوع باقی می ماند، زیرا ذکر عبارت کلیدی خود به اندازه کافی آسان است. اگر امتیاز شما خیلی زیاد است، ابتدا متن خود را دوباره ارزیابی کنید. ببینید آیا مکان هایی وجود دارد که بتوانید عبارت کلیدی خود را با یک مترادف جایگزین کنید. با این نکات، شما باید بتوانید آن چراغ راهنمایی سبز را برای تراکم عبارت کلیدی امتیاز بگیرید!

به خواندن ادامه دهید: کپی رایتینگ SEO: راهنمای نهایی »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور