چه چیزی میخواهید بدانید

گوگل فعالیت Universal Analytics، پلتفرم تحلیلی وب قدیمی خود را متوقف می کند. این آخرین تغییر در انتقال به Google Analytics 4 (GA4) است.

چرا مهم است. کسب‌وکارهایی که برای اندازه‌گیری وب‌سایت و تجزیه و تحلیل داده‌ها به Universal Analytics متکی هستند، باید به سرعت عمل کنند تا از دست دادن دسترسی به داده‌های تاریخی خود جلوگیری کنند و تداوم در قابلیت‌های تحلیلی خود را حفظ کنند.

تاریخ های کلیدی

  • 1 جولای: کاربران دسترسی به داده ها و رابط Universal Analytics را از دست خواهند داد.
  • پس از 1 ژوئیه: همه داده های Universal Analytics برای همیشه حذف می شوند.

چرا ما اهمیت می دهیم. ما بالاخره به لحظه “حالا یا هرگز” رسیدیم. داده های تاریخی خود را صادر کنید وگرنه در ماه جولای همه آنها را از دست خواهید داد.

تصویر بزرگ. این انتقال نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در ارائه‌های تجزیه و تحلیل Google است، با GA4 که بیشتر بر حریم خصوصی متمرکز است و با تغییرات آینده در فناوری و مقررات سازگار است. با این حال، بازاریابان جستجو تحت تأثیر GA4 قرار نگرفته اند – بسیاری از آنها هنوز هم کاملاً از GA4 متنفرند.

جزئیات:

  • ویژگی‌های Universal Analytics با کدهای رهگیری که با «UA-» شروع می‌شوند، قابل شناسایی هستند.
  • گوگل از مارس 2023 به طور خودکار ویژگی های GA4 را برای کاربران ایجاد کرده است.
  • چندین ویژگی، از جمله گزارش‌های بلادرنگ و قابلیت‌های تبلیغاتی خاص، قبلاً منسوخ شده‌اند.
  • مناقصه تاریخی UA، مخاطبان یا داده‌های تبدیل قابل مشاهده نخواهد بود.
  • دارندگان قرارداد Universal Analytics 360 دیگر نمی‌توانند ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics را ایجاد کنند.
  • ادغام ناشر یا سایر محصولات (مثلاً فهرست مخاطبان UA، صادرات BigQuery، درخواست‌های UA API) در صورت توقف سرویس‌ها در دسترس نخواهد بود.

چه باید کرد.

  • داده‌های Universal Analytics خود را قبل از ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ صادر کنید.
  • اگر قبلاً این کار را نکرده اید، یک ویژگی Google Analytics 4 را تنظیم و پیکربندی کنید.
  • پیوندهای Google Ads را منتقل کنید و بر اساس رویدادهای GA4 تبدیل‌های جدید ایجاد کنید.

    خط پایین. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید سریعاً برای حفظ اطلاعات تاریخی Google Universal Analytics خود اقدام کنید.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

آنو آدگبولاآنو آدگبولا

Anu Adegbola سردبیر رسانه پولی Search Engine Land بوده است از سال 2024. او پوشش می دهد جستجوی پولی، اجتماعی پولی، رسانه های خرده فروشی، ویدئو و موارد دیگر.

در سال 2008، کار آنو آغاز شد

ارائه کمپین های بازاریابی دیجیتال (بیشتر اما نه منحصراً جستجوی پولی) با ایجاد استراتژی ها، به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، خودکار کردن فرآیندهای تکراری و به ارمغان آوردن کارایی از هر بخش از بخش های بازاریابی از طریق رهبری الهام بخش در سمت آژانس، مشتری و فناوری بازاریابی.

او موسس رویداد شبکه PPC است – PPC Live، میزبان پادکست هفتگی PPCChat خلاصه، و بمبشر رند در کلیک تک.

او همچنین یک سخنران بین المللی با برخی از مراحلی است که در SMX (ایالات متحده)، SMX (مونیخ)، دوستان جستجو (آمستردام)، brightonSEO، The Marketing Meetup، HeroConf (قهرمان PPC)، SearchLove، BiddableWorld، SESLondon ارائه کرده است. ، PPC Chat Live، AdWorld Experience (بولونیا) و موارد دیگر.

Source link