چه زمانی شرکت‌های زیرساخت سود حاصل از هوش مصنوعی را خواهند دید؟

سوالات زیادی در مورد وضعیت هوش مصنوعی مولد در حال حاضر در حال چرخش است. شرکت‌ها تا چه اندازه با تلاش‌های GenAI سفارشی خود فاصله دارند؟ آیا سازمان‌ها در واقع برنامه‌های هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌های اختصاصی خود به روش‌هایی که سوزن را حرکت می‌دهند، می‌سازند؟ چه نوع معماری مورد نیاز است؟

این سؤالات تعجب آور نیستند – طیف وسیعی از نظرات در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، از خوش بینی بی شرمانه تا بدبینی خسته کننده، آمیخته با تبلیغات زیاد.

دریافته‌ام که به روشن شدن وضعیت بازار GenAI در سه حوزه کمک می‌کند: آنچه بازار می‌خواهد ببیند، ترس از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، و آنچه (و چگونه) در سال 2024 اتفاق می‌افتد.

سه عامل موثر بر بازار GenAIسه عامل موثر بر بازار GenAI

همه چه می خواهند – و از چه می ترسند؟

GenAI در اواخر سال 2022 هنگامی که OpenAI ChatGPT را منتشر کرد در صحنه منفجر شد و نشان داد که این نوع فناوری چقدر می تواند قدرتمند و در دسترس باشد. هیجان در مورد پتانسیل مثبت هوش مصنوعی همه جا را فرا گرفته بود. به‌طور خلاصه، GenAI قرار بود در هر برنامه‌ای در هر شرکتی تزریق شود. سرمایه گذاران یک منحنی رشد مانند چوب هاکی را برای شرکت هایی که زیرساخت حمایت از GenAI را فراهم می کنند، متصور شدند.

از سوی دیگر، مخالفان، آینده ای دیستوپیایی هوش مصنوعی را متصور بودند که تلاقی بین “Westworld” و “Black Mirror” است. دیگران در مورد حباب هوش مصنوعی هشدار می دهند.

Source link