چرا صفحات وب از گزارش های کنسول جستجو ناپدید می شوند

جان مولر گوگل به سوالی درباره اینکه چرا هزار صفحه از انواع گزارشات Search Console حذف شده است ، پاسخ داد. وی در مورد نحوه گزارش کنسول جستجو در صفحات وب و اینکه ناشران هنگام ارزیابی این گزارشها در Search Console باید بر چه چیزی تمرکز کنند ، توضیح داد.

صفحات به طور مداوم از گزارش های کنسول جستجو حذف می شوند

فردی که این س askingال را مطرح می کرد نگران بود که چرا کنسول جستجو به طور پیوسته در صفحات کمتر گزارش می دهد.

هنگامی که او به گزارش های مختلف نگاه می کرد ، کنسول جستجو فقط گزارش هایی را برای صفحات وب کمتر و کمتر نشان می داد.

س askedال مطرح شده:

“بنابراین ما در گزارش استفاده از تلفن همراه در Search Console شاهد کاهش آهسته صفحات دوستدار موبایل هستیم.

ما همچنین شاهد کاهش صفحاتی هستیم که در گزارش Core Web Vitals وجود دارد ، و همچنین پیشرفت های دیگر مانند قطعات مرور و همه این نوع مطالب.

در طول یک ماه یا یک ماه و نیم حدود هزار صفحه وجود دارد.

من … می خواهم بدانم … آیا این به طور بالقوه یک موضوع خزنده است؟ کجا باید اینجا را جستجو کنم؟

آنها به عنوان خطا یا هر چیزی ظاهر نمی شوند.

آنها فقط از این گزارش صرف نظر می کنند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

چه گزارش های خاصی از کنسول جستجو نشان می دهد

جان مولر توضیحی درباره آنچه Search Console برای تولید این گزارش ها انجام می دهد و چرا تعداد صفحات گزارش شده ممکن است کاهش یابد ، ارائه کرد.

جان مولر پاسخ داد:

“اساساً آنچه برای این گزارش ها اتفاق می افتد این است که ما نمونه ای از URL های وب سایت شما را بررسی می کنیم.

بنابراین چیزی که در آن داشتن URL های کمتر در این گزارش ها به این معنی نیست که آدرس های اینترنتی دیگر بد یا مشکل ساز هستند. فقط ما آنها را بررسی نکردیم.

به ویژه برای گزارش های کلی ، که تا حدی مربوط به Core Web Vitals است ، گزارش AMP ، گزارش داده های ساختاریافته ، دوستی با تلفن همراه (من فکر می کنم) همچنین برای این گزارش ها فقط به نمونه ای نگاه می کنیم … و آن نمونه می تواند در طول زمان تغییر کند

بنابراین ممکن است اتفاق بیفتد که ما 200 آدرس اینترنتی سایت شما را در حال حاضر بررسی کنیم و سپس شاید در یکی دو ماه به بررسی 100 آدرس اینترنتی از وب سایت شما بپردازیم.

این بدان معنا نیست که تفاوت بد است.

فقط ما نمونه کوچکتری از URL های وب سایت شما را بررسی کردیم. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

بر آنچه گزارش می شود تمرکز کنید

مولر در ادامه به فرد توصیه کرد که با این گزارشات بهتر است بر روی موارد گزارش شده تمرکز کند و نگران تعداد صفحات گزارش شده نباشد.

مولر ادامه داد:

“معمولاً آنچه شما با این گزارش ها انجام می دهید این است که بیشتر به رابطه بین صفحات بد گزارش شده در آنجا و صفحات خوب توجه کنید.

اگر همه اینها بدون هیچ گونه خطایی گزارش شده است ، این بدان معناست که همه URL هایی که از سایت شما بررسی کرده ایم ، مشکلی ندارند. از این نظر خوب است.

اگر از طرف دیگر می بینید که نسبت خطاها با گذشت زمان افزایش می یابد ، این به نوعی علامت مشکلی است که ممکن است بخواهید به آن نگاه کنید.

اما تعداد مطلق URL هایی که ما در آنجا نشان می دهیم ، چیزی نیست که شما نیاز به انجام هرگونه اقدامی در مورد آن داشته باشید. “

گزارش های کنسول جستجوی Google

یک پاسخ جالب از جان مولر که ممکن است ناشران و SEO ها را نگران کند. اعداد نشان داده شده در برخی از گزارش های Search Console یک نمونه هستند و یک حساب کامل از تک تک صفحات وب سایت نیستند.

تمرکز بر موارد منفی گزارش شده و رفع آنها در صورت کشف ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استناد

چرا صفحات وب از گزارش های کنسول جستجو خارج می شوند

تماشا کنید که جان مولر در دقیقه 51:33 به این س answerال پاسخ می دهد

https://www.youtube.com/watch؟v=rCcDsmjn-SA