چرا بهینه سازی برای هدف جستجو مهم است

موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، اما استراتژی‌های سئو نتوانسته‌اند به آن ادامه دهند.

برای سال‌ها، ما برای انتخاب جستجوهای خاص برای هدف‌یابی به تحقیقات کلمات کلیدی تکیه کرده‌ایم. با این حال، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب اهداف اشتباه را اولویت بندی می کند.

تحقیقات کلمات کلیدی که به خوبی اجرا شود به شما کمک می کند تا یک استراتژی کلمه کلیدی متعادل برای بازار هدف و شخصیت های خود ایجاد کنید. کلمات کلیدی را که ترافیکی را جذب می کنند که به مشتری تبدیل می شود، اولویت بندی می کند.

با اجرای ضعیف، تحقیقات کلیدواژه بر روی جستجوهای با حجم بالا و با هدف کم به جای جستجوهای با قصد خرید که به احتمال زیاد تبدیل می شوند، تمرکز می کند.

کمپین های سئو متمرکز بر تبدیل برای هر موقعیتی مناسب نیستند. اما تبدیل باید هدف اصلی تجارت الکترونیک، مشاغل خدماتی، تولید سرنخ و هر کمپین سئو دیگری باشد که هدف آن تأثیرگذاری بر معیارهای کلیدی کسب و کار است.

تله تحقیق کلمه کلیدی

اغلب اوقات، بازاریابان کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را دنبال می‌کنند و در نتیجه فهرستی از کلمات کلیدی را ایجاد می‌کنند که صرفا مرتبط هستند اما تبدیل نمی‌شوند.

این تله تحقیق کلمه کلیدی است – تعقیب کلمات کلیدی مرتبط با حجم در حالی که هدف پشت جستجو را نادیده می گیرد.

سال ها پیش، من برای یک شرکت متخصص در رویدادهای تیم سازی کار می کردم. آنها یک برنامه به نام “یک آهنگ کانتری مانند تیلور سویفت بنویس” ارائه کردند. صفحه این سرویس ترافیک ارگانیک زیادی را جذب کرد. با این حال، اکثر بازدیدکنندگان ارگانیک اطلاعاتی در مورد موسیقی سوئیفت می خواستند، نه تیم سازی شرکتی.

سوئیفتی ها که از این سایت بازدید می کنند هرگز یک رویداد تیم سازی شرکتی را رزرو نمی کنند. آنها دقیقاً مخاطبان اشتباهی برای رویدادهای تیم سازی شرکتی هستند.

قطع ارتباط بین مخاطب و پیشنهاد آشکار است. با این حال، این قطع ارتباط اغلب کمتر آشکار است یا حتی توسط بازاریابان نادیده گرفته می شود.

تنها زمانی که مصرف کنندگان موتورهای مولد را برای جستجو، مانند Google AI Overviews و Perplexity.ai بکار می گیرند، تله تحقیق کلمه کلیدی خطرناک تر می شود.

تحقیقات کلمات کلیدی بیش از حد ارزیابی شده است

موتورهای جستجوی اولیه به سادگی به دنبال کلمات کلیدی در صفحات وب می گشتند – لیستی از صفحاتی که کلمات کلیدی را ذکر می کردند را برمی گرداند.

موتورهای جستجوی مدرن بسیار پیچیده تر هستند. آنها روابط بین قصد جستجوگر و صفحاتی را که به بهترین وجه آن هدف را برآورده می کنند، درک می کنند.

زمان آن رسیده است که روش‌های سئو، از جمله تحقیقات کلمات کلیدی را که برای نسل اول موتورهای جستجو توسعه داده شده است، مدرن کنیم.

به عنوان مثال، ما به بانکی توصیه کردیم که حساب‌های صندوق توصیه شده توسط اهداکنندگان (DAF) را ارائه می‌دهد. DAF به اهداکنندگان ثروتمند اجازه می دهد تا کسر مالیات برای کمک های خیریه را تسریع بخشند.

پس از تحقیقات کلیدواژه، بانک می‌خواست کلمه کلیدی “صندوق کمک مالی” را هدف قرار دهد.

این کلمه کلیدی به معنای وسیع مرتبط است. اما چه کسی این کلمه کلیدی را جستجو می کند؟ و مهمتر از همه، آنها به دنبال چه هستند؟

ما کمی تحقیق کردیم. معلوم می شود که آنها به دنبال این هستند:

  • اطلاعات کلی در مورد DAF ها
  • CPA که DAF ها را درک می کند.
  • چگونه با DAF اظهارنامه DIY taw خود را ثبت کنیم.
  • یک حساب صندوق توصیه شده توسط اهداکنندگان.

این بانک باید جستجوگرانی را که به دنبال افتتاح حساب صندوق توصیه شده توسط اهداکنندگان هستند، هدف قرار دهد. این کلمات کلیدی توسط افرادی که قصد افتتاح حساب DAF را دارند جستجو می شوند. در عوض، اکثریت قریب به اتفاق جست و جوهایی که بانک می خواست هدف قرار دهد، قصد افتتاح حساب نداشتند.

کلمات کلیدی بهتری مانند “باز کردن یک حساب صندوق با توصیه کمک کننده” وجود دارد که احتمال بیشتری برای ایجاد ترافیک با ارزش بالا دارد. با این حال، حجم جستجوی آنها بسیار کمتر از “صندوق کمک کننده” و رقابت بالاتر است.

عمیق تر حفاری کنید: فراتر از حجم جستجو: تحقیق در مورد کلمات کلیدی آینده برای سئو

جایگزینی ارتباط به جای قصد

بسیاری از بازاریابان رابطه بین ارتباط و قصد را اشتباه درک می کنند.

ارتباط و هدف هر دو مهم هستند، اما اولویت بندی هدف برای جذب ترافیک واجد شرایط برای تبدیل شدن به مشتریان بسیار مهم است.

کلمات کلیدی هر دو مرتبط هستند و قصد هدف جستجو به ارتباط مرتبط است، اما مفهومی کاملا متفاوت است.

ارتباط شباهت بین کلمات کلیدی و محتوا یا محصولاتی است که ارائه می دهید. قصد حرکتی است که جستجوگر را به مرحله بعدی در سفر خود می برد.

Intent مسیر جستجو را توصیف می کند. آنچه را که جستجوگر می‌خواهد با جستجو به دست آورد را نشان می‌دهد.

شتاب پشت جستجو هم نعمت است و هم لعنت. اگر محتوای شما هدف را برآورده کند، شتاب بازدیدکننده را به مرحله بعدی در فرآیند خرید سوق می دهد. اگر محتوای شما هدف را برآورده نمی کند، شتاب تغییر جهت جستجوگر را دشوار می کند.

هدف جستجو نشان می دهد که چه نتایج پس از جستجو ممکن است.

درک نتایج احتمالی جستجو بسیار مهم است. برای مثال، بعید است که طرفداران تیلور سویفت رویدادهای تیم سازی شرکتی را رزرو کنند. احتمال خرید بلیط کنسرت بیشتر است.

ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط کمک می کنند. با این حال، آنها راهنمایی کمتری برای انتخاب کلمات کلیدی با هدف درست ارائه می دهند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه تحقیق کلمات کلیدی شکست می خورد

مانند بسیاری از بازاریابان، شما احتمالاً کمپین های سئوی خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنید. شما فهرست کاملی از عبارات مرتبط را تهیه کرده و آنها را بر اساس حجم جستجو و رقابت اولویت بندی می کنید.

بیایید شفاف باشیم. در حالی که مهم است که ارتباط، حجم و رقابت کلمات کلیدی را در نظر بگیرید، این رویکرد می تواند شما را گمراه کند و هدف گذاری کمپین سئوی شما را کم رنگ کند.

معیارهای انتخاب کلید واژه چگونه می تواند شما را گمراه کند:

  • ارتباط: کلمات کلیدی مرتبط ممکن است توسط بهترین مشتریان شما با قصد خرید جستجو نشوند. آنها ممکن است فقط مرتبط باشند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “اسکی” برای یک سایت تجارت الکترونیک فروش اسکی و یک پیست اسکی مرتبط است.
  • حجم جستجو: بسیاری از مقاصد مختلف اغلب کلمات کلیدی با حجم بالا را هدایت می کنند. حجم جستجوی واقعی برای هدف مورد نظر شما گاهی کسری ناچیز از حجم کل کلمه کلیدی است.
  • رقابت: رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی دشوار است. اما کلمات کلیدی رقابتی دقیقاً به این دلیل رقابتی هستند که به خوبی تبدیل می شوند. برعکس، کلمات کلیدی کم رقابت معمولاً به خوبی تبدیل نمی شوند.

تحقیق کلمات کلیدی چالش برانگیزتر از آن چیزی است که اکثر بازاریابان فکر می کنند. اگر این معیارها به درستی اعمال نشود، می تواند شما را به بیراهه بکشاند.

شما باید به طرز ماهرانه‌ای بین میزان ارتباط، حجم و رقابت تعادل برقرار کنید تا از دام تحقیق کلمه کلیدی جلوگیری کنید. در غیر این صورت، ممکن است منابع قابل توجهی را برای بهینه سازی محتوای سئو برای کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک می شوند، سرمایه گذاری کنید.

رفع تحقیق کلمات کلیدی با هدف

بسیاری از کمپین های سئو از همان ابتدا محکوم به فنا هستند، به خصوص زمانی که بازاریابان قبل از شناسایی اهداف جستجویی که به احتمال زیاد تبدیل می شوند، کلمات کلیدی را انتخاب می کنند.

کمپین سئوی خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع نکنید.

با تحقیقات مشتری شروع کنید.

قبل از انتخاب کلمات کلیدی، باید اهداف جستجوی بهترین مشتریان خود و اینکه کدام یک از این اهداف بیشتر تبدیل می شوند را درک کنید.

ترتیب عملیات ضروری است: اهداف جستجو را شناسایی کنید، سپس کلمات کلیدی را انتخاب کنید

از هدف جستجو به عنوان فیلتر استفاده کنید. کلمات کلیدی با هدفی که با اهداف جستجوی مورد نظر شما مطابقت دارند انتخاب کنید.

هنگامی که هدف جستجوی مشتریان خود را درک کردید، می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید و محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجوی مشتریان شما همسو باشد. شما باید اهدافی را انتخاب کنید که بتوانید با محتوا یا محصول راضی کنید.

کمپین سئوی خود را با جمع‌آوری بینش مشتری از مکالمات مشتریان، تماس‌های فروش یا رسانه‌های اجتماعی شروع کنید تا بفهمید:

  • سفر مشتری
  • سوالاتی که مشتریان شما می پرسند
  • اطلاعاتی که مشتریان شما به آن نیاز دارند
  • چه چیزی باعث می شود مشتریان تبدیل شوند

این بینش ها به شما کمک می کند بفهمید که مشتریان شما هنگام تصمیم گیری برای خرید چه اطلاعاتی را جستجو می کنند. اینها اهداف جستجویی هستند که باید هدف قرار دهید.

در اینجا یک رویکرد بهتر برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  • با تحقیقات مشتری شروع کنید
  • نقشه سفر مشتری
  • اهداف جستجو را شناسایی کنید
  • کامپایل کلمات کلیدی مرتبط
  • لیست کلمات کلیدی را بر اساس قصد فیلتر کنید
  • برای هر هدف محتوا تولید کنید

اولویت دادن به هدف جستجو بر کلمات کلیدی منجر به محتوای مؤثرتری می شود که مستقیماً با نیازهای مخاطبان شما صحبت می کند و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو: 19 نکته عملی

سئو متمرکز بر تبدیل

تحقیقات سنتی کلمات کلیدی شامل بهینه سازی معیارهایی است که می تواند شما را گمراه کند.

کمپین های سئوی هدفمند، محتوا و پیام برند را به مشتریانی که به طور فعال در مورد خرید تحقیق می کنند، ارائه می دهند. هدف گذاری دقیق کمپین باعث بهبود تبدیل می شود.

تمرکز بر قصد، مزایایی فراتر از افزایش رتبه و ترافیک دارد:

  • نرخ تبدیل بالاتر: هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف بالا، نرخ تبدیل ارگانیک را با ارائه محتوایی به بازدیدکنندگان که درخواست آنها را برآورده می کند، بهبود می بخشد.
  • کارایی بازاریابی: تمرکز توجه بر جستجوگرانی که به طور فعال محصولات شما را جستجو می کنند، منابع صرف شده برای محتوای هدفمند را کاهش می دهد.
  • بینش های بین کانالی: تجزیه و تحلیل هدف جستجو بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار مشتری ارائه می دهد که می تواند در تمام کانال های بازاریابی شما و نه فقط SEO اعمال شود.

کمپین های سئو با تاثیر بالا برای تبدیل و فروش بهینه می شوند، نه فقط رتبه بندی و ترافیک. آنها با هدف قرار دادن اهداف جستجو در ابتدا و کلمات کلیدی در مرحله بعدی، فراتر از ارتباط، حجم و رقابت کلمات کلیدی نگاه می کنند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

Source link