چرا باید HTML معنایی را برای سئو در نظر بگیرید؟

افزایش استفاده از درک زبان در موتورهای جستجو، محتوای نوشتاری را در اولویت قرار داده است که بر اساس موضوعات و موضوعات فرعی سازماندهی شده است و پیام را به گونه ای بدون ابهام منتقل می کند. HTML معنایی دقیقاً برای موتورهای جستجو مشخص می کند که محتوایی که می خواهید ایندکس شود در یک صفحه وب کجاست، به همین دلیل است که باید برای سئو و دسترسی به وب سایت در نظر گرفته شود.

برای روشن بودن، HTML معنایی یک عامل رتبه بندی نیست. این فقط چیزی است که تشخیص محتوای اصلی یک صفحه وب را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند، که چیز بسیار خوبی است.

تمرکز موتورهای جستجو بر محتوای اصلی

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بین سه نوع محتوا در یک صفحه وب تمایز قائل می شود:

  1. محتوای اصلی
  2. مطالب تکمیلی
  3. محتوای تبلیغاتی

محتوای اصلی

محتوای اصلی چیزی است که موتورهای جستجو می خواهند فهرست و رتبه بندی کنند.

مطالب تکمیلی

محتوای تکمیلی مفید است، مانند ناوبری سایت، اما چیزی نیست که موتورهای جستجو به نمایه سازی علاقه دارند.

محتوای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی نیز چیزی نیست که موتورهای جستجو برای خزیدن از یک صفحه وب بازدید کنند.

HTML معنایی به صفحات وب کمک می کند تا به هدف خود دست یابند

تمایز بین محتوای اصلی و دو نوع دیگر محتوا در این است که محتوای تکمیلی و تبلیغاتی به دستیابی به هدف صفحه وب کمک نمی کند.

فقط محتوای اصلی به یک صفحه وب کمک می‌کند تا به هدف خود برسد و طبق دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو، آنهایی هستند که امتیاز کیفیت صفحه بالاتری را توسط رتبه‌دهندگان دریافت می‌کنند.

در حالی که احتمالاً این یک سیگنال رتبه بندی نیست، ایجاد محتوای اصلی که به هدف صفحه وب دست می یابد همچنان هدفی است که هر ناشر و سئو باید برای رسیدن به آن تلاش کند.

راهنمای رتبه‌بندی‌ها در همان ابتدای قسمت 1 بیان می‌کند:

یک کار رتبه‌بندی کیفیت صفحه (PQ) شامل یک URL و یک شبکه برای ثبت مشاهدات شما هنگام کاوش در صفحه فرود و وب‌سایت مرتبط با URL است.

هدف از رتبه‌بندی PQ ارزیابی میزان موفقیت صفحه به هدف خود است.

کلید دستیابی به هدف در محتوای اصلی است. HTML معنایی چیزی است که به خزنده موتور جستجو کمک می کند تا محتوای اصلی را به صفر برساند.

مفهوم ساختار صفحه – HTML معنایی

قانون شماره یک سئو این است که صفحات وب را برای موتورهای جستجو آسان کند.

HTML معنایی می تواند اساسی ترین سطح محتوای صفحه وب باشد که بر اساس آن ساختار کل صفحه وب می تواند به طور منظم در سه بخش (محتوای اصلی، محتوای تکمیلی و محتوای تبلیغاتی) سازماندهی شود.

وقتی در مورد HTML معنایی صحبت می کنیم، در مورد معنای کلمات صحبت نمی کنیم. در زمینه HTML، کلمه “معنای” در مورد معنای یک صفحه وب است که به اجزای سازنده تقسیم می شود.

درست مانند بدنی که از سر، تنه، بازوها و پاها ساخته شده است، صفحه وب نیز مجموعه ای از قطعات است.

ساختار معمولی یک صفحه وب به صورت زیر است:

  • سربرگ (قسمت بالایی با لوگو)
  • جهت یابی
  • محتوای اصلی
  • پاورقی

آیا بخشی را می بینید که محتوای اصلی نام دارد؟ این قسمتی است که موتورهای جستجو هنگام نمایه سازی یک صفحه وب بیشتر به آن علاقه دارند. این بخشی است که دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجو به آن اشاره دارد.

هنگام نمایه سازی یک صفحه وب، موتورهای جستجو به بخش های ناوبری، پاورقی، تبلیغات، نوارهای کناری یا هدر اهمیتی نمی دهند. آنها به ایندکس کردن محتوای اصلی اهمیت می دهند.

HTML معنایی دقیقاً به موتورهای جستجو می گوید که محتوای اصلی کجاست تا نمایه ساز بتواند آن را بگیرد و رتبه بندی کند.

این
عنصر HTML

گفتن یک موتور جستجو برای فهرست کردن چه محتوایی در یک صفحه وب به آسانی استفاده از آن است

عنصر HTML.

این

عنصر دارای یک تگ باز (
) برای مشخص کردن جایی که محتوای اصلی شروع می شود.

و دارای یک تگ بسته شدن (

) برای مشخص کردن جایی که محتوای اصلی به پایان می رسد.

یک صفحه وب فقط می تواند یک صفحه داشته باشد

بخش.

در قسمتی که محتوای اصلی شما شروع می شود، کافی است آن را رها کنید

عنصر سپس از HTML پایانی استفاده کنید
عنصر، برای نشان دادن جایی که بخش اصلی محتوا به پایان می رسد.

این باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی به محتوای اصلی برسند و آن را فهرست کنند.

عالیه درسته؟ خوب، حتی بهتر می شود.

چند عنصر HTML معنایی دیگر برای تقسیم یک صفحه به اجزای سازنده وجود دارد.

این

عنصر را می توان برای نشان دادن ناحیه ای در بالای صفحه که لوگو و شاید یک نوار جستجو در آن قرار دارد استفاده کرد. این بخشی است که معمولاً بالای ناحیه ناوبری است. این

عنصر همچنین می تواند برای قرار دادن سرفصل ها (H1، H2، و غیره) استفاده شود، اما این واقعا ضروری نیست.

این