هنگامی که یک پست یا صفحه می نویسید، به شما توصیه می کنیم از عبارت کلیدی تمرکز خود در مقدمه خود استفاده کنید. چرا؟ به طور خلاصه: ذکر عبارت کلیدی تمرکز خود در مقدمه، یافتن محتوای شما را برای خوانندگان و موتورهای جستجو آسان تر می کند. و بفهمید در مورد چیست. در این پست به طور عمیق توضیح خواهیم داد که چرا ذکر این موضوع بسیار مهم است. و همچنین به شما خواهیم گفت که Yoast SEO چگونه است، افزونه وردپرس ما و همچنین برنامه Shopify ما می تواند به شما کمک کند!
آیا برای عبارت کلیدی در ارزیابی مقدماتی در Yoast SEO چراغ قرمز یا نارنجی دریافت کردید؟ در اینجا، ما توضیح میدهیم که چک چه کاری انجام میدهد، و چگونه میتوانید معرفی خود را بهبود بخشید و چراغ سبز دریافت کنید.
عبارت کلیدی فوکوس چیست؟
عبارت کلیدی فوکوس عبارتی است که می خواهید پست یا صفحه شما برای آن رتبه بندی شود.
فرض کنید می خواهید پستی در مورد طرز تهیه پیش غذای خمیر ترش بنویسید. برای یافتن عبارت کلیدی بهینه، باید کمی تحقیق کنید و کشف کنید که مردم به دنبال چه هستند و از چه کلماتی استفاده می کنند. این شانس شما را برای پیدا شدن افزایش می دهد. در نهایت، ممکن است با یک عبارت کلیدی مانند “مخمیر مایه شروع بسازید” پایان دهید. سپس، زمانی که مردم دستورالعملهایی را در مورد نحوه ساخت آن جستجو میکنند، ممکن است پست شما را در نتایج جستجوی Google بیابند (البته بستگی به کاری که رقیب انجام میدهد).
متن های خود را با عبارت کلیدی فوکوس شروع کنید
نوشتن یک مقدمه خوب و آموزنده بسیار مهم است. تنها با چند خط، باید توجه خوانندگان خود را جلب کنید و آنها را به ماندن در صفحه خود تشویق کنید. شایان ذکر است که اکثر مردم به جای خواندن صفحات با دقت کامل، صفحات را اسکن می کنند. بنابراین اگر عبارت کلیدی فوکوس خود را در ابتدا وارد کنید، درک مطلب صفحه شما را برای خوانندگان آسانتر میکنید.
موتورهای جستجو چطور؟
خوانندگان تنها کسانی نیستند که باید با مقدمه آن را جلب کنید. موتورهای جستجو نیز دوست دارند مقدمه ها را “خواندن” کنند. بنابراین اگر عبارت کلیدی تمرکز خود را در ابتدای متن خود وارد کنید، سرنخ هایی در مورد موضوع پست خود به موتورهای جستجو می دهید. علاوه بر این، گاهی اوقات گوگل از اولین پاراگراف شما برای ایجاد توضیحات متا استفاده می کند. بنابراین با درج عبارت کلیدی فوکوس در ابتدا لطف بزرگی به خود خواهید کرد.
به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، درست است؟ به سادگی عبارت کلیدی فوکوس را در ابتدا اضافه کنید، و کارتان تمام است. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد! نحوه نوشتن بقیه مقدمه نیز حیاتی است. بنابراین بیایید ببینیم Yoast SEO چگونه می تواند به شما کمک کند و چه کاری باید انجام دهید.
Yoast SEO چگونه به شما کمک می کند؟
Yoast SEO همراه با یک عبارت کلیدی در مقدمه بررسی. بنابراین، چگونه کار می کند؟ بعد از اینکه به Yoast SEO گفتید عبارت کلیدی تمرکز شما چیست، این بررسی اسکن می کند تا ببیند آیا آن را در مقدمه متن خود قرار داده اید یا خیر.
ترجیحاً باید از عبارت کلیدی تمرکز خود در همان جمله اول استفاده کنید تا موضوع خود را بلافاصله روشن کنید. اما این نیز مهم است که متن شما جریان طبیعی داشته باشد، بنابراین سعی کنید چیزی را مجبور نکنید. Yoast SEO Premium (برای وردپرس) همچنین به شما امکان می دهد مترادف عبارات کلیدی را اضافه کنید و این مترادف ها را هنگام تجزیه و تحلیل معرفی شما در نظر می گیرد.
از کجا می توانم چک عبارت کلیدی را پیدا کنم؟
چک بخشی از تب تجزیه و تحلیل SEO در نوار کناری Yoast SEO و کادر متا در پایین ویرایشگر پست شما است.
اگر چراغ چک عبارت کلیدی من نارنجی یا قرمز باشد چه؟
اگر چراغ چک قرمز یا نارنجی است، ممکن است به دلایل زیر باشد:
- شما موضوع خود را ذکر کرده اید، اما عبارت کلیدی فوکوس خود را ذکر نکرده اید.
- شما برای جلب توجه با یک حکایت شروع کردید، اما این حکایت شامل عبارت کلیدی تمرکز شما نمی شود.
- شما عبارت کلیدی خود (یا مترادف های آن) را ذکر کرده اید، اما نه در همان جمله.
- شما در مقدمه از یک مترادف برای عبارت کلیدی خود استفاده کرده اید، اما به Yoast SEO Premium نگفته اید که مترادف آن است.
Yoast SEO زمانی به شما چراغ سبز نشان می دهد که فکر می کند با عبارت کلیدی تمرکز در مقدمه کار خوبی انجام داده اید.
چگونه می توانید مقدمه های خوبی بنویسید که شامل عبارت کلیدی تمرکز باشد؟
سوال عالی! یک پاراگراف و مقدمه خوب با یک جمله اصلی شروع می شود که جمله ای است که مهمترین پیام آن پاراگراف را در بر می گیرد. اگر می توانید، عبارت کلیدی تمرکز خود را به آن جمله اصلی اضافه کنید. بعد، از بقیه پاراگراف برای بحث در مورد آنچه که خوانندگان می توانند از پست انتظار داشته باشند استفاده کنید. همچنین می توانید هدف پست را ذکر کنید و ساختار خود را در مقدمه توضیح دهید.
و فراموش نکنید که مخاطبان شما فقط شامل بازدیدکنندگان بازگشتی نیستند که با داستان ها و محصولات شما آشنا هستند. همیشه دیدگاه یک بازدیدکننده جدید را در نظر بگیرید. از خود بپرسید: آیا معرفی من به بازدیدکنندگان جدید سرنخ کافی در مورد موضوع پست من می دهد؟
در موضوع بمانید
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید: مختصر و دقیق باشید. سعی کنید سرگردان نباشید یا شروع به نوشتن در مورد یک موضوع نامربوط نکنید. یکی از راههای جلوگیری از انحراف بیش از حد، استفاده از سبک نوشتن هرم معکوس است. این روش شما را تشویق می کند که فوراً به اصل موضوع بپردازید. خوانندگان شما از آن سپاسگزار خواهند بود.
اگر در ابتدا نتوانید از عبارت کلیدی استفاده کنید چه؟
گاهی اوقات، در همان ابتدا نمی توانید از عبارت کلیدی فوکوس استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید توجه خوانندگان خود را با یک حکایت یا یک سوال جلب کنید. در چنین مواردی، در اسرع وقت با عبارت کلیدی تمرکز خود دنبال کنید. به این ترتیب، شما همچنان مشخص می کنید که صفحه یا پست شما در مورد چیست.
زیاده روی نکنید
مراقب باشید در استفاده از عبارت کلیدی خود زیاده روی نکنید، زیرا می تواند متن شما را تکراری کند. خوشبختانه، Yoast SEO Premium می تواند به شما در جلوگیری از این امر کمک کند! اگر از قابلیتی استفاده کنید که به شما امکان می دهد مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط را اضافه کنید، افزونه می تواند آنها را تشخیص دهد و در تجزیه و تحلیل معرفی شما بگنجاند. اگر نور نارنجی یا قرمز را می بینید، ممکن است از عبارت کلیدی خود بیش از حد استفاده کرده باشید.
نکته: Yoast SEO Premium همچنین به شما امکان دسترسی به تمام دورههای SEO ما از جمله دوره کپینویسی SEO را میدهد. این دوره می تواند به شما کمک کند مقدمه و متون عالی بنویسید که شامل عبارت کلیدی تمرکز شما باشد.
به Premium بروید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید!
باز کردن قفل بسیاری از ویژگی ها و با افزونه Yoast SEO Premium به تمام دوره های SEO ما دسترسی پیدا کنید:
بهترین هارا برای آخر بگذار
آیا هنوز در تلاش برای ارائه معرفی خود هستید؟ جای نگرانی نیست. لازم نیست ابتدا مقدمه را بنویسید! حتی ممکن است نوشتن پس از اتمام کامل پست آسان تر باشد. چرا؟ زیرا شما ایده بهتری از زاویه و محتوای پست خواهید داشت، که نوشتن یک مقدمه عالی و فریبنده را که به طرز ماهرانه ای شامل عبارت کلیدی تمرکز شما باشد، آسان تر می کند.
برای نوشتن یک مقدمه خوب برای پست خود به راهنمایی نیاز دارید؟ ما همچنین یک پست فوق العاده کاربردی با دستور العمل برای معرفی عالی نوشته ایم!
نتیجه
در این پست، یاد گرفتید که این یک تمرین خوب سئو است که عبارت کلیدی تمرکز خود را در مقدمه خود قرار دهید. البته، فقط افزودن عبارت کلیدی کار چندانی انجام نمی دهد، مگر اینکه کل مقدمه (و پست) شما به خوبی نوشته شده باشد. بنابراین یک مقدمه جذاب چگونه به نظر می رسد؟ مختصر است و خواننده را بلافاصله با موضوع آشنا می کند. از طرف دیگر، به سؤالی که خواننده ممکن است داشته باشد پاسخ می دهد. بنابراین، برای نوشتن مقدمه های عالی وقت بگذارید. هم برای مخاطبان شما و هم برای گوگل. ارزشش را خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی برای SEO Copywriting »