آیا تا به حال فکر کرده اید که گوگل چگونه با جادو می داند که به دنبال چه چیزی می گردید ، حتی اگر پرسش جستجوگر شما دارای غلط نوشتاری باشد؟
با یک از هر ده سوال جستجو اشتباه املایی و کلمات جدید به طور مداوم پرچم گذاری می شوند ، Google یک الگوریتم کامل دارد که برای پیمایش اشتباهات املایی اختصاص یافته است.
چگونه Google اشتباهات هجی را طبقه بندی می کند
اولین کاری که هوش مصنوعی گوگل انجام می دهد وقتی با واژه غلط املایی روبرو می شود ، دسته بندی آن است:
اشتباه لغزش انگشت – Google بیش از 10،000 مورد اشتباهات لغزش انگشتی را برای سeriesالهایی مانند “Youtube” مشاهده می کند. کاربران می دانند که چگونه آن را هجی کنند ، اما شاید یک حرف نادرست باشد. به عنوان مثال ، به جای فشار دادن “t” در “Youtube” ، روی حرف کنار آن ضربه بزنید.
اشتباه مفهومی – همچنین به عنوان “هجی های بهترین تلاش” شناخته می شود ، این زمانی است که کاربر نمی داند چگونه یک کلمه را هجی کند و در بهترین حدس خود تایپ می کند.
رویکرد قبلی Google به سوالات جستجو اشتباه املایی
از لحاظ تاریخی ، گوگل برای رمزگشایی از معنی کلمه کاربر برای رمزگشایی به طراحی صفحه کلید متکی بود:
“اگر سعی کردید” u “را تایپ کنید اما اشتباهی مرتکب شوید ، سیستم های ما دریافتند که به احتمال زیاد” y “را تایپ کرده اید تا” z “زیرا” y “در صفحه کلید استاندارد انگلیسی زبان مجاور” u “است.”
Google با نزدیکترین نامه به نامه ای که تایپ کرده اید شروع می کند و با استفاده از نامه مجاور و سپس نامه بعد از آن ، نامه ای را که متناسب با آن است پیدا می کند.
جالب اینجاست که این روش نه تنها اشتباهات لغزش انگشتان را برطرف می کند بلکه به کار در خطاهای مفهومی نیز کمک می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
چگونه یادگیری عمیق رویکرد Google به واژه های غلط را تغییر داده است
در 15 اکتبر 2020 ، Google الگوریتم جدیدی را معرفی کرد که از آن به عنوان:
“یک پیشرفت بیشتر در هجی نسبت به تمام پیشرفتهای ما در پنج سال گذشته.”
نتیجه؟
در آن زمان ، در حال یافتن نتایجی بود که کاربر در کمتر از سه میلی ثانیه به دنبال آن بود.
امروز؟
این الگوریتم مدل هایی با بیش از 680 میلیون پارامتر را در کمتر از دو میلی ثانیه اجرا می کند.
به جای استفاده از رویکرد صفحه کلید قبلی ، الگوریتم جدید از زمینه استفاده می کند تا بفهمد منظور کاربر برای تایپ چیست.
این رویکرد جدید توسط:
- ارزیابی کل سeryال ، نه فقط کلمه نادرست.
- به دنبال کلمات جایگزین متناسب با سال کلی هستید.
- ارائه نتایج جستجو بر اساس “بهترین تناسب”.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی Google نتیجه آنچه را که شما فکر می کنید نتیجه می گیرد ، یک یادداشت در زیر نوار جستجو پرچم گذاری می شود تا به شما اطلاع دهد و همچنین به شما امکان می دهد نتایج جستجو را برای جستجوی اصلی مشاهده کنید:
آیا توجه کرده اید که بعضی اوقات هنگام جستجو ، یادداشت کوچکی در زیر نوار جستجو ظاهر می شود و از شما می پرسد که منظور شما اصطلاح خاصی است:
گوگل این کار را وقتی انجام می دهد که ایده خوبی نسبت به منظورتان داشته باشد اما 100٪ مطمئن نباشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نحوه پاسخ شما به این یادداشت ها مستقیماً بر الگوریتم تأثیر می گذارد ، زیرا Google از این سیگنال ها برای ادامه آموزش هوش مصنوعی استفاده می کند.
بنابراین ، دفعه بعدی که هنگام جستجوی گوگل اشتباه املایی انجام دادید ، به یاد داشته باشید که این خطا هدفی بیشتر از آزار دهنده بودن دارد.