چرا استراتژی های داده در شرکت ها شکست می خورند – و مدیران عامل چگونه می توانند آنها را برطرف کنند

یک استراتژی داده محکم برای موفقیت کسب و کار در دنیای داده محور امروزی حیاتی است. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا استراتژی‌های داده‌ای خود را عملی کنند، که منجر به از دست رفتن فرصت‌ها، هدر رفتن منابع و رشد رکود می‌شود. چه مشکلی پیش می‌آید، و مدیران اجرایی چگونه می‌توانند مشکل را برطرف کنند؟

این مقاله به بررسی مشکلات رایج استراتژی‌های داده می‌پردازد و گام‌های عملی را برای مدیران عامل ارائه می‌کند تا تیم‌های خود را همسو کنند، اولویت‌های واضحی را تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که استراتژی داده‌های آنها تأثیر واقعی کسب‌وکار را ارائه می‌کند.


درک چشم انداز داده، استراتژی و محصولات

قبل از بحث در مورد اینکه چرا استراتژی های داده شکست می خورند، تمایز بین آنها بسیار مهم است دید داده، استراتژی داده، و محصولات داده. هر کدام از اینها نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و به رویکردهای رهبری متفاوتی نیاز دارند.

داده ویژن

این دید داده این آرزوی بلندمدت برای چگونگی استفاده از داده ها در شرکت است و به عنوان ستاره شمالی هدایت کننده ابتکارات داده سازمان است.

باید به طور خلاصه بیان شود:

  • چگونه توابع مختلف با داده ها تعامل خواهند داشت
  • معماری پلت فرم داده
  • اندازه مورد انتظار داده ها در آینده
  • ادغام با فناوری های نوظهور (مانند LLM)

چشم انداز داده شما باید الهام بخش تیم داده و ذینفعان تجاری باشد. این یک روایت استراتژیک است که تصویری از اینکه سازمان در چه مسیری قرار دارد از نظر …

Source link