چت ربات‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مراکز داده را کوچک‌تر و پرسنل بهتر کنند | دانش مرکز داده

سرمایه‌گذاران خطرپذیر تنها کسانی نیستند که بر روی هوش مصنوعی مولد (AI) سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بزرگ بعدی در فناوری باشند. رهبران مرکز داده نیز همینطور هستند که می بینند چت بات ها به عنوان چیزی فراتر از یک منطقه فوق العاده جذاب هستند از هوش مصنوعی مولد آماده است با توجه به معیارهای اشتغال و پایداری، عملیات را لاغرتر کنید.

چت بات ها از اولین موج در سال 2016 که این ابزار منجر به ایجاد رابط های خسته کننده شد، پیشرفت های مداوم و گسترده ای داشته اند. مایکروسافت چت بات خود را در توییتر منتشر کرد. تای به سرعت خبرساز شد. ظرف 16 ساعت پس از استقرار، ربات چت 95000 بار توییت کرد و درصد بالایی از توییت‌های حاوی پیام‌های توهین‌آمیز و توهین‌آمیز بود.

با این حال، چت ربات امروزی قادر به ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و پاسخ‌های جانبدارانه است. سرمایه‌گذاری‌های سنگین در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) به این معناست که چت‌ربات‌ها می‌توانند بیشتر از تقلید از تعامل انسانی و ارائه پاسخ‌های مصنوعی انجام دهند. Beerud Sheth، بنیانگذار و مدیر عامل Gupshupسرویسی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد ربات‌های چت را برای برنامه‌های پیام‌رسانی مختلف بسازند و مستقر کنند، می‌گوید «فرصت‌های گسترده‌تری» برای مراکز داده وجود دارد.

“اکنون می تواند به سوالات بسیار خاص پاسخ دهد “چه اتفاقی برای سرور یا سرویس من افتاده است؟” یا «کی برمی گردد؟» شث گفت. “(Chatbot) توانایی زبان GPT-3 را دارد، اما همچنین اطلاعات دقیقی دارد که از مرکز داده آنجا برای پاسخ به این سوالات می‌آید.”

راش طلای چت بات

به لطف استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) – دستکاری خودکار زبان طبیعی – بیشتر ربات‌های گفتگوی مدرن می‌توانند ورودی و هدف کاربر را ترسیم کنند، پیام را طبقه‌بندی کنند و پاسخ انسانی مناسب را آماده کنند. NPL فرصت‌های زیادی را برای استفاده از چت‌بات‌ها در مراکز داده باز می‌کند، به‌ویژه اکنون که چت‌بات‌ها قطعات چندمنظوره‌ای از نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی هستند که ماشین را قادر می‌سازد نه تنها واکنش نشان دهد، بلکه درک کند.

در گزارش جدید تحقیقات بازار که توسط Global Market Estimates منتشر شده است، انتظار می‌رود بازار چت بات‌ها با یک نرخ رشد کند CAGR 25.2٪ از 2023 تا 2028 در حین ضربه زدن 10.5 میلیارد دلار تا سال 2026. صنعت NLP؟ یک امیدوار کننده 26.4 میلیارد دلار تا سال 2024 پیش بینی می شود. داستان های موفقیت آمیز شامل چت بات ها در صنایع دیگر پیش بینی نیستند. آنها یک واقعیت هستند

شث اضافه می‌کند که هوش مصنوعی مکالمه‌ای می‌تواند به طور چشمگیری هزینه‌های عملیاتی مرکز داده را کاهش دهد، زیرا چت‌بات‌ها می‌توانند واضح و دقیق باشند.

هر زمان که بحرانی رخ می دهد یا اتفاقی می افتد، باید مجموعه ای کامل از چیزها مانند دست های راه دور داشته باشید، باید افرادی را داشته باشید که خیلی سریع پاسخ دهند، در دسترس باشند و من فکر می کنم بسیاری از آن ها می توانند به طور کامل یا کاملاً خودکار و با هوش مصنوعی گسترش یابند. شث گفت دانش مرکز داده.

مراکز داده حتی مجبور نیستند برای ایجاد ربات چت خود به بازیکنان اصلی مانند آمازون، گوگل، Acuvate یا OpenAI تکیه کنند. آنها می توانند خود را ایجاد کنند و وابستگی به نیروی کار اختصاص داده شده را کاهش دهند. شرکت ها می توانند از یک پلتفرم موجود برای ایجاد یک ربات چت استفاده کنند یا می توانند یک ربات را از ابتدا بسازند.

علاوه بر این، ربات‌های چت در مرکز داده می‌توانند برای شبیه‌سازی سناریوهای دنیای واقعی مورد استفاده قرار گیرند و اپراتورهای مرکز داده را قادر می‌سازد تا مشکلات بالقوه را شناسایی کرده و پیش از وقوع آن‌ها را فعالانه برطرف کنند. در نتیجه، علاقه فزاینده ای به استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت مراکز داده وجود دارد و احتمالاً در آینده تحقیقات و توسعه بیشتری در این زمینه وجود خواهد داشت.

Sheth می‌گوید: «مدل‌های هوش مصنوعی زمانی که برای آن آموزش ببینند می‌توانند در تشخیص این موارد بسیار خوب عمل کنند.

اما چت‌بات‌ها برای مراکز داده پایانی نیستند، حتی اگر تیم‌ها از چت‌بات‌ها برای بهینه‌سازی کار و کوتاه‌تر کردن زمان و تلاش لازم برای دریافت بازخورد استفاده کرده باشند. اگرچه چت‌بات‌ها می‌توانند به مراکز داده با کارایی برتر کمک کنند، اما فقط در ترکیب اطلاعات بهتر از انسان‌ها هستند.

ZeMing M. Gao سازنده Companies-as-a-Product (CaaP) مستقر در کالیفرنیا می نویسد: این فناوری را می توان “هم زمان دست کم گرفت و هم بیش از حد تخمین زد.”

هوش مصنوعی بخش سنتز دانش بشری را بسیار تسریع خواهد کرد. گائو پیش از این می‌گوید که برنامه‌های هوش مصنوعی اساساً ترکیب‌کننده‌های دانش هستند، نه خالقان دانش.

این را به سرمایه گذاران خطرپذیر بگویید.

طبق Pitchbook، سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری در ربات‌های چت، دستیاران مجازی و ربات‌های صوتی را افزایش داده‌اند و 57.8 درصد از سرمایه‌گذاری‌های VC را در رابط‌های زبان طبیعی در سال 2022 به دست آورده‌اند. انتظار می‌رود تا سال 2025 حجم داده‌های تولید شده در سراسر جهان از 180 زتابایت فراتر رود – یک معیار کلیدی در درک هزینه های عملیات برای یک مرکز داده ابری یا ابر مقیاس مدرن. این رشد سالانه 40 درصد است. این تعداد زیادی مرکز داده به تعداد کارکنان بیشتری برای انجام کارهای فنی نیاز دارد.

مراکز داده باید از حلقه رشد افراد بیشتری حمایت کنند، اما روند اشتغال حاکی از کمبود است، نه مازاد کارگران توانمند.

مراکز داده ناب و پرسنل

Sheth به جنبه امیدوارکننده این موضوع اشاره می‌کند که چگونه چت‌بات‌ها می‌توانند به اپراتورهای مراکز داده کمک کنند تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کنند، زیرا مشکلات کارکنان فناوری اطلاعات همچنان بر این بخش تأثیر می‌گذارد.

مراکز داده تخصصی چت ربات Sheth می‌گوید می‌تواند از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای شناسایی خطرات بالقوه حفظ استعداد با تجزیه و تحلیل عواملی مانند رضایت کارکنان، عملکرد و الگوهای رفتاری استفاده کند. از این اطلاعات می توان برای توسعه استراتژی های حفظ هدفمند استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که کارکنان درگیر، سازنده و با انگیزه هستند.

هوش مصنوعی مولد همچنین می تواند با تجزیه و تحلیل مهارت ها و تجربه کارمندان و همچنین الزامات نقش های شغلی خاص، به تطبیق کارمندان با مشاغل مناسب کمک کند. این می تواند به کارکنان اطمینان حاصل کند که در نقش هایی قرار می گیرند که با نقاط قوت و علایق آنها مطابقت دارد، رضایت شغلی را افزایش می دهد و جابجایی را کاهش می دهد.

در زمینه مراکز داده، چت بات ها بیش از حد ضروری هستند. گزارش گارتنر بیان می‌کند که تا سال 2025، نیمی از مراکز داده ابری ربات‌های پیشرفته با قابلیت‌های هوش مصنوعی و ML را مستقر خواهند کرد که در نتیجه بازده عملیاتی 30 درصد بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، 30 درصد از پیام‌های بازاریابی خروجی از سازمان‌های بزرگ توسط چت‌بات‌ها «تولید مصنوعی» خواهند شد؛ از حدود 2 درصد در سال 2022.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور