روی نتایج تمرکز کنید نه فعالیت. روی ناوبری تمرکز کنید، نه چابکی.
چابک با واقعیت روبرو است. نگرانیهایی در مورد اینکه چگونه به «کارخانههای ویژه» منجر شده است، مطرح میشود. در جاهای دیگر، با توجه به آگهیهای شغلی، سازمانها به دنبال تنوع بخشیدن به گرداب چابک هستند و از روشهای دیگر – از جمله آبشار – تقاضای تجربه دارند!
چابک و «چابک»، افراد را در سراسر سلسله مراتب سازمانی گمراه کرده است. آنها اغوا کننده هستند. مانند هر صدای آژیر دیگری، به نظر می رسد که آنها بیش از حد بصری هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت – تا زمانی که واقعیت آشکار شود.
فعالیت
تشریفات، نکات داستانی، نمودارهای سوختگی، سرعت. خاستگاه مینیمالیستی Agile امروزه با وجود پر از اصطلاحات تخصصی جایگزین شده است. مردم در فضاهای کوچک برای «استندآپ»، صاحبان محصول «پردههای عقب ماندهشان را اصلاح میکنند» و آزادسازیهای مداوم را به هم میریزند.
تیم های چابک همیشه مشغول حمل و نقل هستند. از مدیران انتظار می رود که جهش ایمان که این فعالیت به نتایجی منتج خواهد شد که برای اطمینان از آنها پول پرداخت می شود. که انجام «چابک» با مجموعه تشریفاتش، سازمانی «چابکتر» را به همراه خواهد داشت. جز اینکه اینطور نیست.
چرا؟ پاسخ در خود مانیفست است:
افراد و تعاملات تمامفرآیندها و ابزارها
نرم افزار کارتماممستندات جامع
همکاری مشتریتماممذاکره قرارداد
در پاسخ به …