گوگل به صراحت افرادی را که میداند خالق محتوا هستند شناسایی میکند.
این مقاله توضیح میدهد که چگونه میدانیم گوگل سازندگان محتوا را میشناسد، چرا این مهم است و متخصصان سئو باید در پاسخ به آن چه کاری انجام دهند.
شناخت رو به رشد گوگل از موجودیت های سازنده محتوا
من اخیراً زیرنویسهای پانل دانش مانند «Content Creator (Medicine)» و «Content Creator (Travel)» را در SERPs کشف کردم.
این نشان دهنده شناسایی صریح Google از افراد به عنوان تولیدکنندگان محتوای معتبر در زمینه های خاص است.

این یک توسعه قابل توجه EEAT برای سازندگان محتوا است، زیرا گواه قابل مشاهده و معناداری است که Google آنها را به عنوان منابع معتبر اطلاعات در مورد یک موضوع خاص شناسایی کرده است.
همچنین یک مزیت بزرگ در سئوی مدرن است، زیرا محتوای فرد در نتایج جستجوی امروز و دستیاران مبتنی بر هوش مصنوعی فردا ظاهر میشود.
در اینجا چند نمونه از مجموعه داده Kalicube Pro (ردیابی بیش از 17 میلیون شخص) برای موضوعات سازنده محتوا آورده شده است:
- کشاورزی، حیوانات، هنر، خودرو.
- شیرینی پزی، بیسبال، زیبایی، بدنسازی، بوکس.
- کمپینگ، گربه ها، مربیگری، آشپزی، لوازم آرایشی، کریکت، ارز دیجیتال.
- رقص، سگ ها
- مد، مد، امور مالی، ماهیگیری، غذا.
- قمار، بازی، جغرافیا، ژیمناستیک.
- سلامت، پیاده روی، تاریخ، طنز.
- طراحی داخلی، سرمایه گذاری، جاز، قانون.
- جادو، بازار، هنرهای رزمی، پزشکی، سلامت روان، موسیقی.
- تغذیه، نقاشی، والدین، آمادگی جسمانی، سیاست، روانشناسی.
- مسابقه، املاک و مستغلات، مذهبی.
- علم، خرید، مراقبت از پوست، فوتبال، استندآپ کمدی، موج سواری.
- فناوری، اسباب بازی، سفر، گیاهخواری، بازی های ویدئویی، والیبال.
- آب و هوا، کاهش وزن، حیات وحش، کشتی.
گوگل به دنبال تولیدکنندگان محتوا است
این تمرکز بر شناسایی سازندگان محتوا یک موضوع تکراری در گوگل است.
سه رویداد در سالهای 2023 و 2024 نشان داد که شناسایی سازندگان محتوا تمرکز اصلی گوگل است:
ابزار نظارت بر نمودار دانش ما هر 1 تا 2 هفته به روز رسانی های کوچک را نشان می دهد. در سال 2024، آنها بیشتر بر نهادهای شخصی تأثیر گذاشته اند.

در حالی که این بهروزرسانیها ممکن است تصادفی به نظر برسند و حدود 10 درصد از موجودیتها را تحت تأثیر قرار دهند، اما معمولاً بهجای تغییرات مهم استراتژیک، «کالیبراسیونهای مجدد» جزئی هستند.
نکته کلیدی این است که گوگل به طور فزاینده ای بر شناسایی نهادهای افراد قابل اعتماد و اتصال آنها به محتوایی که ایجاد می کنند متمرکز است.
چرا این برای EEAT در سئو مهم است
EEAT زمانی معنای واقعی (قابل اندازهگیری) پیدا میکند که Google افرادی را که در یک موضوع معتبر میداند شناسایی میکند و میتواند با اطمینان آنها را به محتوایی که ایجاد میکنند پیوند دهد.
این ما را محکم در عصری قرار می دهد که من آن را سئوی مدرن می نامم، جایی که علاوه بر بهینه سازی محتوا (سئو سنتی)، بهینه سازی سازنده محتوا و نهادهای ناشر وب سایت ضروری است.
با توجه به داده ها و نشت گوگل، منطق ساده و غیرقابل انکار است.
برای اینکه الگوریتمهای Google هرگونه سیگنال اعتبار EEAT را اعمال کنند، باید موجودیت و رابطه بین آن موجودیت و صفحات وب ایجاد شده توسط آن یا ارائه اطلاعات در مورد آن را درک کنند.
این یک بازی حاصل جمع صفر است. بدون درک صریح، سیگنالهای اعتبار EEAT (پیوندها، جوایز، صلاحیتها، بررسیها، توصیفات، پوشش رسانهای و غیره) هیچ تأثیری نخواهد داشت.
چگونه سازنده/نویسنده محتوا را برای سئو بهینه کنیم
برای دستیابی به نتایج بهینه سئو، باید بر روی بهینه سازی هر دو نهاد سازنده محتوا و ناشر وب سایت تمرکز کنید. با این حال، اگر باید یکی را اولویت بندی کنید، سازنده محتوا را انتخاب کنید.
گوگل به طور فزاینده ای بر روی افراد تمرکز می کند و بهینه سازی سازندگان محتوا احتمالاً در حال حاضر بیشترین ارزش را برای مشتریان شما فراهم می کند.
بهینه سازی از سه مرحله عبور می کند:
- قابل درک بودن
- اعتبار.
- قابلیت تحویل
قابل درک بودن
روابط واضحی بین سازنده محتوا و صفحات مرجع ایجاد کنید که Google بتواند از آن برای تأیید حقایق در مورد شخص استفاده کند. صفحات مرجع ایده آل عبارتند از:
- وب سایت شخصی سازنده
- صفحه «درباره» در وب سایت کارفرمایشان.
- پروفایل های اجتماعی
- منابع شخص ثالث مورد اعتماد مانند Crunchbase، Wikidata و غیره.
اعتبار
ارتباط بین سازنده محتوا و محتوای مرتبط برقرار کنید. این شامل:
- مقالاتی که نوشته اند
- ویدئوهایی که آنها تولید کرده اند.
- پادکست هایی که در آن به عنوان مهمان ظاهر شده اند.
- مصاحبه هایی که در آن شرکت کرده اند.
- مقالاتی که در مورد آنها نوشته شده است.
قابلیت تحویل
ردپای دیجیتالی سازنده محتوا را با ایجاد محتوای جدید، انتشار محتوا در مورد آنها و کنترل همه رشته های اطلاعاتی گسترش دهید. اطمینان حاصل کنید که همه مطالب عبارتند از:
- پاک کردن
- سازگار.
- مربوطه.
- موضوعی.
- از نظر واقعی دقیق
از وبسایت شخصی سازنده بهعنوان یک مرکز مرکزی در مدل Hub-and-Spoke استفاده کنید، و همه محتوا را به هم پیوند میدهد تا به Google و سایر سیستمهای هوش مصنوعی کمک کند تا نقاط را به هم متصل کنند.
یک روش ساده و DIY برای بررسی اینکه آیا گوگل نویسنده را می شناسد یا خیر
برای اینکه ببینید آیا گوگل یک نویسنده را می شناسد یا خیر، عنوان یکی از مقاله های او را جستجو کنید. در SERP ها، روی سه نقطه عمودی در کنار نتیجه کلیک کنید.
اگر گوگل نام نویسنده و توضیحات مختصری را نشان دهد، به این معنی است که رابطه بین نویسنده و محتوا در الگوریتم های گوگل برقرار شده است.

موجودیت شخص و روابط URL در طول زمان تکامل می یابند
این استراتژی یک رویکرد «آن را تنظیم و فراموش کن» نیست. با گذشت زمان، ردپای دیجیتالی افراد گسترش مییابد، جایگاه آنها تکامل مییابد و مجموعه دادهها و الگوریتمهای Google به طور مداوم تغییر میکنند.
به عنوان مثال، در طول بهروزرسانی نهنگ قاتل، تعداد افراد در یک روز سه برابر شد و چشمانداز بیشتر موجودیتها را در یک شب به شدت تغییر داد.
حتی بهروزرسانیهای کوچکتر نیز میتوانند تغییرات مهمی ایجاد کنند:
- هفت به روز رسانی جزئی در ماه آگوست و سپتامبر منجر به حذف 19.21% از اشخاص حقیقی و ایجاد 21.26% موارد جدید شد.

خطر دائمی از دست دادن عناصر حیاتی مانند روابط نهاد به مرجع، ارتباطات نویسنده، حقایق خاص در مورد موجودیت و روابط با سایر موجودیت ها وجود دارد.
خطر روزانه از دست دادن پانل دانش آنها به ویژه برای نهادهای افراد کمتر شناخته شده زیاد است.
ردیابی این عناصر ضروری است و نگهداری مداوم بسیار مهم است.
ما یک نهاد را تنها پس از دو سال حضور در Google’s Knowledge Graph تأسیس میکنیم، همانطور که در خانه نهاد آن منعکس شده است.
نهادهایی که برای وجودشان در نمودار دانش به منابعی مانند ویکیپدیا، ویکیداده، کتابهای Google، Crunchbase یا دیگر منابع شخص ثالث وابسته هستند، در برابر تغییرات در آن منابع آسیبپذیر هستند.
آیا این اطلاعات در الگوریتم ها یکپارچه شده است؟
پاسخ ساده «بله» است.
ما به وضوح میتوانیم موجودیتهای شخصی را در Gemini، AI Overviews، Google Discover و در SERPهای سنتی از طریق ویژگیهای غنی مانند پانلهای دانش، افراد همچنین جستجو برای، فهرستهای «بهترین» و موارد دیگر ببینیم.
حتی وقتی یک KPI سنتی مانند رتبهبندی را در نظر میگیرید، میتوانید تأثیر مثبت ایجاد این روابط موجودیت به URL را ببینید.
با همکاری WordLift، من روی این مورد برای برند شخصی خود کار کرده ام. در زیر ردیابی موقعیت صفحاتی است که صریحاً با “جیسون بارنارد” به عنوان صفحات مرجع یا نویسنده در وب سایت WordLift مرتبط هستند:

در اینجا چند نتیجه از عوامل کمکی روشن و خاموش SERP آورده شده است:

این برای قدرت موضوعی در سئو مهم است
اهمیت اقتدار موضعی به طور گسترده در صنعت سئو شناخته شده است.
از آنجایی که موضوعات موجود در نظر گرفته می شوند، ایجاد اعتبار موضوعی شامل ایجاد روابط URL به موجودیت هم برای موضوعات مرتبط و هم برای سازنده محتوا است.
با ایجاد اختیارات موضوعی برای یک سازنده محتوا، احتمال تخصیص زیرنویس Google به عنوان «سازنده محتوا (موضوع)» افزایش مییابد.
این زیرنویس بهعنوان نشاندهنده مستقیم افرادی است که Google آنها را بهعنوان تولیدکنندگان محتوای اصلی با اختیار در یک زمینه خاص میشناسد.
با این حال، این زیرنویس تنها معیار قدرت موضوعی نیست.
اگر Google نقش اصلی یک فرد را متفاوت ببیند، یک فرد میتواند دارای قدرت موضوعی باشد بدون اینکه در زیرنویس او منعکس شود.
به عنوان مثال، در حالی که Google من را به عنوان یک مرجع موضوعی در سئو میشناسد – که از رابطه موضوع به URL با خانه نهادم مشهود است – زیرنویس پانل دانش من «کارآفرین» است.
- در 14 سپتامبر، یک بهروزرسانی Google Knowledge Graph، موضوعها را مجددا کالیبره کرد که منجر به کاهش 4.82 درصدی تعداد آنها شد. موضوعاتی که به صفحات ویکیپدیا تکیه میکنند بهویژه تحت تأثیر قرار گرفتهاند که بر نقش رو به کاهش ویکیپدیا در نمودار دانش Google تأکید میکند.
سایر موتورهای جستجو و کمکی و آینده
علاوه بر جستجوی گوگل و جمینی، موتورهای کمکی هوش مصنوعی مختلف – مانند ChatGPT، Microsoft Copilot، Perplexity، Alexa، Apple Spotlight و Siri – استراتژیهای مشابهی را اتخاذ میکنند. از طریق مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم، این موتورها:
- به طور انتخابی داده ها را از وب جمع آوری کنید.
- این داده ها را برای آموزش مدل های زبان بزرگ (LLM) آنها بهینه کنید.
- ساختار اطلاعات برای ایجاد نمودار دانش، کمک به کاهش توهمات و خطاها.
کاری که اکنون به عنوان یک متخصص سئو مدرن باید انجام دهید
برای جلوتر ماندن، روی ایجاد درک درستی از روابط شخص به صفحه تمرکز کنید (اینها را به عنوان پیوندهای بدون پیوند در نظر بگیرید).
این استراتژی را برای سازندگان محتوا در وبسایتهای خود (یا مشتریانتان) اعمال کنید تا رتبهبندی را افزایش دهید، دید SERP را افزایش دهید و نتایج مبتنی بر دانش مانند پانلهای دانش، فهرستهای موجودیت و مرورهای هوش مصنوعی را بهبود بخشید.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.