شما می توانید در مورد 2024 چیزهای زیادی بگویید، اما نمی توان آن را خسته کننده خواند.
از انتشار مروری بر هوش مصنوعی (اکنون با تبلیغات!) گرفته تا یک انتخابات خفهکننده خوراک گرفته تا کوکیها (به نوعی) در کروم و افزایش جستجوی LLM، تبلیغکنندگان PPC در سال گذشته مجبور به مقابله با آشفتگیها شدهاند.
تبلیغ کنندگان B2B در سال 2025 چه انتظاری دارند؟
من پیشبینیهایم را برای پلتفرمهای کلیدی مانند Google، LinkedIn، و Reddit و همچنین روندهای اندازهگیری و مارچ به اشتراک میگذارم.
در حالی که اینها فقط بهترین حدس های من هستند، بسیاری از آنها بر اساس روندهایی هستند که قبلاً در حساب های مشتری خود می بینیم.
پیش بینی های گوگل در سال 2025
گوگل بخشی از بازار جستجو را از دست خواهد داد
ما در حال حاضر شاهد افزایش جستجوها در LLMهایی مانند ChatGPT و Perplexity هستیم.
حتی اگر Gemini UX و نتایج خود را بهبود بخشد، گوگل را از کاهش حجم و تغییر رفتار کاربر باز نمیدارد.
گوگل مجبور نیست خود را از کروم صرف نظر کند (هنوز)
این یک نوع چیدمان است. مهم نیست که وزارت دادگستری در پیروزی ضدتراست خود از نوامبر برای چه چیزی تلاش می کند، در سال 2025 اتفاق نخواهد افتاد.
حتی اگر قاضی موافقت کند که گوگل باید کروم را بفروشد، درخواست تجدیدنظر و تشریفات اداری فراوان احتمالاً ظرف 12 ماه آینده این امر را محقق نخواهد کرد.
گوگل حداقل یک نسخه بتا امیدوارکننده برای تبلیغات B2B راه اندازی خواهد کرد
برای بازاریابهای B2B که به دنبال نسخههای بتا و ویژگیهای سرگرمکننده از Google هستند، این مدت طولانی بوده است.
امروزه، به نظر می رسد همه به روز رسانی ها به یک چیز اشاره می کنند: تغذیه الگوریتم.
از زمانی که بیش از یک دهه پیش وارد این حوزه شدم، بازاریابان B2B فرصت های کمتری برای آزمایش در جستجو داشته اند.
با این اوصاف، من پیشبینی میکنم که گوگل امسال کمی به ما آسیب بزند – شاید برای خنثی کردن حرکت منفی که در سال 2025 به همراه دارد.
آنها میتوانند با برقراری مجدد برخی از کنترلهای مسابقه، ما را شوکه کنند، اما من شک دارم.
آنها احتمالاً ابزارهایی را در اختیار ما قرار می دهند که کار با تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) را آسان تر می کند و در مورد اینکه کدام ترکیب ها واقعاً برای تبلیغ کنندگان کار می کنند شفاف تر می کند.
تبلیغکنندگان به طور گستردهتری از تبدیلهای پیشرفتهتر استفاده میکنند.
این کمی تقلب است، زیرا یک پیشبینی برای تبلیغکنندگان گوگل است و نه خود گوگل، اما من فکر میکنم استفاده از تبدیل افزایش یافته در 12 ماه بسیار گستردهتر از امروز خواهد بود.
در تبلیغات B2B، نکته کلیدی یافتن تعادل مناسب بین:
- تنظیم نرده های محافظ هوش مصنوعی از طریق تقسیم بندی.
- حصول اطمینان از اینکه بخش ها به اندازه کافی بزرگ هستند تا چگالی داده ها را حفظ کنند، زیرا زمانی که داده ها محدود است، سیستم مشکل دارد.
تبدیلهای پیشرفته ابزار خوبی برای کمک به تبلیغکنندگان برای انتقال دادههای بیشتر به قسمت پشتیبان هستند.
این برای آموزش گوگل برای یافتن کاربران مناسب و تمرکز بودجه بر روی تاثیرگذاری ضروری است.
پیش بینی های لینکدین 2025
انواع تبلیغات متنوع خواهند شد
ویدئوها، تبلیغات رهبر فکری (TLA)، تبلیغات مکالمه، و روشهای جدید برای تبلیغ POVهای فردی.
ما شاهد نتایج امیدوارکننده ای از آزمایش همه آن ها در سال 2024 هستیم و من انتظار دارم لینکدین در سال 2025 تنوع بیشتری ارائه دهد.
UX و الگوریتم های تبلیغاتی بهبود خواهند یافت
تجربه کاربری لینکدین و الگوریتمهای مناقصه و هدفگیری هر دو با تاخیر مواجه شدهاند، حتی زمانی که مشتریان بودجه بیشتری را به سمت پلتفرم تغییر میدهند.
این مناطق در سال 2025 بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و این الگوریتم حتی ممکن است در تشخیص و سرکوب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از جمله نظرات خودکار خسته کننده، بهبود یابد.
همچنین ممکن است مشاهده کنید که لینکدین جمعآوری اطلاعات سرنخ در پلتفرم را برای تبلیغکنندگان آسانتر میکند.
به عنوان مثال، افزودن فرمهای سرنخ به TLAها، پیوند خوبی از تبدیلپسندی و یک نوع تبلیغ جدید محبوب خواهد بود.
بهترین تبلیغات شبیه تبلیغات نیستند
یکی از چیزهایی که ما با مشتریان خود روی آن کار می کنیم، خلاقیت در پیام رسانی و گره زدن آن به نقاط دردناک یا صنعت یا زبان شغلی است.
به طور خلاصه، ما پیامهای همدلانه و اعتبار را دوچندان میکنیم، که مختص لینکدین نیست.
از آنجایی که فید روز به روز پرمصرفتر و با فرمول هوش مصنوعی بیشتر میشود، هرچه بتوانید ظاهر تبلیغاتی را ارگانیکتر کنید، افراد بیشتری توجه خواهند کرد.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
پیش بینی های ردیت 2025
با افزایش رقابت، آزمایشهای بهبودیافته اجرا میشوند
Reddit با توجه به سهم بازار خود، مسلماً مهمترین حرکتها را در تبلیغات B2B در سال 2024 انجام داد.
با انواع تبلیغات جدید، ویژگیهای مخاطب، گزارشدهی پیشرفته و قابلیتهای هدفیابی پیشرفته، Reddit با تعداد کاربران رو به رشد و جایگاهی در فهرست کوتاه پلتفرمهای تستشده برای تبلیغکنندگان B2B و SaaS وارد سال 2025 میشود.
آنها با ویژگیهای آزمایشی بیشتر، بهویژه عملکرد تست A/B که شروع به تقلید از پلتفرمهای رقیب میکند، لحظه به لحظه مواجه خواهند شد.
ردیابی و انتساب با مشکل مواجه خواهد شد
از آنجایی که ردیت توسط مخاطبان جوانتر و آگاه به فناوری پر شده است، بخشی از نام تجاری آن به حریم خصوصی کاربر (بنابراین نامهای کاربری، نه نامهای واقعی) گره خورده است.
این برای کاربرانی که POV های جدی و معتبر دارند برای به اشتراک گذاشتن عالی است، اما زندگی را برای تبلیغ کنندگانی که تلاش می کنند تأثیر تجاری واقعی کمپین های Reddit خود را دنبال کنند سخت تر می کند.
(پیشبینی مرتبط: عملکرد نسبتاً ابتدایی CAPI آنها در سال 2025 کمی بهبود خواهد یافت.)
عمیق تر حفاری کنید: تنوع بخشیدن به سبد رسانه های پولی B2B: چه زمانی منطقی است؟
پیشبینیهای مارتک و اندازهگیری 2025
کوکیهای شخص ثالث کروم تا سال 2025 زنده خواهند ماند
بله، کوکیهای کروم به دلیل ویژگی انصراف (هنوز قریب الوقوع) که Google قصد دارد پیادهسازی کند، به شدت تضعیف میشوند.
اما پیشبینی من این است که کوکیها (به نحوی) در پایان سال 2025 به زندگی خود میچسبند، زیرا نمیبینم Google و IAB بر سر راهحل دیگری به توافق برسند.
CDP ها شتاب جدی به دست خواهند آورد
بازاریابان بیشتری در سال 2025 ردیابی سمت سرور را اتخاذ خواهند کرد (سلب مسئولیت: ما مشتریان خود را به شدت در این جهت تحت فشار قرار می دهیم) به عنوان یک انتقال جامع و ایمن برای حفظ حریم خصوصی به دور از کوکی های شخص ثالث.
ما می بینیم که بیشتر مشتریان ما با حذف داده ها، افزایش مصنوعی در ترافیک “مستقیم” دریافت می کنند.
این به یک نقطه بحرانی برخورد می کند و باعث می شود مارک ها در مورد راه حل های سمت سرور فعالانه عمل کنند.
ابزارهای شخص اول غنی سازی داده ها برجسته خواهند شد
داده های شخص ثالث کمتر برای کار با آنها به معنای تأکید بیشتر بر داده های شخص اول و ابزارهایی است که به آن قدرت می بخشد.
به دنبال نامهایی مانند Stape و Pendar باشید که دادههای شخص اول جمعآوریشده در سمت سرور را تقویت میکنند تا بیشتر در مکالمات برند ظاهر شوند.
عمیق تر حفاری کنید: 5 ابتکار اندازه گیری PPC برای موفقیت در سال 2025
جا دارد تا سال 2025، سالی متحول کننده تر از سال 2024 برای کمپین های B2B باشد – البته فقط به این دلیل که فضای بیشتری برای رقبای تسلط گوگل در بازار وجود خواهد داشت.
من از بازاریابان انتظار دارم که در مورد راه حل های ردیابی و اندازه گیری فعال تر باشند زیرا دستان آنها مجبور است.
این همچنین باید به بررسی دقیقی در مورد اینکه کدام کمپین ها واقعاً تأثیر تجاری را ایجاد می کنند منجر شود. (یا شاید این فقط چیزی در لیست آرزوهای من هر سال باشد.)
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.