پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی در سال 2022

بر اساس گزارشی که ماه گذشته توسط اداره آمار کار منتشر شد، در حال حاضر 11.3 میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده وجود دارد.

مانند بسیاری از صنایع دیگر، بازاریابی تحت تأثیر به اصطلاح “استعفای بزرگ” قرار گرفته است، اگرچه تقاضا همچنان به رشد خود ادامه می دهد و انتظار می رود تعداد کل مشاغل بازاریابی تا سال 2030 10 درصد رشد کند.

لینکدین به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از تجزیه و تحلیل مناظر مشاغل بازاریابی در سال 2022، تغییرات درون این حوزه را بررسی کرد و مهارت‌های مورد علاقه کارفرمایان، موقعیت‌های موجود و نحوه انطباق بازاریابان با اقتصاد در حال تغییر را شناسایی کرد.

بازاریابی مشاهده تغییرات قابل توجه در کارکنان

بر اساس گزارش لینکدین، 31 درصد از اعضای لینکدین در سراسر جهان تغییر شغل خود را در سال 2021 گزارش کرده اند که شامل 618000 بازاریاب می شود.

این روند در منطقه آسیا و اقیانوسیه که شاهد افزایش 59 درصدی تغییرات شغلی سال به سال بود، بالاترین میزان را داشت. اروپا، خاورمیانه و آفریقا رشد 46 درصدی را گزارش کردند، در حالی که آمریکای شمالی با 38 درصد کمترین رشد شغلی را داشت.

مهارت های برتر بازاریابی مورد تقاضا

بر اساس گزارش لینکدین، یک مورد علاقه آشکار برای بیشتر مهارت ها و موضوعات یادگیری وجود دارد: بازاریابی دیجیتال.

این ممکن است به دلیل کاربرد گسترده آن باشد، اگرچه تغییر مبتنی بر بیماری همه گیر از حضور حضوری به آنلاین در طیف گسترده ای از زمینه ها نیز اهمیت حوزه دیجیتال را برجسته کرده است.

مهارت های بازاریابی که در آمریکای شمالی بسیار مورد توجه است عبارتند از:

  1. بازرگانی
  2. بازاریابی رویداد
  3. بازاریابی دیجیتال
  4. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  5. مدیریت املاک

در اروپا و خاورمیانه، با ارزش ترین مهارت ها عبارتند از:

  1. بازاریابی دیجیتال
  2. بازرگانی
  3. ارائه تبلیغات
  4. بازاریابی ایمیلی
  5. بهینه سازی موتور جستجو

کارفرمایان آسیایی به دنبال متخصصان بازاریابی با مهارت های زیر هستند:

  1. بازاریابی دیجیتال
  2. ارائه تبلیغات
  3. بازاریابی وابسته
  4. بازاریابی فیس بوک
  5. بازاریابی رسانه های اجتماعی

به گفته LinkedIn Learning، متخصصان بازاریابی همچنین در حال تقویت مهارت های نرم خود از جمله مدیریت زمان و ارتباطات بین فردی هستند.

نقش برای بازاریابان در حال حرکت

پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی در آمریکای شمالی عبارتند از:

  1. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  2. استراتژیست بازاریابی
  3. مدیر بازاریابی
  4. متخصص آنلاین
  5. مدیر بازاریابی محصول

در اروپا و خاورمیانه، پرطرفدارترین متخصصان در موارد زیر کار می کنند:

  1. مدیران بازاریابی
  2. متخصصان بازاریابی
  3. مدیران رسانه های اجتماعی
  4. متخصصان دیجیتال مارکتینگ
  5. مدیران بازاریابی دیجیتال

شرکت هایی که در منطقه آسیا و اقیانوسیه استخدام می کنند به دنبال موارد زیر هستند:

  1. نویسندگان محتوا
  2. متخصصان دیجیتال مارکتینگ
  3. مدیران بازاریابی
  4. مدیران بازاریابی دیجیتال
  5. مدیران بازاریابی دیجیتال

حتی با گزینه های راه دور، بازاریابان به شهرهای بزرگ گرایش پیدا می کنند

روند رو به افزایش کار از راه دور در سراسر جهان در حال رشد است و آمریکای شمالی با رشد 121 درصدی مشاغل از راه دور پیشتاز است و به دنبال آن در منطقه آسیا-اقیانوسیه 77 درصد و در اروپا رشد 58 درصدی دارد.

با این حال، حتی با افزایش موقعیت‌های دوردست و ترکیبی در خانه/دفتر، لینکدین دریافت که متخصصان بازاریابی همچنان به مناطق شهری بزرگ‌تر می‌روند. شهرهایی مانند نیویورک، لس آنجلس، لندن، پاریس، سنگاپور و سیدنی همگی شاهد هجوم استعدادهای بازاریابی جدید بوده اند.

تغییرات شغلی با انگیزه حقوق

در این مطالعه، LinkedIn متوجه شد که بسیاری از بازاریابان مشاغل مختلفی را بر اساس حقوق و نه بر اساس سابقه کار می پذیرند. آمریکای شمالی گزارش داد که تنها 30 درصد از تغییرات شغلی شامل ترفیع و 46 درصد از آنها حرکت های جانبی است.

در اروپا و آسیا، در واقع برای بازاریاب‌ها متداول‌تر بود که در هنگام پذیرش موقعیت‌های جدید (به ترتیب 50 و 47 درصد) از نظر ارشدیت پایین بیایند.

پست وبلاگ لینکدین در مورد یافته های آنها را اینجا بخوانید.


تصویر ویژه: BlueSkyImage/Shutterstock