تقاضاهای اقتصادی بازاریابان را ملزم می کند که کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. امروزه، تیم های کوچک با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خروجی بیشتر، این تقاضا را برآورده می کنند. بدون هوش مصنوعی، تیم ها به دلیل منابع محدود به اهداف خود دست پیدا نمی کنند.
به همین ترتیب، پیشرفتهای PPC نحوه تفکر تیمها در مورد تأثیر فناوری را تغییر داده است. به لطف یادگیری ماشینی، روشهای هدفیابی، طراحی کمپینهای خلاقانه و ساختاردهی تغییر کرده است.
موفق ترین کمپین ها به ترکیبی استراتژیک از خلاقیت و درک دقیق رفتار مشتری در حال تکامل نیاز دارند. بنابراین، انطباق تخصص و فناوری انسانی، مزیت رقابتی ایجاد می کند.
در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای ایجاد تعادل مهم بین لمس انسان و هوش مصنوعی انجام دهید تا کمپین های تبلیغاتی خود را افزایش دهید، مخاطبان خود را درگیر کنید و نتایج برتر را به دست آورید:
تبلیغات را با سفر مشتری هماهنگ کنید
یافتن مخاطبان مناسب در زمان مناسب با ویژگیهای پلتفرمهای تبلیغاتی به کمک هوش مصنوعی امکانپذیر است: Performance Max، Meta’s Advantage+ و LinkedIn’s Predictive Audience.
هر ویژگی ارزش یکسانی را ارائه میکند: یافتن تبدیلها با پارامترهای هدفمند کمی بر اساس سیگنالهای کاربر. الگوریتمها خلاقیت شما را با مخاطبان مناسب مطابقت میدهند، و تبلیغات را به کاربرانی ارائه میدهند که احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.
بازاریابان میتوانند از این ویژگیهای به کمک هوش مصنوعی برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود بدون انجام فعالیتهای دستی بیشتر و کمتأثیر استفاده کنند. با این حال، دو ایده مهم برای استفاده از این مخاطبان وجود دارد:
- بهینه سازی برای رسیدن به هدف مناسب برای اهداف خود.
- خلاقیت قوی که با ICP شما و سفر آنها طنین انداز می شود.
این نوع مخاطبان «هوشمند» میتوانند قابلیتهای هدفگیری را افزایش دهند و ترافیک و تعامل ارزانتری ایجاد کنند، اما کیفیت آن بهویژه در B2B مشکوک است. با این حال، از تست کردن نترسید.
هزینه های ارزان تراز هدف گذاری گسترده تر است. شما باید در نظر داشته باشید: “آیا اگر می دانید که افراد مناسب در کنار تعدادی ترافیک کمتر واجد شرایط در دسترس هستند، مایلید شبکه گسترده تری ایجاد کنید؟”
برای طنیناندازی با مخاطبان با کیفیت، انسانها باید هدفگذاری هوش مصنوعی را با پیامرسانی قوی و طراحیهایی برای جذب مخاطب هدایت کنند.
اطمینان حاصل کنید که پیام شما خیلی گسترده یا خیلی خاص نیست و برای نیازهای مختلف مشتری توسعه یافته است. شما باید خلاقیت تبلیغاتی داشته باشید که:
- آموزش می دهد: این محتوا باید بر برند شما متمرکز باشد و آموزش و آگاهی را تقویت کند. ویدیو، پستهای وبلاگ یا سایر محتوای کمنظیر را در نظر بگیرید.
- ارزش را توضیح می دهد: این تبلیغات به نوعی محصول/راه حل را تبلیغ می کنند و مستقیماً به صفحه هدف اعلام شده در وب سایت شما هدایت می شوند.
- قیمت و/یا پیشنهاد را بیان می کند: بهترین استفاده برای مخاطبان با هدف مجدد گرم است. این تبلیغات برای کاربران آماده خرید، ثبت نام یا صحبت با فروشندگان است.
هر سه نوع را به طور همزمان اجرا کنید تا با پیامی که مخاطبان برای آن آماده هستند، به دست آورید.
عمیق تر حفاری کنید: تبلیغات هوش مصنوعی و گوگل: آینده چیست؟
دستگاه را تغذیه کنید
با توجه به افزایش مخاطبان هوش مصنوعی و رقابت نام تجاری شما برای جلب توجه، طراحی برای همه مکانهای ممکن که تبلیغات شما میتوانند ارائه شوند، مهم است.
داده های خود را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام کانال ها و مکان ها کار می کنند و سرفصل ها، توضیحات و گزینه های خلاقانه موجود را به حداکثر برسانید.
اگر به طور گسترده با اندازه ها و فرمت های مختلف آزمایش نکنید، خطر محدود کردن تعداد مخاطبان خود را دارید.
با رعایت دستورالعمل های برند خود تنوع را هدف قرار دهید. الگوریتم ها برای آزمایش موفقیت آمیز باید تفاوت های قابل توجهی را در خلاق تشخیص دهند.
تست تک عنصری (یعنی سبز در مقابل آبی) خلاق را سریعتر خسته می کند و باعث می شود که مخاطب تبلیغات را نادیده بگیرد. مفاهیم و طرحهای مختلف را آزمایش کنید (یعنی افراد در مقابل لپتاپ)، همیشه از آموختههای قبلی در تکرارهای جدید استفاده کنید.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، مکان های بیشتری در کانال های تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات وجود دارد. برای همگام شدن با فرمت های مختلف در چندین پلتفرم و در عین حال جلب توجه مشتری، ممکن است برای یک کمپین به بیش از 100 دارایی مختلف نیاز داشته باشید.
محدودیت زمان و منابع در این زمینه رایج است، بنابراین کیفیت را بر کمیت به خاطر بسپارید. اگر فقط می توانید چند تکرار خلاقانه طراحی کنید، آنها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
با صرفه جویی در زمان با ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT خروجی بیشتری تولید کنید:
- مفاهیم خلاقانه و ایده پردازی.
- کپی آگهی
- محلی سازی/ترجمه
- پژوهش مخاطب.
- تولید کد HTML5
در حالی که همه این آزمایشهای خلاقانه کار بیشتری به نظر میرسد، ویژگیهای هوش مصنوعی در ابزارهای طراحی به تیمها کمک میکند تا وظایف خود را در کسری از زمانی که انجام میدادند انجام دهند.
در اینجا چند راه وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند تولید خلاقانه را سرعت بخشد:
- ایده های اولیه طوفان فکری
- داستان بازی.
- پس زمینه ها را حذف یا پر کنید.
- نسبت تصویر را تغییر دهید
- ویرایش عکس.
- ایجاد وکتور.
- تصحیح رنگ.
- تولید زیرنویس.
ابزارهای رایگان و کم هزینه در اختیار تیم هایی با بودجه های اندک است.
بسیار مهم است که در حالی که هوش مصنوعی برای کارایی استفاده می شود، همیشه اصالت را در اولویت قرار دهید.
هرگز نباید برای محصول نهایی به هوش مصنوعی تکیه کنید. بلکه باید از آن به عنوان راهنما یا راهی برای انجام سریعتر یک کار استفاده کنید.
همیشه کار هوش مصنوعی را به طور کامل بررسی کنید و لحن و صدای برند خود را در خط مقدم همه طرحها و پیامها نگه دارید.
طراحی برای فاصله توجه کوتاه
تیم ها نباید تلاش خود را برای طراحی محتوایی که عملکرد خوبی ندارند هدر دهند. به انواع محتوایی فکر کنید که مخاطبان شما از مصرف و تعامل با آن لذت می برند.
طبق آمار Statista، کاربران بیشتر از همیشه ویدیو مصرف می کنند، به طوری که 92٪ هر هفته ویدیوها را تماشا می کنند.
با افزایش بازدید و تعامل، مصرف کنندگان برای کسب اطلاعات به ویدئو تکیه می کنند، نه فقط سرگرمی. از جمله پرمصرف ترین دسته بندی های ویدئویی عبارتند از:
- آموزش ها یا روش ها
- محتوای آموزشی.
- بررسی محصول
الگوریتم ها ویدئو را در اولویت قرار می دهند تا کاربران را در پلتفرم درگیر نگه دارند. گنجاندن ویدئو در ترکیب محتوای شما میتواند دسترسی و تعامل برند را بهبود بخشد.
حتی مخاطبان B2B هم در پایان روز مصرف کننده هستند، بنابراین از کانال هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام صرفه جویی نکنید.
ویدئو میتواند روایت شما را تقویت کند و برند شما را در قالبی که مخاطبان راحت مصرف میکنند در معرض دید مخاطبان قرار دهد، اما شما باید مختصر باشید.
دامنه توجه نسل Z به 2.8 ثانیه کاهش یافته است. هوش مصنوعی ویدیوهای کوتاهتر را برای همسویی با رفتار مصرف کننده ترجیح می دهد. 15 تا 30 ثانیه نقطه شیرینی است، مخصوصا برای مخاطبان سرد.
شما باید داستان خود را سریع بگویید. قوس داستان را به سمت جلو حرکت دهید تا توجه را در پنج ثانیه اول ویدیو جلب کنید و آن را به اندازه کافی جالب نگه دارید که توجه آنها را در میانه نگه دارید.
قالب منسوخ شده برای داستان سرایی می تواند این نقطه اوج را برای پایان حفظ کند، اما مهم است که قبل از اینکه کاربر پیمایش کند، خیلی سریع به آن اوج برسید.
عمیق تر حفاری کنید: چرا ویدیو برای ایجاد هویت و تعامل با برند کلیدی است؟
اکنون برندها به روشی سریع که برای ارائه محتوا نیاز دارند مانند ناشران هستند.
اکنون زمان آن است که هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در زمان برای تیم خود بپذیرید و به شما کمک کند تا با حجم گزینه هایی که الگوریتم ها برای یافتن مخاطبان مناسب نیاز دارند، هماهنگ شوید.
رهبران و ذینفعان خلاق را با نتایج قابل اندازه گیری همراه کنید که تأثیر این تلاش ها را ثابت می کند.
با مخاطبان خود همراه باشید، در کانال هایی سرمایه گذاری کنید که در آن زمان می گذرانند و محتوا را در قالبی آشنا ارائه می دهند. بهترین محتوای ممکن را برای پلتفرم ها تغذیه کنید و تجربه خرید بدون اصطکاک را برای مشتریان خود تضمین کنید.
هوش مصنوعی را راهنمایی کنید تا به عنوان یک توسعه دهنده تیم شما عمل کند و به شما کمک کند تا با خروجی های معنادار به اهداف خود برسید.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.