پایداری از طریق مدیریت داده های آگاهانه زیست محیطی | دانش مرکز داده

از آنجایی که رهبران کسب و کار برای دستیابی به اهداف پایداری که به طور فزاینده بلندپروازانه ای احساس فشار می کنند، باید رویکردی کامل برای بررسی و اندازه گیری زمینه های بهبود داشته باشند. یک مانع خاموش برای این اهداف در استراتژی های مدیریت داده سازمان ها نهفته است.

در حالی که ممکن است IT برای رهبرانی که ابتکارات پایداری را مدیریت می کنند مورد توجه نباشد، آنها باید تأثیر زیست محیطی فناوری اطلاعات و سایر روش های فناوری خود را در نظر بگیرند. حجم داده‌های ذخیره‌شده در ابر به‌طور تصاعدی در حال رشد است و مستقیماً به انتشار انبوه کربن و اندازه روزافزون ردپای کربن شرکت‌ها کمک می‌کند.

برای مبارزه با این موضوع، رهبران کسب و کار باید با ترکیب نوآوری با آموزش و پرداختن به کاهش محدوده 3 در سراسر زنجیره ارزش، استراتژی های مدیریت داده مبتنی بر پایداری را در اولویت قرار دهند.

مدیریت داده آگاهانه تأثیر می گذارد

مقدار داده های ذخیره شده توسط یک سازمان به دلیل انرژی تولید شده توسط مراکز داده ارتباط مستقیمی با انتشار کربن دارد. شرکت ها حجم زیادی از اطلاعات اضافی و قدیمی را در خود جای داده اند.

بنابراین اولین قدم برای کاهش انتشارات مربوط به این داده ها، اجرای سیاست های کمینه سازی داده ها برای کاهش میزان داده های غیر ضروری است. این می تواند شامل جمع آوری داده های محدودتر و دید بهتر داده ها همراه با فرآیندهای حذف، بایگانی و حذف مجدد باشد.

حذف داده‌های تکراری و غیر ضروری به طور همزمان سطح حمله شرکت و مصرف انرژی مربوط به داده‌های آن را کاهش می‌دهد و آن را به یک برد برد برای تیم امنیتی و اهداف پایداری تبدیل می‌کند.

شرکت‌ها باید انتقال داده‌های بیشتری را به فضای ابری در نظر بگیرند، جایی که بتوانند تلاش‌های پایداری را با ارائه‌دهنده خدمات ابری تقسیم و غلبه کنند. انتقال داده‌ها به یک ارائه‌دهنده ابری با ابتکارات پایداری قوی برای مراکز داده آن‌ها، نیاز سازمان میزبان را برای مدیریت پایداری مرتبط با داده به تنهایی برطرف می‌کند. این همچنین شرکت‌ها را از مدیریت مدیریت چرخه عمر سخت‌افزار و امنیت مرکز داده رها می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تنها بر مدیریت و حفاظت داده‌های داخلی تمرکز کنند.

آموزش برای نوآوری ضروری است

برای اطمینان از همسویی تمام بخش‌های درون یک شرکت با اهداف پایداری و ارتباط آنها با مدیریت داده، آموزش کارکنان در مورد بهترین شیوه‌ها برای کاهش داده‌های غیر ضروری ضروری است. کارمندان باید مالکیت نگهداری صحیح اسناد روزانه خود را داشته باشند و خط مشی های شرکت باید قوانینی را برای بایگانی و حذف اطلاعات قدیمی مشخص کند. برای اطمینان از اینکه نیروی کار در همان صفحه است، آموزش های منظم برگزار کنید و ارتباطاتی را به اشتراک بگذارید که شیوه های خوب بهداشت داده ها را توضیح می دهد و اینکه چگونه این اقدامات می تواند مستقیماً بر تلاش های پایداری تأثیر بگذارد.

سازمان ها همچنین باید از هوش مصنوعی برای طبقه بندی داده ها استفاده کنند. هوش مصنوعی در کنار کارمندان فناوری اطلاعات کار می کند تا شناسایی و طبقه بندی داده ها را ساده کند. این امر به ویژه برای داده‌های تاریک یا داده‌هایی که در یک سازمان استفاده نشده و ناشناخته هستند و بنابراین ذخیره می‌شوند و انتشار کربن را بدون ارائه هیچ ارزش تجاری ایجاد می‌کنند، مهم است.

پس از طبقه بندی مناسب، بسته به مقدار آن، داده ها می توانند به درستی ذخیره، حذف یا به دست آیند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند از حذف مجدد داده‌ها برای به حداقل رساندن اطلاعات اضافی و کاهش خروجی کربن ذخیره‌سازی داده‌های سازمان پشتیبانی کند.

ارزیابی و ایجاد اهداف برای کاهش انتشارات محدوده 3

هنگامی که سازمان‌ها ردپای کربن خود را در نظر می‌گیرند، مهم است که مالکیت انتشارات Scope 3 را نیز در اختیار داشته باشند، انتشاراتی که مستقیماً توسط خود شرکت ایجاد نمی‌شوند، بلکه توسط آن‌هایی که سازمان به‌طور غیرمستقیم مسئول بالا و پایین کردن زنجیره ارزش خود است. در زمینه مدیریت داده، انتشارات محدوده 3 شامل تأثیر کربن مراکز داده است که یک سازمان داده های خود را در آنجا ذخیره می کند.

مدیریت داده ها به صورت داخلی با در نظر گرفتن اثرات زیست محیطی تنها بخشی از معادله پایداری است. شرکت‌ها باید شیوه‌های زیست‌محیطی شرکا و فروشندگان خود را ارزیابی کنند تا ارزیابی دقیقی از تأثیرات زیست‌محیطی خود داشته باشند، اهداف پایداری را همسو کنند، مناطقی را برای بهبود شناسایی کنند، و اهداف را ایجاد و پیگیری کنند.

شیوه‌های فناوری اطلاعات پایدار موج‌های زیست‌محیطی بزرگ می‌سازد

اهداف زیست‌محیطی باید جاه‌طلبانه باشند تا با ارزش‌های پایداری مصرف‌کنندگان همسو شوند و از آسیب‌های شهرت ناشی از اتهامات شستشوی سبز جلوگیری کنند. با نفوذ روزافزون هوش مصنوعی، داده‌ها بیش از هر زمان دیگری برای موفقیت کسب‌وکار مهم هستند و حجم داده‌هایی که شرکت‌ها استفاده و مدیریت می‌کنند به رشد تصاعدی ادامه خواهد داد.

این یک لحظه حیاتی برای مدیریت داده ها و پایداری است. با ایجاد فرآیندهای مدیریت داده صحیح در حال حاضر و همکاری با شرکا برای کاهش تأثیر کربن داده ها، سازمان ها یک گام به دستیابی به اهداف بلندپروازانه پایداری و دستیابی به اثرات زیست محیطی مثبت پایدار نزدیک تر می شوند.


Rags Srinivasan مدیر ارشد پایداری در Veritas Technologies است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور