پاسخ گوگل چرا کل 10 محتوای برتر “دزدیده شده” است

یکی از سردبیران سایت خبری محبوب The Verge در توییتی نوشت که مقاله جدیدی در صفحه یک از نتایج جستجوی گوگل با سایت های دیگری که آن را کپی کرده بودند جایگزین شده است. دنی سالیوان پاسخ می دهد که چرا این اتفاق می افتد.

محتوای کپی شده که ناشران را ناامید می کند

محتوای کپی شده که بالاتر از نسخه اصلی است، چیزی است که ناشران سال‌ها از آن ابراز نارضایتی کرده‌اند.

برخی از شکایات ناشی از سوء تفاهم است.

به عنوان مثال، هنگامی که شخصی یک عبارت مزخرف مانند کلماتی که به طور تصادفی انتخاب شده از یک مقاله را جستجو می کند، گوگل نمی داند با آن چه کند که یک عبارت جستجوی واقعی نیست و پاسخی برای یک عبارت مزخرف وجود ندارد.

بنابراین کاری که گوگل انجام می دهد این است که به صورت پیش فرض جستجوی متنی را انجام دهد، به این معنی که گوگل نتایج جستجو را بر اساس کلمات موجود در یک عبارت جستجو که با کلمات موجود در یک صفحه وب مطابقت دارند، برمی گرداند.

آزمون واقعی برای اینکه آیا محتوای کپی شده بالاتر از محتوای اصلی است یا خیر، زمانی است که محتوای کپی شده از محتوای اصلی برای کلمات کلیدی رقابتی که کاربران واقعاً می‌سازند، بالاتر باشد.

اگر یک صفحه در نتایج داستان های برتر باشد، آیا باید دو برابر رتبه بندی شود؟

اما این وضعیتی که ظاهر شد، سناریوی دیگری را معرفی می کند. اتفاقی که افتاد این است که اگر آن صفحه وب قبلاً در نتایج برجسته داستان های برتر در بالای صفحه وب رتبه بندی شده باشد، گوگل عنوان مقاله را در بالای نتایج جستجوی معمولی رتبه بندی نمی کند.

Top Stories یک نتیجه برجسته است که در آن Google مقالات خبری مرتبط با یک عبارت جستجو را نشان می دهد.

بنابراین، اگر فردی سرفصل را جستجو کند، گوگل معمولاً مقاله را در بالای نتایج جستجو در بخش داستان های برتر نشان می دهد.

اما در این مورد، مقاله اصلی را در بالای نتایج جستجوی معمولی نشان نمی‌دهد، زیرا گوگل آن را deduplication می‌نامد، الگوریتمی که از دوبار رتبه‌بندی یک صفحه جلوگیری می‌کند.

بنابراین سوال این است که آیا گوگل باید یک صفحه را دو بار رتبه بندی کند، یک بار در داستان های برتر و دوباره در بالای نتایج جستجوی معمولی؟

کل صفحه اول از محتوای دزدیده شده تشکیل شده است

شخصی از The Verge در توییتی نوشت که جدا از بخش اخبار ویژه گوگل در بالای نتایج جستجو، جستجوی عنوانی از یک مقاله جدید منجر به این شد که گوگل ده نفر برتر را نشان دهد که شامل چیزی جز محتوای دزدیده نشده است.

آن شخص در توییتی نوشت:

“هی گوگل، من فقط به دنبال عنوانی گشتم که در وب سایت من منتشر شد و در کل صفحه اول پس از جعبه اخبار وب سایت هایی که محتوای ما را دزدیدند منتشر شد. The Verge تا صفحه 2 نشان داده نشد.

این مشکل بدتر می شود.»

دنی سالیوان از گوگل اذعان کرد که نویسندگانی که با عنوان جستجو می کنند انتظار دارند مقالات خود را در بالای نتایج جستجو ببینند، نه در صفحه دو.

اما او همچنین خاطرنشان کرد که جستجو بر اساس سرفصل لزوماً آنگونه نیست که جستجوگران معمولی جستجو کنند.

پاسخ دنی قابل بحث است. یک استدلال منطقی می‌تواند مطرح شود که بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند عنوان مقاله‌ای را برای اشتراک‌گذاری با یک دوست یا در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنند، آن را جستجو می‌کنند. بنابراین دلیل واقعی وجود دارد که چرا افرادی غیر از نویسنده مقاله ممکن است عنوان یک مقاله را جستجو کنند.

دنی سالیوان از گوگل توییت کرد:

“ما نگاهی خواهیم انداخت. من می دانم که جستجو بر اساس تیتر برای نویسندگان رایج است و بله، من انتظار دارم این ابتدا برای آن نشان داده شود. اما منعکس کننده این نیست که بیشتر مردم چگونه ممکن است این محتوا را جستجو کنند (و برای اینکه چگونه ممکن است جستجو کنند، من آن را پیدا می کنم). اما باز هم، ما به دنبال بهبود هستیم.»

دنی در ادامه توضیح داد که چرا یک مقاله اصلی به دلیل عنوان خود در صفحه دوم رتبه بندی می شود:

جستارهای جستجویی که نتایج جستجوی جایگزین را ایجاد می کنند

توییت بعدی دنی سالیوان توضیح می‌دهد که چگونه یک پرس و جو با عبارات زیاد، مانند یک عبارت سرفصل، باعث می‌شود الگوریتم گوگل به نوعی حذف شود و شروع به بازگشت نتایج جستجو کند که بیشتر شبیه جستجوهای کلیدواژه سبک قدیمی هستند، جایی که نتایج جستجو بر اساس آن نیستند. هدف جستجو یا پیوندها، اما فقط بر اساس خود کلمات کلیدی.

این چیزی است که دنی توییت کرد:

همانطور که در بالا ذکر کردم، یک هدف جستجو در پشت جستجوی سرفصل ها وجود دارد. ممکن است گوگل «جستجوهای تیتر محور» را به عنوان هدف جستجویی که الگوریتم باید از آن آگاه باشد، تشخیص نداده باشد.

دنی پاسخش را ادامه داد:

مقالات خبری و کپی برداری

Deduplication زمانی است که گوگل تلاش می کند یک مقاله را از دوبار رتبه بندی در نتایج جستجو باز دارد. دنی سالیوان اظهار داشت که دلیل اینکه یک مقاله ممکن است در نتایج جستجوی معمولی ظاهر نشود این است که قبلاً در داستان های برتر رتبه بندی شده است و اگر آن داستان های برتر در بالای صفحه رتبه بندی شده باشد.

بنابراین سوال این است که آیا این وضعیتی است که یک صفحه وب باید دو بار رتبه بندی کند، زیرا ممکن است کاربر بخواهد مقاله اصلی را در بالای نتایج جستجو ببیند، حتی اگر قبلاً در بخش داستان های برتر باشد؟

پس از ناپدید شدن بخش داستان های برتر، مقاله خبری باید در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.

پس از از بین رفتن داستان های برتر، محتوا در رتبه برتر قرار دارد

محتوا در رتبه اول

و همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می شود، همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

این یک سوال جالب است که در آن گوگل باید تصمیم بگیرد که چه چیزی برای ناشر منصفانه است و چه چیزی برای جستجوگر مفید است.