پاسخ گوگل به کارشناسانی که رتبه آنها توسط Redditors پیشی گرفته است

یک SEO در لینکدین پرسید که چرا یک کاربر ناشناس در Reddit می تواند از یک وب سایت معتبر با یک نویسنده نامبرده بالاتر باشد. پاسخ گوگل نشان می دهد که در رتبه بندی جستجو چه می گذرد و چرا Reddit می تواند از مقالات متخصص بالاتر باشد.

چرا ردیترهای ناشناس از کارشناسان بالاتر می‌روند؟

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که چرا یک نویسنده ناشناس در Reddit می‌تواند از نویسنده واقعی که دارای “اعتبار” است، مانند سایت‌هایی با نام تجاری مانند PCMag، بالاتر باشد.

آن شخص نوشت:

منظور من این بود که اعتبار نویسنده در حال حاضر چقدر مهم است. اگر «بهترین محصول زیر X مقدار» را جستجو کنیم، مثلاً PCMag و Reddit را در صفحه اول می‌بینیم.

PCMag منبع قابل اعتمادی برای آن محصول است، در حالی که Reddit دارای UGC است و مطمئناً اصالت را تضمین نمی کند. این را از نظر اعتبار در کجا می بینید؟

به نظر من، گوگل باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کند، به خصوص پس از رونق هوش مصنوعی، جایی که اطلاعات نادرست می تواند به راحتی و به طور گسترده منتشر شود.

فکر می‌کنید این دیگر عامل مهمی در رتبه‌بندی است؟»

این سوال آنهاست که نشان می دهد سئو چه چیزی را در نتایج جستجوی گوگل اشتباه می کند:

همانطور که می بینیم، Reddit، محبوب برای استفاده ناشناس، بسیار بالاتر از بسیاری از وب سایت های دیگر است.

این بدان معناست که محتوای کاربران ناشناس قابل قبول است.

آیا می توانم نتیجه بگیرم که یک وبلاگ بدون صفحه «درباره» یا «نمایه نویسنده» نیز می تواند کارایی داشته باشد؟»

ارتباط و سودمندی در مقابل اعتبار

جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد و اشاره کرد که انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها وجود دارد، نه فقط سایت‌هایی که معتبر هستند و سایرین. ایده اعتبار یکی از ابعاد آن چیزی است که یک سایت می تواند باشد، یکی کیفیت یک وب سایت. پاسخ مولر یادآوری کرد که جستجو (و SEO) چند بعدی است.

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

هر دو وب سایت هستند، اما همچنین، کاملاً متفاوت هستند، درست است؟ یافتن ابزارهای مناسب برای نیازهای خود، پلتفرم های مناسب برای مخاطبان و پیام های شما – ارزش نگاه کردن به چیزی بیش از یک ساده سازی مانند آن را دارد. هدف گوگل ارائه نتایج جستجوی مرتبط و مفید برای کاربران است و چیزهای زیادی در این امر دخیل است.

من احساس می کنم این ممکن است مناسب باشد، شاید قبلاً آن را دیده باشید -“

آیا Reddit فاقد اعتبار است؟

وقتی صحبت از دستور العمل ها می شود، به نظر من، کاربران Reddit در برخی زمینه ها اعتبار زیادی ندارند. وقتی نوبت به دستور العمل ها می رسد، من نظرات یک وبلاگ نویس دستور غذا یا Serious Eats را در مورد اینکه یک Redditor تصادفی «فکر می کند» یک دستور غذا باید باشد، می گیرم.

شخصی که این سوال را می پرسد، بررسی محصول را به عنوان موضوعی عنوان کرد که Reddit در اعتبار آن شکست خورده است و از قضا این موضوع در واقع موضوعی است که ردیت واقعاً در آن می درخشد. شخصی در Reddit که تجربه عملی خود را با استفاده از یک برند سرخ کن هوا یا تلفن همراه به اشتراک می گذارد، مظهر چیزی است که گوگل سعی دارد برای بررسی رتبه بندی کند، زیرا نظر شخصی با روزها، هفته ها، ماه ها، سال ها تجربه واقعی است. با یک محصول

گفتن این که بررسی های محصول UGC مفید هستند، بررسی های حرفه ای محصول را باطل نمی کند. این امکان وجود دارد که هم UGC و هم نظرات حرفه ای ارزش داشته باشند، درست است؟ و من فکر می‌کنم این نکته‌ای است که جان مولر سعی می‌کرد در مورد ساده‌نکردن جستجو به یک معیار رتبه‌بندی، یک بعد به آن دست پیدا کند.

این بُعدی از جست‌وجو است که شخص سؤال‌کننده آن را نادیده می‌گیرد، تجربه عملی بازبین و نشان می‌دهد که مولر وقتی می‌گوید «ارزش نگاه کردن به چیزی بیش از ساده‌سازی» را دارد، چه چیزی را در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

OTOH… مانند یک سیلی به صورت است

بسیاری از سایت‌های با کیفیت بالا با عکس‌های اصلی، نظرات واقعی و محتوای مبتنی بر تجربه واقعی وجود دارند که دیگر نتایج جستجو را رتبه‌بندی نمی‌کنند. من می دانم زیرا بسیاری از این سایت ها را دیده ام که به نظر من باید رتبه بندی شوند اما نیستند. کارمندان گوگل این احتمال را بیان کرده‌اند که به‌روزرسانی آینده به سایت‌های باکیفیت‌تر کمک می‌کند و بسیاری از ناشران متخصص روی آن حساب می‌کنند.

با این وجود، باید اذعان کرد که دیدن یک رددیتور ناشناس که از آنها در نتایج جستجوی گوگل بالاتر می‌رود، باید مانند یک سیلی به صورت یک نویسنده متخصص باشد.

رویکرد چند بعدی به سئو

مشکل رایجی که در نحوه اشکال زدایی صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) توسط برخی از بازاریابان دیجیتال و وبلاگ نویسان مشاهده می شود این است که آن را از یک، دو یا سه بعد می بینند، مانند:

  • کلید واژه ها،
  • تجربه و تخصص
  • اعتبار
  • پیوندها

بررسی SERP ها برای درک اینکه چرا گوگل چیزی را رتبه بندی می کند ایده خوبی است. اما بررسی آن تنها با تعداد انگشت شماری از ابعاد، مقدار محدودی از “سیگنال” می تواند ناامید کننده و معکوس باشد.

تنها چند سال پیش بود که سئوکاران خود را متقاعد کردند که «سیگنال‌های نویسنده» بخش مهمی از رتبه‌بندی است و اکنون تقریباً همه (در نهایت) می‌دانند که همه اینها تفسیر نادرستی از گفته‌های گوگل و گوگل است (علیرغم اینکه گوگلی‌ها به طور مداوم این نویسنده را انکار می‌کنند. یک سیگنال رتبه بندی بود).

گرایش سئوی «تألیف» نمونه‌ای از رویکرد یک بعدی به سئو است که کیفیت چندبعدی نحوه رتبه‌بندی صفحات وب توسط گوگل را نادیده می‌گیرد.

هزاران زمینه وجود دارد که به رتبه‌بندی کمک می‌کنند، مانند حل یک مشکل از دیدگاه کاربر، تفسیر نیازهای کاربر، انطباق با تفاوت‌های فرهنگی و زبانی، گرایش‌های سراسری، گرایش‌های محلی و غیره. همچنین زمینه‌های رتبه‌بندی (ابعاد) مرتبط با سیستم‌های موضوعیت اصلی Google وجود دارد که برای درک سؤالات جستجو و صفحات وب استفاده می‌شود.

رتبه بندی صفحات وب، از دیدگاه گوگل، یک مشکل چند بعدی است. معنی آن این است که کاهش یک مشکل رتبه بندی جستجو به یک بعد، مانند ناشناس بودن محتوای تولید شده توسط کاربر، به ناچار منجر به ناامیدی می شود. گسترش دیدگاه منجر به سئو بهتر می شود.

بحث را در لینکدین بخوانید:

آیا می توانم نتیجه بگیرم که یک وبلاگ بدون صفحه “درباره” یا “نمایه نویسنده” نیز می تواند عملکرد خوبی داشته باشد؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Master1305

Source link