پاسخ گوگل به محتوای سنگین پیوندهای وابسته

جان مولر از گوگل به سوالی در مورد اینکه آیا لینک های وابسته تاثیر منفی بر رتبه بندی دارند یا خیر، به عواملی اشاره کرد که سایت های وابسته باید در نظر داشته باشند.

فرضیه: گوگل سایت های وابسته را هدف قرار می دهد

یک فرضیه چندین دهه وجود دارد که گوگل سایت های وابسته را هدف قرار می دهد. سئوکاران از سال 2004 Pubcon Orlando و مدت طولانی تر از آن در انجمن های سئو در مورد آن صحبت می کردند.

با نگاهی به گذشته، به راحتی می توان فهمید که گوگل سایت های وابسته را هدف قرار نداده است، گوگل سطح کیفی سایت هایی را هدف قرار داده است که از تاکتیک های خاصی مانند پر کردن کلمات کلیدی، حلقه های پیوند سازمان یافته، محتوای خودکار مقیاس شده و غیره پیروی می کنند.

تصویر نشان دهنده یک سایت با کیفیت پایین

پاسخ گوگل به محتوای سنگین پیوندهای وابسته

این ایده که گوگل سایت‌های وابسته را هدف قرار می‌دهد همچنان ادامه دارد، احتمالاً به این دلیل که بسیاری از سایت‌های وابسته تمایل دارند هر به‌روزرسانی رتبه‌بندی خود را از دست بدهند. اما این نیز درست است که همان سایت‌های وابسته دارای کاستی‌هایی هستند که بازاریابان ممکن است از آن آگاه باشند یا ندانند.

پاسخ جان مولر حاکی از آن کمبودهایی است که وابستگان باید روی آن تمرکز کنند.

آیا بسیاری از لینک های وابسته به رتبه بندی آسیب می رسانند؟

این سوال است:

“… آیا بسیاری از پیوندهای وابسته به رتبه بندی یک صفحه آسیب می رسانند؟”

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

ما یک پست وبلاگ مربوط به حدود 10 سال پیش در مورد این موضوع داریم و اکنون به همان اندازه مرتبط است. نسخه کوتاه این است که داشتن پیوندهای وابسته در یک صفحه به طور خودکار صفحات شما را مفید یا بد نمی کند و همچنین به طور خودکار صفحات را مفید نمی کند.

شما باید مطمئن شوید که صفحات شما می توانند به تنهایی بایستند، که در زمینه وب و برای کاربران شما واقعا مفید و مفید هستند.”

صفحاتی که می توانند به تنهایی بایستند

نکته در مورد برخی از بازاریابان وابسته که با مشکلات رتبه‌بندی مواجه می‌شوند این است که حتی اگر آنها «همه چیز را عالی انجام دادند»، بسیاری از ایده‌های کمال آنها از خواندن وبلاگ‌هایی ناشی می‌شود که تاکتیک‌های قدیمی را توصیه می‌کنند.

در نظر بگیرید که امروزه، در سال 2024، برخی از سئوکاران هنوز اصرار دارند که گوگل از نرخ کلیک ساده به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کند، گویی هوش مصنوعی بخشی از الگوریتم گوگل برای بیش از 10 سال گذشته نبوده است، و به گونه‌ای اصرار دارند که گویی یادگیری ماشینی است. نمی‌توان از کلیک‌ها برای ایجاد طبقه‌بندی‌هایی استفاده کرد که می‌توانند برای پیش‌بینی محتوایی که بیشتر کاربران را راضی می‌کند استفاده شود.

تاکتیک های رایج قدیمی چیست؟

به نظر من اینها تاکتیک هایی هستند که می توانند به محتوای غیر مفید منجر شوند:

  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی نه افراد
    به نظر من کلمات کلیدی نقطه شروعی برای شناسایی موضوعاتی هستند که افراد به آن علاقه دارند. گوگل کلمات کلیدی را رتبه بندی نمی کند، آنها محتوایی را که در مورد موضوعات و مفاهیم مرتبط با آن کلمات کلیدی است رتبه بندی می کند. یک شرکت وابسته یا هر شخص دیگری که محتوای خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی شروع و به پایان می‌رساند، ناخواسته برای موتورهای جستجو محتوا ایجاد می‌کند و نه افراد، و فاقد عناصر مفید و مفیدی است که سیگنال‌های گوگل به دنبال آن هستند.
  • کپی کردن رقبا
    تاکتیک دیگری که بیشتر مضر است تا مفید، تاکتیک هایی است که به صاحبان سایت توصیه می کند کارهایی را که رقبای رتبه بندی انجام می دهند کپی کنند و سپس آن را ده برابر بهتر انجام دهند. این اساساً فقط چیزی است که گوگل قبلاً در نتایج جستجو دارد و چیزی است که گوگل منحصر به فرد یا اصلی نخواهد یافت و در بدترین حالت ممکن است کشف شود/ایندکس نشود و در بهترین حالت در صفحه دو یا سه رتبه بندی شود.

ماهیت برتری در رقابت با یک رقیب، کپی کردن آنها نیست، بلکه انجام کاری است که کاربران از آن قدردانی می کنند که رقبا انجام نمی دهند.

غذای آماده:

موارد زیر پیشنهادات من است، نظر من در مورد سه راه برای انجام بهتر در جستجو.

  • فقط کلمات کلیدی را هدف قرار ندهید.
    روی افرادی که در جستجوی آن کلمات کلیدی هستند و نیازهای آنها تمرکز کنید.
  • در مورد رقبای خود تحقیق نکنید تا کارهای آنها را کپی کنید.
    درباره رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید چه کارهایی انجام نمی دهند (یا ضعیف انجام می دهند) و آن را به قدرت رقابتی خود تبدیل کنید.
  • فقط برای تبلیغ سایت خود به سایت های دیگر لینک ایجاد نکنید.
    سایت های خود را به افراد واقعی معرفی کنید. مکان بازدیدکنندگان معمولی سایت شما را شناسایی کنید و راه هایی را برای شناخته شدن وب سایت خود برای آنها شناسایی کنید. تبلیغات با پیوندها شروع و پایان نمی یابد.

گوگل در مورد سایت های وابسته چه می گوید؟

مولر اشاره کرد که ده سال پیش چیزی نوشت اما به آن پیوند نداد. در پیدا کردنش موفق باشید

اما گوگل مطالبی در مورد این موضوع منتشر کرده است و در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

1. از ویژگی rel=sponsored link استفاده کنید. موارد زیر مربوط به سال 2021 است:

«پیوندهای وابسته در صفحاتی مانند بررسی محصول یا راهنمای خرید، روشی رایج برای وبلاگ‌ها و ناشران برای کسب درآمد از ترافیک است. به طور کلی، استفاده از لینک های وابسته برای کسب درآمد از یک وب سایت خوب است. ما از سایت‌های شرکت‌کننده در برنامه‌های وابسته می‌خواهیم این پیوندها را با rel=”sponsored” واجد شرایط کنند، صرف نظر از اینکه این پیوندها به صورت دستی یا پویا ایجاد شده‌اند.

به عنوان بخشی از تلاش مداوم ما برای بهبود رتبه بندی برای جستجوهای مرتبط با محصول و پاداش بهتر به محتوای با کیفیت، وقتی متوجه می شویم سایت هایی که پیوندهای وابسته را به درستی واجد شرایط نمی کنند، ممکن است اقدامات دستی برای جلوگیری از تأثیر این پیوندها بر جستجو و سیستم هایمان انجام دهیم. همچنین ممکن است اقدامات الگوریتمی انجام دهد. هم اقدامات دستی و هم اقدامات الگوریتمی ممکن است بر نحوه دیدن ما یک سایت در جستجو تأثیر بگذارد، بنابراین خوب است تا حد امکان از مواردی که ممکن است باعث عملکرد شوند اجتناب کنید.

2. توصیه ده ساله گوگل در مورد برنامه های وابسته و ارزش افزوده:

“اگر سایت شما محتوایی را که در جای دیگری در دسترس است پخش می کند، یک سوال خوب این است: “آیا این سایت مزایای اضافه شده قابل توجهی را ارائه می دهد که باعث می شود کاربر بخواهد به جای منبع اصلی محتوا از این سایت در نتایج جستجو بازدید کند؟” اگر پاسخ «خیر» باشد، سایت ممکن است جستجوگران را ناامید کند و دستورالعمل‌های کیفیت ما را نقض کند. مانند هر نقض دستورالعمل‌های کیفیت ما، ممکن است برای حفظ کیفیت نتایج جستجوی کاربران، اقداماتی از جمله حذف از فهرست خود انجام دهیم. “

3. سوء استفاده از شهرت سایت

«محتوای وابسته در سایتی که قبلاً توسط یک سازمان دولتی استفاده شده است»

عدم سوء استفاده از اعتبار سایت:

«جاسازی واحدهای تبلیغاتی شخص ثالث در سراسر یک صفحه یا استفاده از پیوندهای وابسته در سراسر صفحه، با پیوندهایی که به‌درستی رفتار می‌شوند»

4. صفحات نازک وابسته:

«صفحات نازک وابسته، صفحاتی با لینک های وابسته به محصول هستند که در آنها توضیحات و نظرات محصول به طور مستقیم از تاجر اصلی بدون محتوای اصلی یا ارزش افزوده کپی شده است.»

5. گوگل یک صفحه وب کامل دارد که نحوه نوشتن نظرات با کیفیت بالا را مستند می کند:

نظرات با کیفیت بالا بنویسید

سایت های وابسته همیشه رتبه بالایی دارند

این یک واقعیت است که سایت های وابسته به طور معمول در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند. همچنین درست است که گوگل سایت های وابسته را هدف قرار نمی دهد، گوگل به طور کلی تاکتیک های اسپم و محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد.

بله، نکات مثبت کاذب وجود دارد و الگوریتم های گوگل جای بهبود دارند. اما به طور کلی، بهتر است ذهن خود را در مورد اینکه چرا یک سایت ممکن است رتبه بندی نمی کند، حفظ کنید.

پادکست ساعات اداری را در ساعت 4:55 دقیقه گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Dilen

Source link