پاسخ گوگل به درز: اسناد فاقد زمینه هستند

جامعه جستجو هنوز در حال بازگشایی و پردازش افشای عظیم اسناد رتبه بندی جستجوی گوگل است که صبح دیروز به صورت عمومی منتشر شد. همه پرسیده اند که چرا گوگل در مورد این فاش اظهار نظر نکرده است. خوب، گوگل بالاخره نظر داد – ما با سخنگوی گوگل در مورد نشت اطلاعات صحبت کردیم.

گوگل به ما گفت. گوگل به ما گفت که مفروضات زیادی بر اساس نشت داده ها منتشر می شود که از متن خارج می شوند، ناقص هستند و اضافه کرد که سیگنال های رتبه بندی جستجو دائما در حال تغییر هستند. گوگل به ما گفت که این بدان معنا نیست که اصول اصلی رتبه بندی گوگل تغییر می کند، آنها تغییر نمی کنند، اما سیگنال های خاص و فردی که در رتبه بندی گوگل قرار می گیرند تغییر می کنند.

یکی از سخنگویان گوگل بیانیه زیر را برای ما ارسال کرد:

«ما نسبت به ایجاد فرضیات نادرست درباره «جستجو» بر اساس اطلاعات خارج از زمینه، قدیمی یا ناقص هشدار می دهیم. ما اطلاعات گسترده‌ای درباره نحوه عملکرد جستجو و انواع فاکتورهایی که سیستم‌های ما وزن دارند به اشتراک گذاشته‌ایم، در حالی که برای محافظت از یکپارچگی نتایج خود در برابر دستکاری تلاش می‌کنیم.

با این حال، گوگل در مورد عناصر خاصی که دقیق هستند، نامعتبر هستند، در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، چگونه استفاده می شوند و چقدر قوی (وزن دار) استفاده می شوند، اظهار نظر نمی کند. یکی از سخنگویان گوگل به من گفت که گوگل در مورد جزئیات نظر نمی دهد، زیرا گوگل هرگز در مورد الگوریتم رتبه بندی خود در مورد موارد خاص نظر نمی دهد. گوگل اعلام کرد که اگر نظر داده باشند، ارسال‌کنندگان هرزنامه و/یا بازیگران بد می‌توانند از آن برای دستکاری رتبه‌بندی آن استفاده کنند.

گوگل همچنین به ما گفت که این نادرست است که فرض کنیم این نشت داده ها جامع، کاملاً مرتبط است یا حتی اطلاعات به روزی را در مورد رتبه بندی جستجوی خود ارائه می دهد.

آیا گوگل به ما دروغ گفته است؟ این سخت است که با اطمینان بگوییم. برخی جزئیات واضح در مورد سیگنال های رتبه بندی وجود دارد که گوگل به طور تاریخی به ما گفته است که از آنها استفاده نمی کنند، که به طور خاص در اسناد فاش شده ذکر شده است. البته، بیانیه گوگل می گوید آنچه در سند است ممکن است هرگز استفاده نشده باشد، برای مدتی آزمایش نشده باشد، ممکن است در طول سال ها تغییر کرده باشد یا ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. باز هم، گوگل وارد جزئیات نمی شود.

البته، بسیاری از افراد جامعه سئو همیشه احساس می‌کنند که گوگل به ما دروغ گفته است و شما باید خودتان تست کنید تا ببینید چه چیزی در سئو کار می‌کند و چه چیزی در سئو کار نمی‌کند.

من، به عنوان مثال، زمانی که مردم به من نگاه می کنند و چیزی به من می گویند اعتماد می کنم. من فکر نمی کنم نمایندگان Google که در طول سال ها با آنها صحبت کرده ام، صریح به من دروغ گفته باشند. شاید در مورد معناشناسی زبان بود، شاید گوگل در آن زمان از سیگنال خاصی استفاده نمی کرد یا شاید من فوق العاده ساده لوح هستم (که بسیار ممکن است) و گوگل دروغ گفته است.

ارتباط گوگل Google به من گفت که آنها همچنان متعهد به ارائه اطلاعات دقیق هستند، اما همانطور که در بالا اشاره کردم، آنها این کار را با جزئیات خاص بر اساس رتبه بندی سیگنال به سیگنال انجام نمی دهند. گوگل همچنین گفت که سیستم‌های رتبه‌بندی آن در طول زمان تغییر می‌کنند و به انتقال اطلاعاتی که می‌تواند به جامعه ادامه می‌دهد.

آیا این مهم است. در هر صورت، در نهایت، این سیگنال ها همه به یک چیز اشاره می کنند. من معتقدم مایک کینگ، که اولین کسی بود که این سند را بررسی کرد و به افشای جزئیات کمک کرد، گفت که در نهایت ما باید محتوا و وب سایتی بسازیم که مردم بخواهند از آن بازدید کنند، بخواهند روی آن وقت بگذارند، بخواهند روی آن کلیک کنند و بخواهند. برای پیوند دادن به. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک وب سایت و محتوایی بسازید که مردم بخواهند آن را دوست داشته باشند و از آن لذت ببرند. بنابراین وظیفه یک سئوکار این است که به ساختن سایت های عالی با محتوای عالی ادامه دهد. بله، این یک پاسخ خسته کننده است – متاسفم.

چی شد. همانطور که پوشش دادیم، هزاران سند، که به نظر می‌رسد از انبار Google Content API داخلی هستند، در 13 مارس توسط یک ربات خودکار به نام yoshi-code-bot در Github منتشر شدند. این اسناد در اوایل این ماه با رند فیشکین، یکی از بنیانگذاران SparkToro به اشتراک گذاشته شد.

چرا ما اهمیت می دهیم. همانطور که قبلا گزارش دادیم، نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد الگوریتم رتبه بندی گوگل به ما داده شده است، که برای سئوکارانی که می توانند معنی آن را بفهمند بسیار ارزشمند است. به‌عنوان یادآوری، در سال 2023، از طریق نشت، نگاهی بی‌سابقه به فاکتورهای رتبه‌بندی Yandex Search داشتیم که یکی از بزرگترین داستان‌های آن سال بود. این افشای گوگل احتمالاً داستان سال – شاید قرن خواهد بود.

اما با این اطلاعات چه کنیم؟ احتمالاً دقیقاً همان کاری است که ما بدون این اطلاعات انجام می دادیم – ساختن سایت های عالی با محتوای عالی.

مقالات در اینجا دو مقاله اصلی که این داستان را در این نشت داده های گوگل منتشر کردند، آمده است:

Source link