در جدیدترین قسمت پادکست Google «جستجو در رکورد»، رابط جستجو دنی سالیوان به برنامه میپیوندد تا درباره موضوعی به موقع بحث کند.
همزمان با عرضه به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل در آگوست 2023، سالیوان به سوالات رایج و تصورات غلط در مورد سیستم های رتبه بندی می پردازد.
این مقاله اپیزود 34 دقیقهای را مرور میکند و مرتبطترین بینشها را برجسته میکند.
سیستم های رتبه بندی گوگل
سالیوان اشاره کرد که سیستم رتبه بندی گوگل اینطور نیست یکی الگوریتم اما زیاد سیستم هایی که با هم کار می کنند
وی بیان می کند:
“بسیاری از مردم فکر می کنند، “اوه، الگوریتم گوگل وجود دارد، و تمام، این یک چیز غول پیکر است.” و البته، همانطور که همه ما می دانیم، سیستم های متعددی وجود دارد که همه وارد بازی می شوند.
به روز رسانی های رتبه بندی در مقابل سیستم های رتبه بندی
گوگل در مورد تغییر از ارجاع به به روز رسانی الگوریتم گوگل با نام های خاص به مشاهده آنها به عنوان سیستم های رتبه بندی مداوم بحث کرد.
به عنوان مثال، بهروزرسانی که قبلاً با نام «پاندا» شناخته میشد، اکنون بهعنوان بخشی پایدار و جداییناپذیر از یک سیستم رتبهبندی دیده میشود.
این نشان می دهد که چگونه این تغییرات الگوریتم به طور کامل در نتایج جستجوی Google بهینه شده اند و به طور مداوم بهینه شده اند.
سیستم های رتبه بندی گوگل در یک سند رسمی فهرست شده اند که شامل سیستم های فعلی و بازنشسته می شود و نشان می دهد که جستجو چگونه تکامل یافته است.
با این حال، اسناد فهرستی ندارند هر سیستم رتبه بندی، فقط چند نمونه کلیدی.
سالیوان در مورد هدف اسناد گوگل در مورد سیستم های رتبه بندی می گوید:
به نظر میرسد فهرست کردن تعداد زیادی از این موارد مفید باشد تا مردم آنها را درک کنند و بهویژه من فکر میکنم برای سئوکاران و سازندگان، برای آنها درک برخی از مواردی که با رتبهبندی به صورت مکرر درگیر میشوند را درک کنند.»
بزرگترین تصور غلط
این پادکست به باورهای اشتباه متخصصان سئو در مورد به روز رسانی الگوریتم های رتبه بندی اشاره کرد.
یک تصور اشتباه این است که هر به روز رسانی جدید مستلزم بازنگری استراتژی سئوی شماست. با این حال، سالیوان با این دیدگاه مخالف است.
سالیوان در مورد نحوه واکنش به یک به روز رسانی رتبه بندی جدید بیان می کند:
اگر پس از راهاندازی یکی از این سیستمها یا راهاندازی یک سیستم بهروزرسانی شده، تغییری را مشاهده کردهاید، احتمالاً نشانهای از این است که، خوب، شاید آنطور که باید با آنچه این چیزها به دنبال آن بودهاند هماهنگ نیستید. با چیزی که گوگل به طور کلی سعی در جستجوی آن دارد.”
افزایش شفافیت گوگل
گوگل قصد دارد بیشتر در مورد سیستم های رتبه بندی خود ارتباط برقرار کند، اما سالیوان تصریح کرد که این نشان دهنده تغییرات بیشتر از حد معمول نیست.
سالیوان هنگامی که از متخصصان سئو پرسیده شد که چگونه میتوانند به شفافتر بودن گوگل پاسخ دهند، به شوخی گفت که برخی ممکن است سعی کنند چیزها را بازی کنند یا دستکاری کنند تا رتبه بالاتری کسب کنند.
با این حال، او تصریح کرد که گوگل این اطلاعات را برای کمک به مردم برای بهبود محتوای خود برای مردم ارائه می دهد، نه اینکه فقط رتبه بندی را دنبال کنند.
“من فکر می کنم که من احساس می کنم بیشتر تغییر ما این روزها کمتر به این چیزهای خاص است و بیشتر اینها طرز فکرهایی هستند که باید دنبال کنید.”
سالیوان گفت اگر سئوکاران از دستورالعمل ها برای ایجاد محتوای بهتر و مفیدتر استفاده کنند، هیچ مشکلی وجود ندارد.
آینده سئو: محتوای معتبر
مکالمه با ارائه توصیه های زیر توسط سالیوان به پایان رسید: محتوای واقعی و جذاب را متناسب با مخاطب هدف خود ایجاد کنید.
او معتقد است که موفقترین وبسایتهایی هستند که نه تنها برای رتبهبندی در موتورهای جستجو، بلکه برای ارائه ارزش واقعی به کاربران، محتوا تولید میکنند.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، داشتن محتوای معتبری که ایجاد کردهاید، زیرا مخاطبان واقعی را در ذهن دارید که میدانید مستقیماً به سراغ آن میآیند، این راه شماست در حالی که سعی میکنید در این جهان از نحوه تکامل سیستمهای رتبهبندی پیمایش کنید.»
در حالی که مطلع ماندن ضروری است، سالیوان می گوید اکثر به روز رسانی ها نیازی به تغییرات چشمگیر در رویکرد کلی سئوی شما ندارند.
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، آگوست 2023.