گوگل یک ویژگی جستجوی جدید برای معاملات خرید را اعلام کرد که توسط نمودار خرید گوگل، مجموعه داده ای از کل اطلاعات خرید جهان به علاوه به روز رسانی های متعدد کروم که آن را به خرید بیشتر می کند، ارائه می شود.
گوگل آن را پورتال خرید نمی نامد، اما اگر یک پورتال وب صفحه وبی باشد که اطلاعات را از سراسر اینترنت جمع آوری می کند و به روشی آسان برای کاربران قابل دسترسی است، ویژگی جستجوی جدید گوگل به عنوان یک پورتال خرید واجد شرایط می شود.
آنها همچنین اعلام کردند که کروم با ویژگیهای جدیدی بهروزرسانی شده است که به کاربران کمک میکند تا محصولات را در یک پوشه فهرست خرید جدید نشانکگذاری کنند، قیمتها را ردیابی کنند و آنچه را Google «اطلاعات آماری قیمت» در Chrome for Desktop مینامد دریافت کنند.
گوگل می گوید که از هر ده خریدار، هشت نفر نگران دریافت بهترین پیشنهاد برای هدایای تعطیلات هستند.
هدف از این ویژگیهای جدید این است که دو برابر بیشتر از همه محصولاتی که به دنبال آنها هستند به کاربران ارائه دهد.
از جمله ویژگی های جدیدی که گوگل معرفی می کند عبارتند از:
- بهبودهای جستجو توسط نمودار خرید Google ارائه شده است
- صفحه معاملات جدید در جستجوی Google موجود است
- ویژگیهای جدید Chrome برای کشف تخفیفها در سراسر وب
- تب جدید قیمت اطلاعات در نسخه دسکتاپ کروم
- روشهای اضافی برای پیگیری قیمتها از همه بازرگانان برای محصولات مشابه
مقصد معاملات جدید جستجوی Google
ویژگی جستجوی جدید برای خرید با جستجوی کاربر برای معاملات خرید پیدا می شود، که مصرف کنندگان را به مقصد جستجوی جدیدی برای معاملات خرید می برد.
کاربران اکنون میتوانند به صفحه مقصد جدید تخفیفهای فروشگاه مراجعه کنند تا پایینترین قیمت محصولات موجود در ده دسته را بیابند.
معاملات به صورت نشانه گذاری، فروش و تبلیغات است.
ده دسته محصول در چرخ فلک عبارتند از:
- الکترونیک
- پوشاک زنانه
- پوشاک مردانه
- خانه و باغ
- اسباب بازی و بازی
- ورزش و فضای باز
- سلامت و زیبایی
- سفر و چمدان
- نوزاد و بچه ها
- لوازم حیوان خانگی
صفحه معاملات فروشگاه داده های خرید را به ترتیب زیر سازماندهی می کند:
- منوی ناوبری به ده دسته خرید
- چرخ فلک معاملات ارائه شده توسط فروشگاه های خاص
- فهرست معاملات خاص سازماندهی شده در ردیفها بر اساس دستههای خرید دقیقتر.
نمونه ای از فهرست دسته بندی های معاملات خرید ریز:
- پیراهن و تاپ
- تلفن های همراه
- اسباب بازی
- شلوار
- وسایل اشپزخانه
- کیف های دستی
- تلویزیون ها
- مراقبت از پوست
کاربران میتوانند برای یافتن دستههای خرید بیشتر، روی پیوندی با عنوان دستههای بیشتر کلیک کنند.
به گفته گوگل:
«شما میتوانید در میان چرخفلکهای معاملات بر اساس دستهبندی حرکت کنید، که در آن مواردی را که معمولاً هنگام ورود به Google دوست دارید خرید کنید، در نظر میگیرند و فروشگاههای محبوبی را مشاهده میکنند که در مورد آنچه شما به دنبال آن هستید، معاملات دارند.
محصولی را می بینید که به آن علاقه دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر روی محصول کلیک کنید یا از سایت تاجر دیدن کنید.
ویژگیهای جدید خرید در موبایل و دسکتاپ Chrome
باز کردن یک برگه جدید میتواند معاملات محصولاتی را که مصرفکنندگان در کارت «مرور از سرگیری» خرید کردهاند، نشان دهد.
همچنین یک «نماد تگ تخفیف» جدید وجود دارد که در نوار آدرس Chrome قرار دارد که کدهای کوپن موجود در سایتهای خریدی را که کاربران Chrome بازدید میکنند نشان میدهد.
مکانهایی که کدهای کوپن خرید در جستجو ظاهر میشوند میتوانند توسط تاجران از طریق تنظیمات Merchant Center آنها مدیریت شوند.
ویژگی Insights خرید
همچنین اعلام شده است که ویژگی Chrome Shopping Insights به Chrome Desktop می آید.
Chrome یک برچسب «اطلاعات آماری خرید» را در نوار آدرس Chrome نشان میدهد که با کلیک روی آن، پانل کناری با بخش جدیدی که قیمتهای معمولی، نموداری با سابقه قیمت ۹۰ روز گذشته را نشان میدهد و دکمهای برای ردیابی کاهش قیمتها را نشان میدهد، باز میشود. هر فروشگاه تجارت الکترونیکی که همان محصول را ارائه می دهد.
اعلامیه گوگل توضیح می دهد:
این یک معضل رایج است: شما هدیه عالی را پیدا کرده اید، اما یک سوال آزاردهنده در پس ذهن شما وجود دارد: آیا پس از خرید من قیمت کاهش می یابد؟ بیش از یک چهارم مردم می گویند که دادن هدایای تعطیلات را به تعویق می اندازند زیرا ممکن است هدیه بعدا با قیمت کمتری در دسترس باشد.
برای کمک به حل این مشکل، امروز ویژگیهای اطلاعات آماری خود را که از قبل در «جستجو» در دسترس است، به Chrome روی دسکتاپ میآوریم.
وقتی این اطلاعات آماری در یک سایت خرید در دسترس هستند، برچسب «اطلاعات آماری خرید» را در نوار آدرس Chrome خواهید دید. روی آن کلیک کنید تا بخش جدیدی در پانل کناری کروم باز شود که محدوده قیمت معمولی آن محصول و نمودار تاریخچه قیمت تا 90 روز گذشته را نشان میدهد.”
نماگرفت برگه Chrome Shopping Insights

صفحه پشتیبانی Google’s Price Insights این ویژگی را توضیح می دهد:
«در صفحه محصول خرید، میتوانید اطلاعات مربوط به قیمت آن محصول را بیابید.
این نشان می دهد که قیمت یک محصول پایین، معمولی یا بالا است و چگونه قیمت آن در ماه های اخیر تغییر کرده است.
ارزیابی ما از قیمت معمولی یک محصول بر اساس اطلاعات فروشندگان در سرتاسر وب است، نه فقط از گزینههای موجود در Google Shopping.»
زنگ خرید برای اطلاعیه های تخفیف
در نهایت، Chrome تلفن همراه یک نماد زنگ خرید در کنار نام محصول دریافت میکند که در صورت کاهش قیمت محصول در سایتهای خردهفروشی، نه فقط خردهفروشی که کاربر در وب در حال مرور آن است، هشدارهای قیمت ارسال میکند.
بردن
ماموریت گوگل این است که اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس و مفید قرار دهد.
ماموریت سازماندهی اطلاعات در زمینه هشت مصرف کننده از هر ده مصرف کننده نگران قیمت هدایای تعطیلات هستند.
ممکن است تاجران دوست نداشته باشند که گوگل خریداران خود را به خرده فروشان دیگر ارجاع دهد.
اما این ممکن است به این معنی باشد که ایجاد یک رابطه مثبت و اعتماد با مصرف کنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است تا آنها ترجیح دهند با یک تاجر مورد اعتماد خرید کنند.