ویدیوهای کوتاه بازاریابی را دوباره تعریف می کنند

گزارش اخیر مونک اهمیت رو به رشد بازاریابی ویدئویی فرم کوتاه در سال 2024 را تحلیل می کند.

از آنجایی که محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های تبلیغاتی رایج تر شده است، بازاریابی ویدیویی از یک تاکتیک اختیاری به یک استراتژی حیاتی برای شرکت ها در هر اندازه تبدیل شده است.

این گزارش بینش های ارزشمندی را در مورد چگونگی تغییر چشم انداز بازاریابی ویدیویی و ضرورت فزاینده آن به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی ارائه می دهد.

تجارت محتوای ویدیویی

ظهور ویدیوهای با اندازه لقمه

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بینندگان، ویدیوهای کوتاه را به ویدیوهای طولانی‌تر ترجیح می‌دهند.

85% بینندگان ویدیوهای 15 ثانیه یا کمتر را ترجیح می دهند. این نشان دهنده افزایش تقاضا برای محتوای ویدئویی مختصر و جذاب است.

علاوه بر این، به طور متوسط، ویدیوهای کوتاه دریافت می شوند 2.5 بار تعامل بیشتر از ویدیوهای طولانی

این افزایش تعامل با ویدیوهای کوتاه توجه تبلیغ‌کنندگان را به خود جلب کرده است و درآمد حاصل از تبلیغات ویدیویی کوتاه پیش‌بینی می‌شود. 10 میلیارد دلار.

محتوای تولید شده توسط کاربر حرف اول را می زند

محتوای تولید شده توسط کاربر به یک عامل اساسی در انتخاب خرید مصرف کننده در بازار فعلی تبدیل شده است.

در نتیجه، کسب‌وکارها استراتژی‌های محتوای خود را دوباره ارزیابی می‌کنند و اغلب روش‌های تولید ساده‌شده‌ای را انتخاب می‌کنند که از تلفن‌های هوشمند و تجهیزات ضروری برای ایجاد محتوایی استفاده می‌کنند که مصرف‌کنندگان آن را واقعی و آسان می‌دانند.

قابلیت دسترسی از طریق زیرنویس

ویژگی‌های دسترس‌پذیری مانند زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها برجسته‌تر شده‌اند زیرا به گسترش مخاطب و افزایش تعامل بیننده کمک می‌کنند.

این ویژگی‌ها برای افرادی که کم‌شنوا هستند و کاربرانی که ترجیح می‌دهند ویدیوها را با صدای خاموش تماشا کنند، مناسب است.

بازگشت سرمایه و رویکرد اول ویدئو

شور و شوق قابل توجهی در بین بازاریابان در مورد بازگشت سرمایه بالقوه از محتوای ویدیویی وجود دارد.

بسیاری از برندها رویکرد اول ویدئو را می پذیرند و محتوای خود را برای پلتفرم های مختلف تنظیم می کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند.

علاوه بر این، اهمیت سئوی ویدیو از زمانی که شرکت‌ها به دنبال بهبود دید و رتبه‌بندی جستجوی بالاتر هستند، گسترش یافته است.

داستان سرایی احساسی در ویدیوها به عنوان یک عنصر اساسی در ایجاد وفاداری و آگاهی به برند مورد تایید قرار می‌گیرد که می‌تواند مستقیماً بر رشد یک شرکت تأثیر بگذارد.

چالش ها

بازاریابی ویدئویی هم فرصت ها و هم چالش ها را ارائه می دهد. مراحل پیش تولید مانند تولید ایده و نوشتن فیلمنامه می تواند زمان بر باشد.

با توجه به فرآیند تولید فیلمبرداری و تدوین چند وجهی، ایجاد ویدیوها نیازمند سرمایه گذاری در تجهیزات و نرم افزار است. به‌علاوه، کسب‌وکارها باید استراتژی‌های ویدیویی را توسعه دهند که با محدودیت‌های بودجه کار کند و با مخاطبان هدف در سراسر پلتفرم‌های توزیع طنین‌انداز شود.

بازاریابی ویدیویی در صورتی که به طور موثر اجرا شود سودمند است، اما تقاضاهای قابل توجهی در مورد برنامه ریزی، منابع و همسویی استراتژیک دارد.

آناتومی یک ویدیوی ویروسی

بینش مونک نشان می‌دهد که بسیاری از نمونه‌های موفق، ویژگی‌های مشترک خاصی دارند. اینها شامل نرخ گفتار نسبتاً سریع است که به طور متوسط ​​حدود 150 کلمه در دقیقه است.

علاوه بر این، داشتن 2 تا 3 بلندگو که در ویدیو با یکدیگر همکاری می کنند، دیدگاه های متنوعی را ارائه می دهند، یکی دیگر از ویژگی های مکرر است.

با توجه به طول بهینه، تحقیقات نشان می‌دهد که جذاب‌ترین و مختصرترین کلیپ‌های ویدیویی ویروسی حدود 40 ثانیه طول دارند.

انتخاب های پلتفرم و محتوای خاص صنعت

اینستاگرام و یوتیوب همچنان محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا هستند. در عین حال، TikTok حضور کمتری دارد که نشان‌دهنده مشکلات احتمالی برای پذیرش آن به‌عنوان پلتفرمی برای محتوای اصلی بازاریابی مشاغل کوچک است.

در سراسر صنایع، گرایش به قالب‌های محتوایی خاص، مانند مصاحبه در رسانه و امور مالی، مونولوگ توسط متخصصان سلامت و امور مالی، و گفتگو، وبینار، و ویدئوهای توضیحی در جایگاه مربوطه وجود دارد.

به طور خلاصه

این گزارش بر تسلط روزافزون محتوای ویدئویی فرم کوتاه در استراتژی‌های بازاریابی امروزی تاکید می‌کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر و ویژگی‌های دسترسی، گرایش‌های کلیدی هستند، در حالی که ویدیوهای بهینه‌سازی شده می‌توانند بازده قابل توجهی از سرمایه‌گذاری ارائه دهند.

با این حال، ایجاد ویدیوهای با کیفیت نیاز به برنامه ریزی و منابع دارد. مختصر، مشارکتی و همسو با پلتفرم و هنجارهای صنعتی نگه داشتن ویدیوها می تواند به جذاب و ویروسی شدن محتوا کمک کند.

کسب‌وکارها باید اهداف ویدئویی، منابع و مخاطبان هدف خود را در حین توسعه استراتژی‌های خود به دقت ارزیابی کنند.


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock