هر کارآفرین آرزوی تسلط دارد. رسیدن به آن نقطه که تصمیمات احساس راحتی می کنند ، جایی که موفقیت در آن احساس اطمینان می کند ، جایی که تخصص شک و تردید را از بین می برد.
اما هزینه ای پنهان برای تخصص عمیق وجود دارد که هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند – هزینه ای که هر چه موفق تر شوید ، آشکارتر می شود.
هرچه بیشتر در مورد شرکتهای ساختمانی بیاموزید ، سخت تر تصمیمات دریافت می کنند. هرچه بیشتر بازار خود را درک کنید ، کمتر مطمئناً احساس می کنید.
و به طور متضاد ، این عدم اطمینان در حال رشد نشانه ای از انجام کار اشتباهی نیست. این شواهدی است که نشان می دهد شما به نوع اپراتوری که شرکتهای ماندگار می سازند ، در حال تحول هستید.
زیرا بیشتر افراد فکر می کنند تخصص وضوح را به ارمغان می آورد.
آنها اشتباه هستند.
ماه گذشته ، من با سه بنیانگذار در یک شام خصوصی در میامی نشسته ام. ارزیابی ترکیبی؟ بیش از 3 میلیارد دلار اما آنها در مورد موفقیت های خود صحبت نمی کردند. در عوض ، آنها چیز جالب تری به اشتراک می گذاشتند: چقدر احساس نامشخص تر از زمان شروع کار دارند.
یکی از آنها چیزی گفت که من را سرد کرد:
“هرچه بیشتر در مورد شرکت های ساختمانی بیاموزم ، نسبت به هر تصمیمی اطمینان کمتری دارم. پنج سال پیش ، فکر می کردم همه چیز را می دانم. اکنون؟ هزار راه را می بینم که هر انتخاب می تواند اشتباه شود.”
الگوی پنهان در عملکرد بالا
این فقط مربوط به بنیانگذاران نیست. این الگوی همه جا را یک بار نشان می دهد …