بلومبرگ گزارش می دهد که وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در پی پیروزی ضد انحصار خود در برابر گوگل، در حال آماده سازی راه حل های تهاجمی است، از جمله فروش اجباری احتمالی مرورگر کروم.
چرا ما اهمیت می دهیم. کروم بر بازار مرورگرهای جهانی تسلط دارد و جدایی آن از گوگل می تواند چشم انداز فناوری و تبلیغات دیجیتال را به طرز چشمگیری تغییر دهد.
فروش اجباری مرورگر Chrome و محدودیت در اتصالات محصول Google می تواند نحوه ارائه، اندازه گیری و بهینه سازی تبلیغات شما را تغییر دهد. این همچنین می تواند به طور بالقوه رقابت و شفافیت را در دنیای تبلیغات افزایش دهد.
تصویر بزرگ به دنبال این حکم مهم که گوگل انحصار جستجوی غیرقانونی را حفظ می کند، وزارت دادگستری در حال ایجاد مجموعه ای جامع از الزامات با هدف افزایش رقابت در بازار دیجیتال است.
پیشنهاد کلیدی
- گوگل را مجبور به فروش مرورگر کروم کنید.
- اندروید را از جستجو و گوگل پلی جدا کنید (بدون نیاز به فروش اندروید).
- کنترل و شفافیت تبلیغکننده را گسترش دهید.
- استفاده از محتوای هوش مصنوعی گوگل را محدود کنید.
- ممنوعیت قراردادهای جستجوی انحصاری
بین خطوط. راهحلهای پیشنهادی توانایی گوگل برای تبلیغ متقابل محصولات و خدماتش را هدف قرار میدهد، که مقامات معتقدند رقابت را خفه کرده است.
طرف دیگر. معاون امور نظارتی گوگل، رویکرد وزارت دادگستری را “برنامه ای رادیکال” می نامد که فراتر از محدوده قانونی پرونده است.
چه چیزی را تماشا کنیم. پاسخ قاضی به این پیشنهادات مشخص میکند که مدل کسبوکار گوگل چقدر ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد و میتواند سابقهای برای پروندههای ضدانحصار فناوری آینده ایجاد کند.
جدید در زمین موتورهای جستجو