یک اصطلاح رایج در ارتش وجود دارد: “آزیموت خود را بررسی کنید.” به معنای واقعی کلمه، به این معنی است که تأیید کنید که در مسیر درست حرکت می کنید. اغلب به عنوان چرخش عبارت استفاده می شود تا نشان دهد که شما و جامعه شما اقدامات لازم را برای اطمینان از موفقیت در ماموریت خود انجام داده اید.
اریش سانچاک، مدیر عامل Salute Mission Critical، به عنوان یک افسر سابق تفنگداران دریایی، کاملاً با این احساس آشنا است. از زمانی که Data Center Knowledge در مارس 2023 با سانچک مصاحبه کرد، زمانی که او برای اولین بار به عنوان مدیر عامل شرکت کرد، این شرکت ماموریت خود را برای کمک به اعضای خدمات و همسرانشان در هنگام گذار به صنعت فناوری تقویت کرده است.
پس از رتبهبندی اخیر Sustainalytics ESG، که نشان داد سالوت از نظر عملکرد ESG در بین 22 درصد از شرکتهای مورد بررسی قرار دارد، این شرکت اعلام کرده است که خدمات مشاورهای در مدیریت انرژی و خرید انرژی ارائه میکند و تلاشهای خود را برای ارائه به مشتریان گسترش میدهد. با دسترسی به “پیشرفته ترین راه حل های پایدار”، به گفته Sanchack. این شرکت پیشرفت های مشابهی در استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی داشته است. در ماه آوریل، ابزار “Dynamic Due Diligence” را به بازار معرفی کرد که ارزیابی های قابل تنظیم، تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی و گزارش خودکار را به مشتریان ارائه می دهد.
سانچک به DCK گفت: «سرمایه گذاری در این صنعت همچنان سالم است. “هزینه سرمایه در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، و با این حال ما همچنان شاهد رشد عظیم سرمایه گذاری و استقرار سرمایه برای پایه صنعتی هستیم.” به این ترتیب، سانچاک میخواهد به توسعه «پیشنهادات نوآورانه» برای مشتریانش ادامه دهد تا به آنها در «بررسی آزیموت» خود کمک کند، زیرا آنها تصمیم میگیرند که چه دیدگاههای استراتژیکی را میخواهند در سالهای آینده دنبال کنند.
Data Center Knowledge در مورد 100 روز اول او به عنوان مدیرعامل و همچنین اهمیت پایداری، تأثیر هوش مصنوعی، نحوه مبارزه صنعت مرکز داده با NIMBYism و موارد دیگر با سانچاک صحبت کرد.
دانش مرکز داده: من میدانم که ارتش معمولاً یک «بازرسی 100 روزه» دارد تا ببیند یک عضو خدمات خاص چگونه کار میکند و در 100 روز اول خدمتش چه کارهایی انجام داده است. چگونه با نقش خود به عنوان مدیر عامل Salute Mission Critical سازگار شده اید؟ و افتخار می کنید که در این مدت به چه چیزی دست یافته اید؟
سانچاک: بنابراین ما همچنان شاهد رشد بسیار قوی در بازار مرکز داده هستیم. بخشی از صد روز اول من شامل تغییر ساختار رویکرد بازار رفتن Salute است. ما یک طراحی سازمانی جدید نیز داریم و یک برنامه جبرانی را راه اندازی می کنیم تا ابتکارات رشد خود را با جاه طلبی های مشتری خودمان هماهنگ کنیم. ما همچنین بر انعطافپذیری پیشنهادات نمونه کار خود تمرکز کردهایم تا اطمینان حاصل کنیم که طیف کاملی از تواناییها را داریم که جاهطلبیهای مشتری ما را برآورده میکند. در این محدوده، ما میخواهیم به شیوهای پایدار ارائه دهیم، از جمله اینکه چگونه از فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی و قابلیتهای خودمختار استفاده میکنیم. در نتیجه، ما از رشد بازار پیشی گرفتهایم و میبینیم که تیم رهبری قوی که در اختیار داریم همراه با مهارتهایی که در سازمان خود داریم، با هم ترکیب شدهاند تا عملکرد بالایی در بازار داشته باشند.
DCK: پس از شرکت در مرکز داده جهانی 2023، از اینکه چقدر پایداری به عنوان موضوع گفتگو مطرح می شود، شگفت زده شدم. بزرگترین گام هایی که Salute Mission Critical برای دستیابی به ابتکارات پایداری خود برداشته است چیست؟ در سال های آینده به چه چیزی امیدوار هستید؟
سانچاک: این موضوع بسیار خوبی است، و من شخصاً توسط بسیاری از نهادهای شخص ثالث به عنوان قهرمان پایداری در صنعت به رسمیت شناخته شدهام. من فکر می کنم پایداری موضوع بسیار مرتبطی برای بحث است.
در Salute، ما یک مسیر ثابت شده داریم که بهینه سازی مصرف انرژی و راندمان در محدوده قابلیت های عملیاتی خود را برای کاهش ردپای کربن ما انجام می دهد. با این حال، پایداری فراتر از عناصر تأثیر زیست محیطی است. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که ساختارهای سازمانی برای اینکه واقعاً یک سازمان را «پایدار» بنامیم، باید سالم باشند.
تلاشهای مداوم برای تقویت حاکمیت شرکتی و محصول، رشد نیروی کار، توسعه روابط کار، و بررسی و بازنگری مداوم مدلهای کیفیت و ایمنی برای دستیابی به اهداف پایدار ضروری است. و همانطور که سلام در حال رشد بوده است، ما پایه و اساس احترام پایدار نسبت به طرح های رشد خود را حفظ کرده ایم.
به عنوان مثال، تمرکز جمعی Salute بر حصول اطمینان از حاکمیت و شیوههای اخلاقی تیمهای ما، تامینکنندگان ما، و شرکت در کل مستند شده و به آن پایبند است. ما برای آن بررسی می کنیم. طی ماه گذشته، سالوت از طریق ممیزی ESG Sustainalytics رتبه ریسک پایینی را کسب کرد. و در حالی که این به وضوح یک رتبه بندی پیشرو از نقطه نظر معیار است، ما به پیشرفت در بلوغ برنامه ها و ساختارهای حاکمیتی خود ادامه خواهیم داد.
ما همچنین یک کمیته پایداری تشکیل دادهایم، که منبع ارزشمندی است که ما را بهعنوان یک شرکت در داخل، در حالی که مسیر رشد خود را ادامه میدهیم، نظارت و مشاوره میدهد. و با اولویت دادن به پایداری از طریق ساختار و مجموعه پیشنهادات خود، ما مشتریان خود را انتقال داده و قادر میسازیم تا آرزوها و الزامات خود را به شیوهای واقعاً تأثیرگذار برآورده کنند.
DCK: Salute Mission Critical اخیراً از ابزار “Dynamic Due Diligence” استفاده کرده است. رابطه Salute Mission Critical را با اتوماسیون و هوش مصنوعی چگونه توصیف می کنید؟ چگونه امیدوارید از اتوماسیون و هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید؟
سانچاک: ما به دنبال فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی و قابلیتهای مستقل هستیم تا پیشنهادات موجود خود را تقویت کنیم تا بتوانیم جاهطلبیهای مشتریان خود را پوشش دهیم. ما می خواهیم آنها بتوانند برنامه ریزی، ساخت، بهره برداری و حتی افزایش عمر دارایی های خود را به شیوه ای مقرون به صرفه و پایدار داشته باشند. این واقعاً کلید اینجاست، درست است؟ و ما از تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم های مدیریت نگهداری کامپیوتری مانند CMMS در چندین مرکز داده استفاده می کنیم. ما این مراکز داده را مدیریت می کنیم و خرابی های احتمالی تجهیزات یا مشکلات عملکرد ضعیف را قبل از وقوع شناسایی می کنیم. هوش مصنوعی این کار را با نظارت بر داده ها و الگوها انجام می دهد. ناهنجاریها را تشخیص میدهد، هشدار تولید میکند، و تکنسینها را قادر میسازد تا به طور فعال به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.
ما همچنین از هوش مصنوعی برای بررسی روند دادهها و کمک به سایتهای انتقالی که از زمانبندیهای مبتنی بر تقویم به مدلهای تعمیر و نگهداری پیشبینیتر مدیریت میکنیم، استفاده میکنیم. سیستمهای مجهز به هوش مصنوعی در مراکز دادهای که ما مدیریت میکنیم، فرآیند ایجاد و مدیریت سفارشهای کاری را برای تکنسینهایمان بهطور خودکار انجام میدهند. بنابراین این الگوریتمهای هوش مصنوعی سفارشهای کاری را تجزیه و تحلیل میکنند، آنها را بر اساس اولویت طبقهبندی میکنند و سپس بر اساس مجموعه مهارت تکنسین و برنامههای شیفت کاری به تکنسینها اختصاص میدهند. و این زمانبندیها هوشمندتر میشوند و در طول زمان با رشد مجموعه دادهها و پیچیدهتر شدن تخصص تصمیمگیری، بینش بیشتری ارائه میدهند.
در نهایت، پلت فرم ارائه خدمات ما از چت بات ها و عوامل مجازی سازی شده استفاده می کند که توسط هوش مصنوعی طراحی شده اند. بنابراین هنگام دسترسی به اسناد، الگوها، خطمشیها و رویهها، پشتیبانی فوری و شخصیسازی شده را برای تکنسینهای ما فراهم میکند. این فناوری هوش مصنوعی زمان صرف شده برای جستجوی منابع را تا حد زیادی کاهش می دهد و کارایی عملیاتی ما را بهبود می بخشد.
البته من بی میلی در مورد هوش مصنوعی را درک می کنم. اگر به منبع باز تکیه می کنید و داده های منبع قابل اعتمادی ندارید، ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهید. اما آنچه ما در سلام انجام دادیم حاوی منبعی است که مستندات از آنجا آمده است. بنابراین ما می دانیم که آنها MOP، SOP و رویه های قابل اعتماد هستند. ما می دانیم که داده های بدست آمده از تجهیزات قابل اعتماد هستند زیرا در قلمرو و فضای کنترل شده ما قرار دارند. بنابراین این امکان را برای درجه بالایی از دقت فراهم می کند.
DCK: مراکز داده با مقدار زیادی به اصطلاح “NIMBYism” مواجه شده اند. در سال های اخیر، که در آن جوامع محلی بیان کرده اند عدم تمایل به مراکز داده جدید در حال ساخت در منطقه خود با توجه به افزایش شدید تقاضا برای دادهها و مراکز داده، صنعت چه اقداماتی را میتواند برای ایجاد ارتباط و پشتیبانی برای این جوامع انجام دهد؟
سانچاک: بله، سوال شما تقریباً به پاسخ منتهی می شود، درست است؟ رشد سریع صنعت مرکز داده، جوامع را وادار کرده است تا در برنامههای رشد خود دروننگر باشند و منطقهبندی و مجوز آنچه را که امنیت داخلی به عنوان «زیرساختهای اساسی» مشخص میشود، بهتر درک کنند. و بنابراین، صنعت مرکز داده به صورت خودسازماندهی در گروههای ارتباطی در مناطق مختلف در سطح جهانی به آموزش دیگران در مورد خود صنعت کمک میکند.
به عنوان مثال، ائتلاف مرکز داده خارج از ویرجینیای شمالی، که من یکی از اعضای موسس آن بودم، در حمایت از گسترش جامعه فعال بوده است. ائتلاف با قانونگذاران محلی و نهادهای دولتی محلی در سراسر کشور برای توسعه روابط و به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه صنعت می تواند از رشد کلی جامعه از طریق تلاش های آنها و سایر منابع مستقل حمایت کند، شریک می شود. اثرات اقتصادی مطلوب مراکز داده بر جامعه محلی نیز به خوبی مستند شده است. این شامل تخفیف مالیاتی و کاهش هزینه انرژی گرفته تا صنعت مجاور و ایجاد شغل است. صنعت مرکز داده تأثیر مغناطیسی برای توسعه یک جامعه دارد. و از دیدگاه سلام، ما به صنعت مرکز داده کمک می کنیم تا به شیوه ای پایدار و موثر عمل کند.
مهمتر از همه، ما بخشی از جامعه هستیم. ما در این مناطق زندگی می کنیم. خانوادههای ما از کیفیت زندگی در این جوامع لذت میبرند و ما به طور جمعی به جامعه کمک میکنیم. سالوت در ارتباط با جامعه است و برنامه های زیادی دارد که در سطوح محلی، منطقه ای و ملی پشتیبانی می کند. بسیاری از این برنامه ها بر آگاهی از سلامت فردی تا پایداری کلی اکوسیستم متمرکز شده اند. به عنوان مثال، Salute Health راه را در گسترش و زیباسازی جامعه رهبری می کند. این شرکت در ابتکارات جانبازان و پایداری همراه با مشارکت در طرحهای جهانی مانند برنامههایی مانند انجمن قلب آمریکا و سایر سازمانهای غیرانتفاعی مشارکت داشته است.
DCK: تقریباً در نیمه راه 2023 هستیم. امیدوارید تا پایان سال چه کاری انجام دهید؟
سانچاک: خوب، ما به تمرکز بر روی اینکه نیازهای مشتریان ما کجاست و نقاط درد آنها کجاست، ادامه می دهیم. و این در حال تغییر است—شرایط اقتصادی در حال تغییر است، نگرانیهای زیستمحیطی مسلماً رایج است، و ما میخواهیم بر کمک به مشتریان خود برای دستیابی به جاهطلبیهای خود تمرکز کنیم. و برای انجام این کار، ما همچنان به سرمایهگذاری در فرآیندهای نوآوری و توسعه خود ادامه میدهیم و ارزیابی میکنیم که چگونه با پیشنهادات فعلی خود به بازار میرویم. پیشنهادات فعلی ما از طریق قابلیت های ارگانیک ساخته شده است. و همانطور که به جلو می رویم، به سرمایه گذاری در قطعه ارگانیک ادامه خواهیم داد، اما همچنین از طریق فعالیت های M&A خریداری خواهیم کرد و/یا با شرکای کانال های کلیدی شریک خواهیم شد تا طیف کامل چرخه حیات راه حل های مرکز داده را به ما ارائه دهیم. مشتریان به شیوه ای اقتصادی و پایدار.
به عنوان مثال، ما اخیراً گسترش عرضه خود را در زمینه تأمین انرژی اعلام کردهایم که امکان پوشش انرژی را فراهم میکند و مشتریان ما را قادر میسازد تا از نظر اقتصادی بهتر از مصرف برق استفاده کنند. ما این پیشنهاد را از طریق شرکای کانال خاصی که دارای تخصص در بازار انرژی هستند، همراه می کنیم. این یکی از نمونههایی است که در واقع باید مجموعه پیشنهادات خود را طی دو تا سه سال آینده توسعه دهیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم که در خط مقدم نوآوری باشیم، ما همچنان به نوآوری به عنوان راهی برای متمایز کردن پیشنهادات خود نگاه خواهیم کرد.