هیچ فرمول کاملی برای رتبه بندی جستجو وجود ندارد

در بیانیه اخیر رسانه های اجتماعی، رابط جستجوی گوگل یادآوری می کند که هیچ فرمول “صفحه کامل” وجود ندارد که وب سایت ها باید از آن پیروی کنند تا در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشند.

بیانیه شروع می شود:

«امروز می‌خواستم این باور را به اشتراک بگذارم که نوعی فرمول «صفحه کامل» وجود دارد که باید برای رتبه‌بندی بالا در جستجوی Google استفاده شود.»

گوگل تصریح می کند که با وجود ادعاها مبنی بر اینکه تعداد کلمات خاص، ساختار صفحه یا بهینه سازی های دیگر می تواند جایگاه بالایی را تضمین کند، هیچ فرمول رتبه بندی جهانی وجود ندارد.

این بیانیه ادامه می دهد:

وجود ندارد، و هیچ کس نباید احساس کند که باید به نوعی فرمول اسطوره ای کار کند. این اعتقادی است که به قبل از محبوبیت گوگل برمی‌گردد.»

خواندن: آیا شمارش کلمات واقعاً برای محتوای سئو مهم است؟

از بین بردن افسانه های سئو

ابزارهای سئو شخص ثالث اغلب به ساخت صفحات به روش های خاص برای موفقیت در جستجو توصیه می کنند. با این حال، گوگل ادعا می کند که این ابزارها نمی توانند رتبه بندی را پیش بینی کنند.

توصیه‌های ابزار اغلب بر اساس یافتن میانگین‌ها در بین صفحات برتر است، در حالی که الگوریتم Google به اشتراکات و تفاوت‌های منحصر به فرد ارزش می‌دهد.

توصیه‌های شخص ثالث، حتی مقالات خبری، ممکن است مواردی را پیشنهاد کنند. پیروی از چنین توصیه هایی رتبه برتر را تضمین نمی کند. علاوه بر این، چنین پیش‌بینی‌ها و توصیه‌هایی اغلب مبتنی بر بررسی میانگین‌ها است – که این نکته را نادیده می‌گیرد که صفحات کاملاً متفاوت و منحصربه‌فرد می‌توانند در جستجو موفق شوند و موفق می‌شوند.

توصیه گوگل به جای فرمول ها این است که روی مفید بودن و مرتبط بودن با کاربران تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر یک خط توسط نویسنده با هدف یک صفحه برای خوانندگان مطابقت دارد، آن را درج کنید – اما نه به این دلیل که ممکن است ظاهراً رتبه‌بندی را افزایش دهد.

بیانیه رابط به این نتیجه می رسد:

توصیه کلیدی گوگل این است که روی انجام کارها تمرکز کنید برای خوانندگان شما که مفید است به عنوان مثال، اگر برای خوانندگان شما منطقی است که یک خط فرعی برای یک مقاله ببینند (و ممکن است!)، این کار را برای آنها انجام دهید. این کار را انجام ندهید زیرا شنیده اید که داشتن یک byline رتبه شما را در گوگل بهتر می کند (اینطور نیست).

خوانندگان و مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. برای آنها مفید باشید. اگر این کار را انجام دهید، اگر کارهایی را برای آنها انجام می دهید، به احتمال زیاد با سیگنال های کاملاً متفاوتی که ما برای پاداش دادن به محتوا استفاده می کنیم، هماهنگ می شوید.

خوراکی های کلیدی

نکته کلیدی از پیام گوگل، اتخاذ رویکرد خواننده اول است.

برای کسانی که امیدوارند یک طرح کامل برای رتبه بندی تضمین شده باشد، پیام گوگل ثابت می ماند – چنین فرمولی وجود ندارد. اما ایجاد محتوایی که واقعاً به هدف خود عمل کند؟ که همچنان پاداش می گیرد.


تصویر ویژه: egaranugrah/Shutterstock