تبلیغات PPC همیشه یک حوزه داده محور بوده است، اما هوش مصنوعی (AI) آن را به سطح جدیدی می برد.
هوش مصنوعی نحوه دستیابی بازاریابان به مخاطبان هدف، بهینه سازی کمپین های خود و در نهایت افزایش نرخ تبدیل را متحول می کند.
از روشی که مصرفکنندگان جستجو با مرورهای هوش مصنوعی را تجربه میکنند تا روشی که بازاریابان جستجوی پولی کمپینهایی را با پیشنهاد هوشمند اجرا میکنند، هوش مصنوعی در این مرحله فراگیر است.
این مقاله مکانیزمهای هوش مصنوعی را در جستجوی پولی توضیح میدهد، کاربردهای مختلف آن را بررسی میکند و نشان میدهد که چگونه کمپینها را کارآمدتر، مؤثرتر و تأثیرگذارتر میکند.
7 کاربرد هوش مصنوعی در PPC
به گفته گوگل، تبلیغکنندگانی که از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکنند میتوانند عملکرد خود را 10 تا 13 درصد بهبود بخشند.
در اینجا هفت راه برای افزایش تبلیغات PPC توسط هوش مصنوعی آورده شده است.
1. هدف گیری هوشمندانه تر
هوش مصنوعی با بهبود هدف گذاری، جستجوی پولی را متحول می کند. به جای استفاده از کلمات کلیدی اصلی، هوش مصنوعی اکنون مجموعه داده های بزرگی را – مانند تاریخچه جستجوی کاربر، رفتار آنلاین و داده های آفلاین – تجزیه و تحلیل می کند تا مخاطبان با ارزش را با دقت مشخص کند.
- مخاطبان مشابه: هوش مصنوعی میتواند کاربرانی را شناسایی کند که ویژگیهای مشابهی با مشتریان فعلی شما دارند و دسترسی شما را به مشتریان بالقوهای که ممکن است از دست داده باشید، گسترش دهد.
- مدل سازی پیش بینی کننده: با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران گذشته، هوش مصنوعی میتواند اقدامات آینده را پیشبینی کند و به شما این امکان را میدهد تا کاربرانی را که احتمالاً به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، حتی قبل از اینکه فعالانه آنها را جستجو کنند، هدف قرار دهید.
این سطح مشخص از هدفگذاری تضمین میکند که تبلیغات شما در زمان مناسب به افراد مناسب نشان داده میشود، هزینههای تبلیغاتی هدر رفته را به حداقل میرساند و بازگشت سرمایه شما را به حداکثر میرساند.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه در عصر تبلیغات جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شویم؟
2. مناقصه هوشمند
مناقصه جنبه حیاتی جستجوی پولی است و هوش مصنوعی آن را هوشمندتر از همیشه کرده است.
- مناقصه خودکار: الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند سیگنالهای زیادی مانند زمان روز، دستگاه، مکان و رفتار کاربر را برای بهینهسازی قیمتها در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنند. این تضمین می کند که شما مبلغ بهینه را برای هر حراج پیشنهاد می دهید، بودجه خود را به حداکثر می رسانید و به اهداف کمپین خود می رسید.
- مناقصه پیش بینی: هوش مصنوعی میتواند احتمال کلیکی که منجر به تبدیل شود را پیشبینی کند و امکان تعدیلهای استراتژیک پیشنهادی و بهبود بازگشت سرمایه را فراهم کند. با درک اینکه کدام کلیکها به احتمال زیاد تبدیل میشوند، میتوانید بودجه خود را به طور مؤثرتری تخصیص دهید و نتایج بهتری کسب کنید.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه هر یک از استراتژی های پیشنهادی Google Ads بر موفقیت کمپین تأثیر می گذارد
3. تبلیغات خلاقانه که طنین انداز است
هوش مصنوعی نه تنها نحوه هدف گذاری و پیشنهاد ما را تغییر می دهد، بلکه نحوه ایجاد نسخه تبلیغاتی و تصاویر بصری را نیز تغییر می دهد.
- تولید تبلیغات پویا: هوش مصنوعی میتواند چندین تنوع تبلیغاتی را ایجاد کند که برای کاربران فردی بر اساس جستارهای جستجو، علایق و جمعیتشناسی آنها طراحی شده است. این امر ارتباط آگهی را تضمین می کند و تعامل را افزایش می دهد، زیرا کاربران احتمالاً روی تبلیغاتی کلیک می کنند که مستقیماً با نیازها و ترجیحات آنها صحبت می کند.
- تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA): RSA های گوگل از هوش مصنوعی برای آزمایش ترکیب های مختلف سرفصل ها و توضیحات استفاده می کنند و به طور خودکار برای تغییرات با بهترین عملکرد بهینه می شوند. این کار نیاز به تست دستی A/B را از بین می برد، بنابراین تبلیغات شما همیشه بهترین عملکرد را دارند.
- ایجاد خودکار تصویر و ویدیو: هوش مصنوعی حتی می تواند تصاویر و ویدیوهای جذاب بصری را برای تبلیغات شما ایجاد کند و جذابیت آنها را افزایش دهد و توجه کاربران را در فضای دیجیتال شلوغ به خود جلب کند.
عمیق تر حفاری کنید: 7 بهترین ابزار خلاقانه تبلیغات هوش مصنوعی، برای مبتدی تا حرفه ای
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
4. تحقیق کلیدواژه دوباره تصور شد
کلمات کلیدی سنگ بنای جستجوی پولی هستند و هوش مصنوعی نحوه یافتن و استفاده از آنها را بهبود می بخشد.
- شناسایی کلمات کلیدی جدید: الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند روندهای جستجو، رفتار کاربر و محتوای صفحه فرود را تجزیه و تحلیل کنند تا کلمات کلیدی مرتبطی را که ممکن است نادیده گرفته باشید، کشف کنند. این کار دسترسی شما را افزایش میدهد و به شما امکان میدهد ترافیک ارزشمندی را از دامنه وسیعتری از جستجوها جذب کنید.
- تطبیق هدف جستجو: هوش مصنوعی میتواند هدف پشت جستجوی کاربران را درک کند و اطمینان حاصل کند که تبلیغات و صفحات فرود شما با آنچه کاربران به دنبال آن هستند، همسو هستند. این امر ارتباط آگهی و نرخ کلیک را بهبود می بخشد، زیرا کاربران احتمالاً روی تبلیغاتی کلیک می کنند که دقیقاً هدف جستجوی آنها را منعکس می کند.
عمیق تر حفاری کنید: 19 ابزار و استراتژی استخراج کلمه کلیدی برای رشد کمپین PPC
4. بهینه سازی صفحه فرود
سفر کاربر با کلیک روی تبلیغ به پایان نمی رسد. هوش مصنوعی همچنین صفحات فرود را برای بهبود نرخ تبدیل بهینه می کند.
- صفحات فرود شخصی سازی شده: هوش مصنوعی میتواند محتوای صفحه فرود را بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران، متناسب با آنها تنظیم کند. این یک تجربه مرتبط تر و جذاب تر ایجاد می کند و احتمال تبدیل را افزایش می دهد.
- تست A/B: هوش مصنوعی میتواند آزمایش عناصر مختلف صفحه فرود، مانند سرفصلها، تصاویر و فراخوانها برای اقدام را خودکار کند تا مؤثرترین طراحی و محتوا را شناسایی کند.
عمیق تر حفاری کنید: صفحات فرود PPC: چگونه یک تجربه برنده پس از کلیک ایجاد کنیم
6. بهینه سازی و تجزیه و تحلیل کمپین
هوش مصنوعی مدیریت کمپین را ساده می کند و بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد ارائه می دهد.
- نظارت بر عملکرد: هوش مصنوعی به طور مداوم بر عملکرد کمپین نظارت میکند، مناطقی را برای بهبود شناسایی میکند و تنظیمات را در زمان واقعی برای بهینهسازی نتایج مورد نظر شما انجام میدهد. این رویکرد فعال تضمین می کند که کمپین های شما همیشه بهترین عملکرد را دارند.
- گزارش دهی خودکار: هوش مصنوعی میتواند گزارشهای جامعی با بینشهای ارزشمند در مورد عملکرد کمپین ایجاد کند، روندهای کلیدی و زمینههای بهینهسازی را برجسته کند. این باعث صرفه جویی در وقت بازاریابان می شود و به آنها اجازه می دهد تا روی تصمیم گیری استراتژیک تمرکز کنند.
7. استفاده از هوش مصنوعی از طریق Google Cloud
Google میداند که اجازه دادن به برندها برای استفاده از دادههایشان به شیوهای کنترلشدهتر میتواند عملکرد را افزایش دهد – و استفاده بیشتر از Google Cloud را افزایش دهد. در اینجا چند نمونه از موارد استفاده کاربردی از هوش مصنوعی آورده شده است:
- مدل سازی تمایل
- تقسیم بندی هوشمند
- پیش بینی.
- مدل سازی ترکیبی رسانه ها
- تجزیه و تحلیل خلاقانه تشخیص تصویر
- مدل سازی LTV/pLTV.
مدلسازی تمایل یک مثال عالی از طریق قابلیتهای یادگیری ماشینی BigQuery فوری (BQ) گوگل است.
میتوانید دادههای Google Analytics را به BQ متصل کنید و یک مدل تمایل ایجاد کنید که به شما امکان میدهد بر اساس اقدامات مورد نظر خود، مخاطبانی را ایجاد کنید که نمیدانستید وجود دارند.
عمیق تر حفاری کنید: تبلیغات هوش مصنوعی و گوگل: آینده چیست؟
مشارکت انسان و هوش مصنوعی
هوش مصنوعی جستجوی پولی را تغییر میدهد و سطوح بیسابقهای از اتوماسیون، شخصیسازی و بهینهسازی را ارائه میدهد. اما به یاد داشته باشید که این فقط یک ابزار است، نه جایگزینی برای تخصص انسانی.
بازاریابان PPC باید در تعیین اهداف، تفسیر بینش هوش مصنوعی و اطمینان از استفاده اخلاقی پیشرو باشند. موفق ترین کمپین ها در عین حفظ نظارت انسانی و جهت گیری استراتژیک، از پتانسیل هوش مصنوعی بهره می برند.
همانطور که هوش مصنوعی تکامل می یابد، برنامه های کاربردی آن در جستجوی پولی تنها رشد می کنند و برای افرادی که از این فناوری استقبال می کنند یک مزیت رقابتی متمایز را فراهم می کند.
با تسلط بر شراکت انسان و هوش مصنوعی، می توانید سطوح جدیدی از کارایی، اثربخشی و بازگشت سرمایه را باز کنید و خود را برای موفقیت آماده کنید.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.