هنوز هیچ اقدام الگوریتمی برای سوء استفاده از اعتبار سایت وجود ندارد

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، تأیید کرده است که موتور جستجو اقدامات الگوریتمی را برای هدف قرار دادن سوء استفاده از شهرت سایت راه اندازی نکرده است.

این شفاف سازی به این گمانه زنی در جامعه SEO می پردازد که کاهش ترافیک اخیر مربوط به به روز رسانی سیاست های اعلام شده قبلی گوگل است.

سالیوان می گوید هیچ به روز رسانی منتشر نشده است

لیلی ری، یک متخصص سئو، یک اسکرین شات در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان دهنده کاهش قابل توجه ترافیک برای وب سایت Groupon از تاریخ 6 می است.

ری پیشنهاد کرد که این شواهدی است که نشان می‌دهد گوگل اعمال جریمه‌های الگوریتمی را برای سایت‌هایی که خط‌مشی سوء استفاده از شهرت سایت شرکت را نقض می‌کنند، آغاز کرده است.

با این حال، سالیوان به سرعت وارد عمل شد و گفت:

“ما با اقدامات الگوریتمی در مورد سوء استفاده از شهرت سایت به طور زنده عمل نکرده ایم. من به خوبی تصور می کنم وقتی این کار را انجام دهیم، در مورد آن کاملاً واضح خواهیم بود. ناشرانی که تغییرات را می‌بینند و فکر می‌کنند اینطور است – اینطور نیست – نتایج به دلایل مختلف همیشه تغییر می‌کنند.

سالیوان اضافه کرد که وقتی این اقدامات اجرا می‌شوند، فقط بر محتوای خاص تأثیر می‌گذارند، نه کل وب‌سایت‌ها.

این یک تمایز مهم است، زیرا نشان می دهد که حتی اگر یک سایت به صورت دستی برخی از صفحات را جریمه کند، بقیه دامنه می توانند به طور معمول رتبه بندی شوند.

پیشینه سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل

در اوایل سال جاری، گوگل سیاست جدیدی را برای مبارزه با آنچه «سوءاستفاده از شهرت سایت» می نامد، اعلام کرد.

این به موقعیت‌هایی اشاره دارد که محتوای شخص ثالث در دامنه‌های معتبر با نظارت یا دخالت کمی از سایت میزبان منتشر می‌شود.

به عنوان مثال می توان به پست های حمایت شده، آگهی های تبلیغاتی و محتوای شریک اشاره کرد که به طور محدود با هدف اصلی سایت مرتبط یا نامرتبط است.

بر اساس این خط مشی جدید، گوگل اقدامات دستی علیه صفحات توهین آمیز انجام می دهد و برنامه هایی را برای ترکیب تشخیص الگوریتمی انجام می دهد.

این به چه معناست برای ناشران و سئوکاران

در حالی که گوگل هیچ به روز رسانی الگوریتمی مرتبط با سوء استفاده از شهرت سایت را راه اندازی نکرده است، اقدامات دستی ناشران را در حالت آماده باش قرار می دهد.

کسانی که به شدت به محتوای حمایت‌شده یا پست‌های شریک برای افزایش ترافیک متکی هستند، باید سایت‌های خود را بررسی کنند و هرگونه نقض احتمالی خط‌مشی را حذف کنند.

تأیید سالیوان مبنی بر اینکه تغییرات الگوریتمی رخ نداده است ممکن است تسکین موقتی را ایجاد کند.

علاوه بر این، اظهارات او همچنین به عنوان یادآوری می کند که نوسانات رتبه بندی قابل توجهی می تواند در هر زمان به دلیل عوامل مختلف اتفاق بیفتد، نه فقط به دنبال اجرای سیاست های خاص.


سوالات متداول

آیا اقدامات الگوریتمی آینده Google بر کل وب سایت ها یا محتوای خاص تأثیر می گذارد؟

هنگامی که گوگل در نهایت اقدامات الگوریتمی را برای سوء استفاده از اعتبار سایت ارائه می کند، این اقدامات به جای کل وب سایت، محتوای خاصی را هدف قرار می دهد.

این بدان معناست که اگر برخی از صفحات مشخص شود که نقض می‌کنند، فقط آن صفحات تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به سایر بخش‌های سایت اجازه می‌دهند تا رتبه‌بندی عادی خود را ادامه دهند.

ناشران و سئوکاران با توجه به سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل چه باید بکنند؟

ناشران و متخصصان سئو باید سایت های خود را بررسی کنند تا هر گونه محتوایی را که ممکن است خط مشی سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل را نقض کند شناسایی و حذف کنند.

این شامل پست های حمایت شده و محتوای شریک می شود که با هدف اصلی سایت مطابقت ندارد. انجام این مراحل می‌تواند خطر جریمه‌های دستی Google را کاهش دهد.

زمینه افت ترافیک اخیر که در جامعه سئو دیده می شود چیست؟

گوگل ادعا می کند که کاهش های اخیر برای سایت های کوپن به هیچ اقدام الگوریتمی برای سوء استفاده از شهرت سایت مرتبط نیست. نوسانات ترافیک می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و همیشه به یک به روز رسانی الگوریتم خاصی مرتبط نیست.


تصویر ویژه: sockagphoto/Shutterstock


Source link