گوگل به اتهام سوء استفاده از تسلط خود بر صنعت تبلیغات دیجیتال 200 میلیارد دلاری محاکمه می شود.
وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی شد که گوگل از طریق خریدها و رفتارهای ضدرقابتی، کنترل دائمی پشته کامل فناوری تبلیغات (“adtech”) را به دست گرفت: ابزارهایی که تبلیغکنندگان و ناشران برای خرید و فروش تبلیغات استفاده میکنند و تبادلی که آنها را به هم متصل میکند.
در پاسخ، گوگل ادعاهایی مبنی بر رقابت چند شرکت تبلیغاتی در این فضا را رد کرد، ترکیبی از ابزارها استفاده میشود تا هزینههای کامل را دریافت نکنند، کارمزدهای آنها کمتر از میانگین صنعت است و کسبوکارهای کوچک بیشترین ضرر را در صورت از دست دادن آن خواهند دید. مورد
نتیجه این پرونده تاریخی می تواند تغییرات قابل توجهی را برای Google و ناشران ایجاد کند. با این حال، کارشناسان استدلال می کنند که می تواند به طور جدی به تبلیغ کنندگان نیز آسیب برساند.
به همان اندازه ممکن است آزمایشی هیچ تغییری ایجاد نکند و Google آزاد باشد تا به کار خود همانطور که می خواهد ادامه دهد.
روز 1: اتهامات و نشان دادن شاهدان (9 سپتامبر)
وزارت دادگستری اتهامات خود را به شرح زیر بیان کرد:
- Google شبکه تبلیغات تبلیغکننده را کنترل میکند.
- گوگل بر سرور تبلیغات ناشر تسلط دارد.
- گوگل صرافی تبلیغاتی را اجرا می کند که این دو را به هم متصل می کند.
دفاع گوگل:
- در مورد تعریف تبلیغات نمایشی وب باز بحث کرد.
- استدلال می شود که تعریف بازار وزارت دادگستری “جنگی” است – وزارت دادگستری مرزهای تعریف خود را دستکاری می کند تا گوگل را مرد بد معرفی کند.
- نموداری را ارائه کرد که رقبایی مانند مایکروسافت، آمازون، متا و تیک تاک را نشان میدهد.
خط پایین. این آزمایش میتواند تعیین کند که آیا کنترل Google بر تبلیغات دیجیتال یک انحصار غیرقانونی است و به طور بالقوه بر نحوه انتشار اطلاعات آنلاین تأثیر میگذارد.
بعدش چی انتظار می رود این دادگاه چند هفته به طول انجامد. به گفته تحلیلگران برنشتاین، اگر وزارت دادگستری پیروز شود، گوگل ممکن است با 100 میلیارد دلار شکایت از تبلیغ کنندگان روبرو شود.
شیرجه عمیق راهنمای آزمایشی ضد انحصار Google ما را برای تفکیک همه چیزهایی که باید از اولین آزمایش سال گذشته بدانید، بخوانید.
این مقاله به طور منظم با آخرین پیشرفتهای این آزمایش برجسته بهروزرسانی میشود.