هشدار گوگل در مورد “واقعیت جدید” در اثر سقوط موتور جستجو (به روز رسانی)

یادداشت سردبیر: این مقاله با نظر یکی از سخنگویان گوگل به روز شده است. نقل قول در پایان ضمیمه شده است.


بر اساس گزارش CNBC، پرابهاکار راغاوان، معاون ناظر بر جستجوی گوگل، اخیراً به کارمندان هشدار داده است که بخش جستجوی شرکت با “واقعیت عملیاتی جدید” با منابع کمتر مواجه است.

این هشدار در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد ملایم‌تر شدن معیارهای درآمد و تعامل کاربر برای محصول جستجوی اصلی Google ارائه می‌شود. سه ماهه اخیر شاهد رشد ضعیف تر از حد انتظار در پرس و جوهای جستجو و تعامل بوده است.

این سؤالاتی را برای متخصصان سئو و صاحبان وب سایت ایجاد می کند که چگونه تغییرات Google می تواند بر استراتژی ها و دیده شدن آنلاین آنها تأثیر بگذارد.

هشدار گوگل به کارمندان

در یک جلسه همه جانبه ماه گذشته، Raghavan، که بر بخش‌های جستجو، تبلیغات، نقشه‌ها و بازرگانی گوگل نظارت می‌کند، اذعان کرد که این صنعت از سلطه قبلی این غول فناوری جابجا شده است.

گزارش شده است که رغوان در جمع بیش از 25000 کارمند گفت:

فکر می‌کنم می‌توانیم توافق کنیم که همه چیز مثل 15 تا 20 سال پیش نیست، همه چیز تغییر کرده است.

راغوان به تشدید رقابت و محیط نظارتی چالش برانگیزتر به عنوان عواملی اشاره کرد که سازگاری گوگل را بدون نام بردن صریح رقبا ضروری می کند. با این حال، این شرکت با فشار فزاینده ای از سوی مایکروسافت و OpenAI در زمینه رو به رشد هوش مصنوعی مولد مواجه است.

او ادامه داد:

مردم به ما مراجعه می کنند زیرا به ما اعتماد دارند. آنها ممکن است ابزار جدیدی در آنجا داشته باشند که مردم دوست دارند با آن بازی کنند، اما همچنان به گوگل می آیند تا آنچه را که در آنجا می بینند تأیید کنند، زیرا منبع قابل اعتماد است، و در این دوره از هوش مصنوعی مولد، حیاتی تر می شود.

رغوان در اقدامی برای تسریع در پاسخگویی شرکت فاش کرد که قصد دارد مهلت پروژه را برای گزارش های مستقیم خود کوتاه کند و اظهار داشت:

“از اجرای سریعتر و طول موج کوتاهتر چیزی می توان آموخت.”

جستجوی گوگل: از ایده آل ها تا ماشین درآمد؟

برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که چالش‌های جستجوی فعلی گوگل ناشی از اولویت‌های نادرست و گام‌های اشتباه رهبری است، نه فقط نیروهای بازار خارجی.

ادوارد زیترون، تحلیلگر صنعت، در یک مقاله نظری، تصویر متفاوتی از مشکلات موتور جستجوی گوگل ارائه می دهد.

او معتقد است که این شرکت آگاهانه محصول شاخص خود را برای افزایش درآمد تحت مدیریت سابق راغوان کاهش داده است.

Zitron با استناد به ایمیل‌های داخلی Google در سال ۲۰۱۹ گزارش می‌دهد که Raghavan، رئیس وقت Ads، بسیج اضطراری “Code Yellow” را پس از عقب افتادن درآمدهای جستجو در انتظارات رهبری کرد.

در پاسخ، Zitron ادعا می‌کند که گوگل پیشرفت‌های کلیدی کیفیت را برای افزایش معیارهای تعامل – از جمله تقویت سایت‌هایی که قبلاً به دلیل تاکتیک‌های ارسال هرزنامه پایین‌تر از رتبه‌بندی شده بودند، پس زد.

زیترون نوشت:

«ایمیل‌ها… داستان دراماتیکی را در مورد اینکه چگونه تیم‌های مالی و تبلیغاتی گوگل، به رهبری راغوان با برکت مدیرعامل ساندار پیچای، به طور فعال برای بدتر کردن گوگل برای کسب درآمد بیشتر شرکت کار می‌کنند، روایت می‌کنند.»

Zitron این تغییر را به‌عنوان کنار گذاشتن اصول اخلاقی به تصویر می‌کشد، جایی که تیم رهبری مأموریت اصلی Google برای ارائه نتایج جستجوی برتر را نادیده می‌گیرد.

او استدلال می کند که این زمینه را برای ارتقاء بعدی Raghavan به عنوان SVP of Search در سال 2020 فراهم کرد – به دلیل مخالفت های رئیس جستجوی کهنه کار بن گومز، که پس از نزدیک به 20 سال بهبود محصول دوباره منصوب شد.

در گزارش زیترون آمده است:

گومز، که بخش مهمی از تیم اصلی بود که جستجوی گوگل را به کار انداخت… توسط یک مدیر تشنه رشد به رهبری پرابهاکار راگاوان، مشاور مدیریتی که لباس مهندس پوشیده بود، تعقیب شد.

در دوران تصدی راغوان، Zitron ادعا می‌کند که موتور جستجو به طور فزاینده‌ای «کمتر قابل اعتماد»، «کمتر شفاف‌تر» شده است، و محتوای با کیفیت پایینی که صرفاً برای رتبه‌بندی خوب به‌جای برآورده کردن نیازهای کاربران بهینه‌سازی شده است، بیشتر شده است.

این برای متخصصان سئو و صاحبان سایت چه معنایی دارد؟

برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو که از نزدیک هر حرکت گوگل را دنبال می کنند، تنش های ایجاد شده در شرکت به چالش مداوم بهینه سازی برای تغییر اولویت های جستجوی گوگل اشاره دارد.

تغییرات ناگهانی محصول می تواند استراتژی های سئو فعلی را مختل کند، خواه ناشی از اهداف مالی فوری یا تغییر فلسفی باشد.

بیانیه راغوان در مورد پذیرش “واقعیت عملیاتی جدید” با جدول زمانی کوتاه تر نشان می دهد که جستجوی گوگل ممکن است به طور مکرر شروع به به روز رسانی کند.

بررسی‌های دقیق در گوگل، ریسک‌های بالایی را که در هر بازنگری قابل توجهی در الگوریتم‌ها و سیستم‌های رتبه‌بندی آن وجود دارد، برجسته می‌کند.

همانطور که گوگل محصولات خود را تکامل می دهد، نحوه تعادل این شرکت بین نوآوری و حفظ استانداردهای خود می تواند آینده جستجو را شکل دهد.

گوگل پاسخ می دهد

گوگل ادعاهای مطرح شده در مقاله Zitron را با نقل قول زیر به Search Engine Journal ارسال کرده است:

در مورد ادعای به روز رسانی اصلی مارس 2019 در قطعه: این حدس و گمان بی اساس است. به‌روزرسانی اصلی مارس 2019 برای بهبود کیفیت نتایج جستجوی ما طراحی شده است، همانطور که همه به‌روزرسانی‌های اصلی برای انجام این کار طراحی شده‌اند. این نادرست است که بگوییم کیفیت ما یا حفاظت‌های ضد هرزنامه ما را که در طول سال‌ها توسعه داده‌ایم و همچنان در حال بهبود هستند، کاهش داده است.

همانطور که به طور قطعی بیان کردیم: نتایج ارگانیکی که در جستجو می‌بینید تحت تأثیر سیستم‌های تبلیغاتی ما نیستند.

شهادت مربوطه از محاکمه DOJ که این ادعاهای گمراه کننده را در متن قرار می دهد:

از شهادت بن گومز:

“از دیدگاه من، پرس و جوها همیشه یک راه دشوار برای اندازه گیری رشد بوده اند، زیرا تغییراتی وجود دارد که می توانید انجام دهید که در واقع تعداد پرس و جوها را کاهش می دهد اما برای کاربران خوب است. بنابراین من هرگز از مفهوم پرس و جوهای خالص به عنوان معیار رشد خوشم نمی آمد، اما همچنین باید در مورد معیار رشد درست به توافق برسیم. و بنابراین این بحثی بود که دقیقاً چه چیزی می تواند یک معیار خوب باشد.

“من فکر می کنم این معیار استفاده از پرس و جوها، معیاری نیست که به طور مناسب بهینه شود… تبلیغات همچنین کاربران را برای بلندمدت می خواهد، آنها همچنین خواهان کسب و کار طولانی مدت هستند.”

ما تلاش زیادی برای ایده‌هایی انجام می‌دادیم که فکر می‌کردیم مقدار آن را افزایش می‌دهد – نیازهای کاربران بیشتری را برآورده می‌کند و میزان استفاده ما را در جستجو افزایش می‌دهد. این دو چیز لزوماً در تضاد نیستند.»

ما هیچ راهی برای رشد مستقیم درخواست ها نداریم مگر اینکه کار بهتری با جستجو انجام دهیم.

«من کارهایی را پیشنهاد می‌کردم که هرگز انجام نمی‌دهیم، مانند خاموش کردن تصحیح املا. من هرگز نمی توانستم تصور کنم که ما این کار را انجام دهیم.»

از شهادت جری دیشلر:

س: آیا موافقید که تیم جستجو و تیم تبلیغات با هم کار می کنند تا سرعت درآمدزایی را تسریع کنند، درست است؟

پاسخ: «تیم تبلیغات سرعت درآمدزایی را افزایش می‌دهد. تیم جستجو فقط تا حدی سرعت درآمدزایی را افزایش می‌دهد که به تیم تبلیغات در مورد تحقیقات جدیدی که در حال ساختن هستند اطلاع دهند.

س: … با «جدایی کلیسا و دولت»، می‌توانید معنای آن را بیشتر توضیح دهید؟ پاسخ: «منظورم این است که تیم ارگانیک داده‌هایی را از تیم تبلیغات نمی‌گیرد تا بر رتبه‌بندی آن تأثیر بگذارد و بر نتیجه آن تأثیر بگذارد. تیم ارگانیک به طور مستقل عمل می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور