هشدارهای گوگل در مورد مدیریت نادرست 404

جان مولر از گوگل به این موضوع پرداخت که آیا خطاهای 404 متعدد بر رتبه‌بندی تأثیر منفی می‌گذارد یا خیر و توضیح واضحی از بهترین شیوه‌های مدیریت آنها ارائه کرد.

404 (یافت نشد) کد وضعیت

404 کدی است که سرور هنگامی که یک مرورگر یا خزنده صفحه وب را درخواست می کند که سرور نمی تواند آن را پیدا کند، ارسال می کند. این فقط به این معنی است که صفحه پیدا نشد.

اسناد رسمی W3C از کلمه “خطا” در تعریف 404 استفاده نمی کنند. با این حال، سری 400 کد (400، 404، 410، و غیره) به عنوان پاسخ های خطای مشتری طبقه بندی می شوند. کلاینت یک مرورگر یا خزنده است، بنابراین پاسخ خطای مشتری به این معنی است که سرور به مرورگر یا خزنده می گوید که درخواست آنها اشتباه است. این بدان معنا نیست که وب سایت در اشتباه است.

این تعریف رسمی W3C از پاسخ 404 Page Not Found است:

«کد وضعیت 404 (یافت نشد) نشان می‌دهد که سرور مبدا یک نمایش فعلی برای منبع هدف پیدا نکرده است یا تمایلی به افشای وجود آن ندارد. کد وضعیت 404 نشان نمی دهد که آیا این عدم نمایندگی موقتی یا دائمی است. کد وضعیت 410 (Gone) بر 404 ترجیح داده می شود، اگر سرور مبدا، احتمالاً از طریق برخی ابزارهای قابل تنظیم، بداند که این وضعیت احتمالاً دائمی است.

آیا خطاهای 404 بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟

شخصی که این سوال را می پرسد می خواست بداند که آیا تعداد زیادی از 404 پاسخ بر رتبه بندی تأثیر می گذارد یا خیر. جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد و سپس روش صحیح “اصلاح” پاسخ های خطای 404 را توضیح داد و در مورد اینکه چه زمانی آنها را “اصلاح نکنید” هشدار داد. من “اصلاح” را در علامت نقل قول قرار می دهم زیرا پاسخ 404 همیشه چیزی نیست که نیاز به اصلاح داشته باشد.

سوال اینجاست:

وب سایت من تعداد زیادی 404 دارد. آیا اگر آنها را تغییر مسیر ندهم، رتبه سایت خود را از دست خواهم داد؟

جان مولر پاسخ داد:

اول از همه، 404s روی بقیه رتبه‌بندی سایت شما تاثیری نخواهد داشت.

آدرس دهی 404 با تغییر مسیرها

مولر سپس در مورد استفاده از تغییر مسیرها برای جلوگیری از وقوع 404 پاسخ بحث کرد. ریدایرکت یک پاسخ سرور است که به مشتری می گوید صفحه وب درخواستی به URL دیگری منتقل شده است. تغییر مسیر 301 به مرورگر یا خزنده می گوید که URL به طور دائم به URL دیگری منتقل شده است.

زمان استفاده از تغییر مسیر برای 404s

تغییر مسیر یک صفحه وب که دیگر وجود ندارد به یک صفحه وب دیگر گاهی اوقات راه درستی برای رسیدگی به پاسخ های 404 صفحه یافت نشده است.

مولر استفاده صحیح از تغییر مسیرها را برای “تثبیت” پاسخ های 404 اینگونه توضیح می دهد:

تغییر مسیرها می توانند در برخورد با صفحات قدیمی نقش داشته باشند، اما نه همیشه. به عنوان مثال، اگر یک محصول جایگزین اصلی دارید، مانند یک فنجان جدید که به طور عملکردی جایگزین فنجانی می شود که دیگر تولید نمی شود، تغییر مسیر خوب است.

چه زمانی از ریدایرکت‌ها برای 404 استفاده نمی‌شود

سپس او توضیح داد که چه زمانی از تغییر مسیر برای 404s استفاده نشود، و توضیح داد که نشان دادن یک صفحه وب که به آنچه بازدیدکنندگان سایت انتظار دارند بی ربط است، یک تجربه تلخ است.

مولر توضیح می دهد:

از سوی دیگر، اگر فقط صفحات مشابه دارید، تغییر مسیر ندهید. اگر کاربر در جستجوی چاقو بر روی سایت شما کلیک کند، تنها از دیدن قاشق ها ناامید می شود. این یک تجربه کاربری وحشتناک است و در جستجو کمکی نمی کند. “

نمایش 404 پاسخ اشکالی ندارد

مولر در ادامه توضیح داد که نشان دادن پاسخ 404 اشکالی ندارد زیرا برای زمانی که یک مرورگر یا خزنده صفحه‌ای را می‌خواهد که دیگر در سرور وجود ندارد، پاسخ مناسبی است.

او توضیح داد:

در عوض، یک کد نتیجه HTTP 404 را برگردانید. یک صفحه 404 عالی بسازید. شاید حتی یک صفحه 404 بسازید که توضیح دهد چرا قاشق بر چاقو برتری دارد، اگر می توانید این استدلال را بیان کنید. فقط کورکورانه به یک صفحه مشابه، صفحه دسته بندی یا صفحه اصلی خود هدایت نکنید. اگر مطمئن نیستید، تغییر مسیر ندهید. بپذیرید که 404 ها خوب هستند، آنها بخشی عادی از یک وب سایت سالم هستند.”

همیشه پاسخ های خطا را بررسی کنید

چیزی که مولر به آن اشاره نکرد این است که 404 پاسخ همیشه باید بررسی شود. فقط به این دلیل که صفحه وجود ندارد و هیچ صفحه دیگری برای تغییر مسیر آن وجود ندارد، تحقیق را متوقف نکنید. گاهی اوقات یک مشکل واقعی وجود دارد که نیاز به حل دارد.

404 توسط پیوندهای داخلی

به عنوان مثال، برخی از 404 ها به دلیل شکستگی پیوندهای داخلی ایجاد می شوند که در آن URL اشتباه املایی دارد. شما می توانید با هدایت کردن URL اشتباه به URL صحیح، آن را “رفع” کنید، اما این مشکل را برطرف نمی کند زیرا مشکل واقعی خود لینک شکسته است.

404 ناشی از پیوندهای خروجی

برخی از 404 ها به دلیل پیوند دادن به صفحاتی هستند که دیگر وجود ندارند. پیوند دادن به صفحاتی که وجود ندارند، به نظر می رسد که صفحه رها شده است. پیوند دادن به یک صفحه وب غیر موجود تجربه کاربری ضعیفی است و هرگز “بخش عادی یک وب سایت سالم” وجود ندارد. بنابراین یا به صفحه مناسب پیوند دهید، به چیز دیگری پیوند دهید یا اصلاً به چیزی پیوند ندهید.

404s ناشی از پیوندهای ورودی

نوع دیگری از پاسخ‌های 404 وجود دارد که مولر در مورد آن صحبتی نکرده و نیاز به بررسی دارد. گاهی اوقات سایت‌ها یک URL را اشتباه می‌نویسند و وقتی این اتفاق می‌افتد، پاسخ درست 301 به پاسخ صحیح است. می توانید سعی کنید با سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید اشتباه خود را برطرف کنند، اما ساده تر است که تغییر مسیر را اضافه کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

در دقیقه ۲:۰۸ به پرسش و پاسخ گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com

Source link